به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۸۲۱۳۸
چند کلمه حرف حساب با فراموشكاران و ...

برای پیشگیری از ظهور مجدد 8‌سال تاريخ‌ساز!

... کسی نیست از این حضرات تحریمی و مدعی سینه‌چاک آزادی! بپرسد که «شما از پیروزی احمدی‌نژاد در 84 چه آزادی‌ای بدست آوردید؟!» طنز تلخ تاریخ اینست که: آنها و اینها با قرار دادن ساقه جوان اصلاح گری زیر دو لبه قیچی تیز خود، موفق به قطع آن شدند؛ و چند سالی با بدمستی و لغز گویی غیرمسئولانه، ملتی را به وضعی کشاندند که امروز در شبکه های اجتماعی، برای نگون‌بختی‌های خود جوک می‌سازد و به آنها می‌خندد!
برای پیشگیری از ظهور مجدد 8‌سال تاريخ‌ساز!
رامین ناصح

گروه مقالات: «احمدی‌نژادیسم» نوعی بینش و فلسفه سیاسی و مذهبی و دارای راهبردها و برنامه‌های مدون اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است که برای نخستین بار در طول تاریخ كشورمان
مقایسه دو سال اول دولت احمدی‌نژاد با دولت روحانی، طی سالهای 1380 الی 1388 مورد اجرا و آزمایش قرار گرفت و توفیقات شگرفی در تخریب همه جانبه بنیان‌های جامعه ایران کسب نمود و نام دکتر محمود احمدی نژاد را بعنوان «معجزه هزاره سوم» و مبدع و مجری این بینش و فلسفه، در تاریخ ایران ویچ، ثبت و ماندگار ساخت!

قطعا نابودسازی زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، علمی، فرهنگی و زیست محیطی کشور پهناوری چون ایران در مدت 8 سال، استعدادی خارق‌العاده و همتی بلند و تلاش و کوششی خستگی‌ناپذیر و توانایی امدادگیری از نیروهای غیبی و متافیزیکی بود؛ که همه این خصال و خصائص، در حد اعلای‌خود، در وجود «دکتر» تجمیع شده بود. یعنی: «آنچه خوبان همه دارند، تو تنها داری!»

ابن ابی الحدید نویسنده دربار خلافت عباسی، در «شرح نهج البلاغة» خود،‌ از قول «حسن بصری» طلایه دار عرفان و تصوف اسلامی، یکی از سه ضربه مهلک معاویة بن ابی سفیان بر پیکره اسلام و جامعه اسلامی را در «حاکم کردن مشتی سفیه و جانی بر امور و مقدرات مردم» می‌داند.

گماردن اعجوبه های مهرورزی! که اندک اندک، کوس رسوایی اکثر آنها به عنوان اختلاس گر و مال مردم خور و متقلب تحصیلی و شغلی و... به صدا درآمد، از اقدامات دولت فخیمه دکتر بود. آن عده از اصولگرایان معتدل نیز که در بدو امر در این تیم مهرورز و پاک سیرت حضور داشتند، یکی پس از دیگری کنار رفته یا کنار زده شدند؛ و محمود ماند و رفقایش: اسفندیار و سعید و حمید و رحیم و علی اکبر و... بدین ترتیب این تیم منزه از هر گونه کج روی، با استعدادی شگرف، دستاوردهایی شگفت و ستودنی در ایجاد زهد و پارسایی در مردم ایران، و رهایی آنان از شر ثروت و رفاه مادی که آلایندة قلب و موجب دوری از معنویات است، حاصل کردند؛ و در اثر خدمات اقتصادی آنان، قاطبه ملت ایران زاهد و عارف و واصل به کمالات معنوی شدند!

بهره جویی از نوستالوژی جذاب استکبارستیزی و دفاع از حقوق ملل مستضعف، از دیگر ویژگیهای احمدی نژادیسم است. دکتر، با نگاهی به تاریخ معاصر جهان و محبوبیت بی منتهای رهبران ضد استعمار چون گاندی و مصدق و تیتو و سوکارنو و...،‌ کاریکاتوری از مبارزات ضد امپریالیستی آن پاک‌مردان تاریخ را روی صحنه سیاست کشید.

دشنام‌ها و توهین‌ها به ملتها و دولتهای دیگر، که البته در عمل، جز انبساط خاطر و سود و منفعت برای آنان بهمراه نداشت، و البته با «دفاع بد» از واژه هایی چون «محرومین»‌ و «مستضعفین»، جهد وافر خود را در به لجن کشاندن واژگان مقدس و آرمانهای انسانی راستین، بکار بست. و در داخل، تحقیر منتقدان و آزادیخواهان، جز افزایش اعتبار و آبرو برای آنان در پی نداشت.

در بینش احمدی نژادیسم، موضوعی که برای ملت ایران کمرشکن بود، یعنی تحریمهای اقتصادی، «کاغذ پاره» تلقی می‌شد. بی اهمیتی این امر در نظر دکتر بدان علت بود که مثلا گوجه فرنگی در نزدیکی منزل ایشان، به قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شد؛ اما در مناطق دیگر، گرانقیمت بود و تنها بدین خاطر بود که تحریم‌ها را بی اثر می‌انگاشت و خدای نکرده علت آن، بی توجهی به فقر و فلاکت مردم نبود. و در اثر تحریمها و گرانی گوجه فرنگی و دشوار شدن تناول «املت»، هر چند مردم قدری قلقلک شدند، اما از مواهب این رویداد، پیدایش جریان سیاسی اصیلی به نام «کاسبان تحریم» بود؛ که شوربختانه اصلاح طلبان فتنه گر، به آن می‌تازند و توجه ندارند که «الکاسب حبیب الله»!!

در احمدی‌نژادیسم، رگه هایی آشکار از فلسفه سیاسی مترقی و آبرومند «ماکیاولیسم»‌ وجود داشت و عصاره این دستگاه فکری، که: «هدف، وسیله را توجیه می‌کند». این امر البته و متاسفانه، ریشه در برخی روایات نامعتبر دینی ما نیز دارد؛ چنان که علامه مجلسی در «بحار الانوار» شریف به امام صادق (ع) آن امام مظلوم و اخلاقمدار منسوب کرده‌اند که: «پس از من، هر گاه شکاکان و بدعتگذاران را دیدید، از آنان تبرا بجویید و بسیار به آنان فحش و ناسزا گویید و درباره‌شان بدگویی کنید و آنان را تهمت زنید! تا به تباه کردن اسلام، طمع نکنند و مردم از آنها بر حذر باشند و از بدعتهایشان چیزی نیاموزند! برای این کار، خداوند برایتان ثوابها می‌نویسد و در آخرت بر درجات شما می‌افزاید!»

میرزا آقاخان کرمانی بی‌دین و ایمان نیز با اشاره به چنین مطالب حکیمانه‌ای!! گفته است: «اگر یک جلد از این کتاب را در میان ملتی منتشر کنند، دیگر امیدی به نجات آن ملت نیست!» و حال که 110 جلد آنرا در میان ایرانیان منتشر کرده اند، چه؟!... و خوب می‌دانیم دکتر شریعتی که: با مسائلی که در بحار به معصومین نسبت داده شده، چه پاسخی داده است.

به هر صورت دکتر محمود با تأسی به آموزه های اخلاقی چنین بزرگانی -که در فهم و درک ما کوته فکران نمی گنجد- در ناسزا گویی و مباهته (تهمت) به رقیب سیاسی، یا دوست او، و یا دوست دوست او، هیچگونه کوتاهی ننمود و با این کار روح پرفتوح مجلسی و ماکیاولی را شاد کرد. ابداعات بدیع جریان احمدی نژادیسم یکی و دوتا نبود و اگر بخواهیم همه آنها را برشماریم، «گر بگویم شرح آن بی حد شود / مثنوی هفتاد من کاغذ شود!». و از این رو، قطعا تاریخ فردا از دکتر به بزرگی یاد خواهد کرد و نقش بی بدیل او را در رقم زدن تاریخ این مرز و بوم، متذکر خواهد شد.

محمود و جریان احمدی‌نژادیسم، بعد از شکستن دل رهبری و بزرگان نظام و فضیحت‌های ببار آمده که بخشی از آنها عیان شده، به این زودی ها به رأس هرم قدرت بازنخواهند گشت. اما تلاششان بر اینست که با تخطئه عملکرد دولت اعتدال و بزرگنمایی ضعف‌های آن در جمع کردن «گلاب‌های»‌ ریخته شده بر گوشه و کنار مملکت، موجی از ناامیدی و دلسردی را در ملتی که «حافظه تاریخی ضعیفی دارد»، ایجاد نموده و در انتخابات سال جاری، قشر خاکستری را از مشارکت گسترده در انتخابات مأیوس، و از این رهگذر، و با بسیج دلواپسان، شماری از صندلی های بهارستان را نصیب خود کند. امید، دشمن این امیدستیزانِ امیدوار به ناامیدی مردم است. اما احمدی نژادیسم، چنان که برخی ساده دلان می‌پندارند، تنها و منزوی نیست.

تندروهای این‌وری، بار دیگر به پیامدهای ناخواسته ی پارازیتهای «من می‌دونم نمیشه»ی تندروهای آن وری چشم طمع دوخته اند! تنها چیزی که دلواپسی آنان را تسکین می‌دهد، یادآوری استراتژی نبوغ آمیز «تحریم انتخابات» از سوی آن دسته نیروهای اپوزیسیونی است که هیچ برنامه ای برای دگرگونی وضع موجود ندارند، اما در ائتلاف نانبشته خود با تندروهای جریان راست، قشر خاکستری را به انفعال،‌ و مگس پراندن در منزل در روز انتخابات که آوردگاهِ خطیرِ نبردِ اصلاح گری و احمدی نژادیسمِ کور و بی منطق است، فرا می‌خواند.

کسی نیست از این حضرات تحریمی و مدعی سینه چاک آزادی! بپرسد که «شما از پیروزی احمدی نژاد در 84 چه آزادی‌ای بدست آوردید؟!» طنز تلخ تاریخ اینست که: آنها و اینها با قرار دادن ساقه جوان اصلاح گری زیر دو لبه قیچی تیز خود، موفق به قطع آن شدند؛ و چند سالی با بدمستی و لغز گویی غیرمسئولانه، ملتی را به وضعی کشاندند که امروز در شبکه های اجتماعی، برای نگون‌بختی‌های خود جوک می‌سازد و به آنها می‌خندد! و امروز که دوباره این گیاه، به شکل گل «بنفشه»، روییده و در حال نمو و بالیدن است، دگرباره این تلاش‌های نامیمون برای بریدن آن آغاز شده است.

مهم نیست که اپوزیسیون تحریمی از موضعگیری های خود مبنی چه هدف و نیتی دارد. آقایان، نیت شما چنانچه صحیح هم باشد، به درد آخرتتان می‌خورد؛ نه به درد دنیای ملت! مردم را از اصلاحاتی که تنها در دراز مدت به تحقق مردمسالاری می‌انجامد، و می‌باید تداوم و استمرار داشته باشد، و هیچ راه میانبر دیگری نیز در پیش روی ندارد، ناامید و مأیوس کردید؛ و شد آنچه شد.

اکنون که بار دیگر ساقه امید به رنگی دیگر سر برآورده، با چه رویی بر طبل نومیدی و دهل بی عاری می‌کوبید و با این سمفونی ناساز، دلواپسان را به رقص ناموزن در می‌آورید و آب به آسیاب جریانی می‌ریزید که اگر بار دیگر.....بس کنید!

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۰:۳۱
اگر احمدی نژاد به تاریخ پیوسته اگر تمام شده چرا در صد زیادی از خبرهاتون در مورد اونه جدا دارم به باطل بودن احمدی نژاد شک میکنم
نکنه که حق با اون باشه چرا که خیلی تابلو تخریب میکنید (311461)
میدونی چرا؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۲۵
چون هیچکس حتی گمان هم نمیکرد ملتی که سابقه انتخاب مصدق رو داشته بیاد در انتخابات 84 به احمدی نژادها رای بده ،مانور بخاطر همینه ،..... (311526)
مهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۰
شک نداشته باش . احمدی نژاد باطله (311533)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۳
موذنا به امید که می زنی فریاد؟
تو هم بخواب که ما خویش را به خواب زدیم (311536)
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۹
اسد خان
برای آگاهاندن مردمه (311540)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۰۵
متاسفم برات كه عقلت را از كار انداختي و به چشمت اعتماد كردي !!!!! (311573)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۲۴
احمدي نژاد يسم با كشور كاري كرد كه نه در هشتاد سال بلكه در هشتصد سال اينده اگر تمام نخبگان جامعه تلاش كنند نخواهند توانست ان را به سامان كنند اما مردم نبايد نااميد شوند وبرأي ساختن ايران اتحاد وانسجام خود را بيش از پيش حفظ كنند ومواظب باشند دوباره اين بلاي ويرانگر به جان ملت أسيب نرساند (311576)
دکتر کردپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۰:۴۹
شاید بتوانیم مردم تهران و شهرهای بزرگ را آگاه کنیم اما مردم شهرستانهای کوچک و بویژه روستاها به پول یارانه و.... نگاه میکنند و چشم و گوششان بسته میشود. اینها اگر رای دهند بیش از نیمی از رای دهندگان خواهند بود و ما زیر سونامی احمدی نژادی ها دوباره خرد میشویم. (311463)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۴:۳۵
این اقااگه از تهران رای نمی اورد مطمئن باشین که رئیس جمهور نمی شد. حتی روستاهای کوچیک هم میدونستن که این فرد برا این کار ساخته نشده.
مشکل اون به اصطلاح دکترایی هستن که از این حضرت حمایت می کنند. .. (311516)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۱۳
واقعا برای امثال مثل شما ها متاسفم که فکر می کنید شهرستانها و روستا ها به پول جندر قاز یانه نیاز دارن که اگر این طور بود تو فراخوان ریس جمهور محبوبتون برای دریافت نکردن یارانه ها هیچ جوابی از شهرهای بزرگ نشنید این نشون میده تو شهرهای بزرگ محتاج بیشتره تا روستاها البته وضع تهرونی ها از همه بدتره چون بودجه مملکت داره توی تهرون حیف و میل میشه (311523)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۵
شسی من نمیدونم شما کجای این کشور زندگی میکنید اما هرجا که زندگی میکنید اگه بیایید تهران تازه میفهمید گرونی و تورم و هزینه یعنی چه ؟ حال و هوای این روزهای تهران شوخی نیست . اگه محل و منطقه شما یکی از اقلام دو برابر شده باشد در تهران چهاربرابر یا بیشتره . ضمنا بوجه مملکت برای تهران هم اگه هزینه بشه خوب بالاخره بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشوره و دغدغه های خودش رو داره . در ضمن تهران پایتخت ایرانه (311579)
دکتر عجیب!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۷:۰۵
احمدی نژاد بدنامی ایجاد می کند و نه سونامی و اکثریت مردم می خواهند از این بدنامی فرار کنند!در سال 92 مردم روستاها و شهرهای کوچک به چه کسی رای دادند؟؟؟ شما یا از طرفداران معجزه هستید که با خرد شدن سال 92 آشنا هسنید و یا از افرایش آگاهی های مردم غافلید!!! (311564)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۲
درسته , قطعا جریان احمدی نژادیسم برای کرسی های مجلس دندان تیز کرده و همینوطر برای دور بعد ریاست جمهوری . اما باید همیشه هشدار دوران مخرب هشت ساله رو به مردم داد و اون سالها رو یادآوری کرد . چون اغلب مردم ما متاسفانه فراموش کار هستند . البته دولت اعتدال هم در این بین خیلی سهم داره . باید مردم و حماسه آفرینان و حامیان خودش رو نگه داره (311578)
لطفا این مطلب رو جدی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۷
من به مهندس موسوی رای دادم چون میخواستم ،ایران و انقلاب روند روبه رشد و اصلاح رو طی کنه ،همه ی ما اینطور بودیم ،سال 88 طی جریان انتخابات با شخصی هم صحبت شدم که از لحاظ سواد و اطلاعات بسیار بالا بود اما مخالف نظام طی صحبتهایی که داشتیم بم حرفی ،گفت جوون به احمدی نژاد رای بده گفتم چرا؟گفت :موسوی اگه بیاد پایه های جمهوری اسلامی محکم میشه ولی با محمود ... حرفش صحیح بود .حالا کی دشمن و مخالف نظامه؟ما یا کساییکه....؟ما فقط پاکی و راستی واصلاحات میخواستیم همین ولی؟؟؟؟ (311465)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۱۸
یه سوال این جریان اصلاحات به عملکردهای ریاست جمهوری هاشمی که الان دستشون تو یه کاسه هست ایراد وارد می کرد یا اصلاحات برعملکرد نظام (311524)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۷:۱۴
بنده دست کم صد بار این استدلال را از مخالفان جمهوری اسلامی شنیده ام. همه آن ها اصرار داشتند که به احمدی نژاد رأی داده شود تا انقلاب و کشور را نابود کند. با حجم سرگیجه آور فساد در دوران مهرورزی فکر می کنم آن ها در تصور ضدانقلابی خود زیاد هم اشتباه نکرده بودند. احمدی نژاد و تیمش برای نابودی ایران تلاش زیادی کردند، اما خوشبختانه پایه های کشور محکمتر از تلاش های ایشان بود. (311567)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۹
همیشه گفتن کار باید دست کاردان باشه . مشکل کشور ماه هم همین طوره که خیلی جاها کار دست کاردان نیست. برای استخدام در خیلی جاها به جای علم و سواد و میزان تحصیلات اولویت استخدام ... هست که این موارد نباید اولویت نخست باشه (311582)
لطفا منتشر کن بهار خیلی مهمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۰۱
در هر عصریکه کفر ،فساد ،ظلم و..زیاد میشه مقصر اصلی افراطیون جاهلی هستند که قدرت رو در اختیار داشتن (311466)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۰۴
بایدیک موضوع مهم رادائم یادآوری تاملت نجیب ایران بداندفتنه اصلی 88احمدی نژادبودوآتش آن رااوروشن ساخت وجرم وی به مراتب بیشترازمحصوران است که مع الاسف هنوزموردبررسی قوه قضائیه قرارنگرفته ومردم منتظراقدام مبتنی برعدالت این قوه برای محاکمه مقصراصلی فتنه ودههاجرم دیگرازجمله به فنارفتن ثروتهای ملت درطول هشت سال......!!!!! (311467)
مشک سوراخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۳۶
یه بنده خدایی میگفت مشک که از چندجا سوراخ شد دیگه مشک نمیشه (311528)
خبر مهم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۱۰
این مطلب رو شخصا دیدم ،احمدی نژاد قرار بود برای راه اندازی پروژه ی پتروشیمی آبادان راهی این شهر بشه اما باتوجه به تحریم ها پروژه و دستگاه ها ناقص بودن ،با فشار زیاد از طرف حامیان دکتررر تجهیزات رو راه انداختن تا تنها برای چند دقیقه کار کنه اما تجهیزات منفجر شدن و کشته و زخمی برجا گذاشت ،ماجرای راه آهن و آزاد راه های دکتر هم اینجور بود،محمود و حامیانش کسانی بودند که به حرفهای خاله زنکی بقولی خوب آشنا بودن (311468)
ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۲۰
مردم یک کشور موقعی حافظه تاریخی ضعیفی خواهند داشت که از تخلفات آن زمان فقط برای اندک زمانی نوشته شود و به سپس به ورطه فراموشی رود که مردم هم آن را با تغییر نسل فراموش خواهند کرد.
الان این وظیفه مهم زنده نگه داشتن حافظه تاریخی به دستان و شرف نویسندگان ، فیلم سازان، روزنامه نگاران ، روشنفکران، و هر ایرانی آزاده ای است تا همیشه این وقایع رفته بر ایران زمین را زنده نگهدارند تا نسل های متمادی بدانند اگر اندکی اغماض کنند دلواپسان زر و زور همیشه در پی فرصتی هستند ... (311469)
ناشناس
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۲۲
توجه داشته باشیم که همه روایات بحار نا معتبرنیست .به هرحال باید اهل فن زحمت بکشند وروایات درست ونادرست راجدا کنند تا باعث بر داشت های نادرست نشوند. (311470)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۲۶
انشائءالله اگه این دفعه برگردن مشکلات دنیاروحل می کنن.همانطورکه مشکلات کشورروحل کردن! (311471)
ایران
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۳۱
سیاست یعنی استفاده از فراموشی حافظه تارخی مردم

پس منتظر احمد ی نژاد دیگری باشید

تا فقر و بیکاری هست
تا فساد و بی عدالتی هست
تا شعارو شعارزدگی هست
تا بی فرهنگی سیاسی هست

تا احزاب واقعی جایشان در کشور خالیست (311474)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۱:۳۹
وقتی دیوار برلین فرو ریخت پیر زنی آلمانی جمله ای از سر درد گفت که انعکاس بسیار گسترده ای داشت:" ما تنها ملتی هستیم که از بازگشت به گذشته خوشحال شدیم". مردم هوشیار باشند و در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند تا مجلسی مترقی داشته باشیم. و دوباره فرهنگ چاله میدونی ممه و لوو نیاد در ادبیات ساسی ملتی که در درازنای تاریخ سر به آسمان می سایید و فرهیختگانی چون حافظ..سعدی..شهریار...پروین..مولانا. حسابی..و....داشت (311476)
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۰۵
من نه دلواپسم و نه با این حرفها کاری دارم فقط می گویم زمان احمدی نژاد قدرت خرید من و اکثر مردم بیشتر از الان بود. همین کافی است. (311481)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۷
پوپولبسم همینه دیگه... (311519)
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۰۴
با وجود چنین تفکرهایی ما اصولاً نیازی به دشمن خارجی برای نابود شدن نداریم.

آحه انصاف دار! در فاصله بین سال 89 تا 91 ببین قیمتها چند برابر افزایش یافته. (311543)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۴۴
خب همه مشکل مربوط به بحرانهای ایجاد شده اوست (311553)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۷:۱۵
یادت رفته که احمدی نژاد با سه برابر کردن قیمت دلار، قدرت خریدت را یک سوم کرد؟ (311569)
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۲۳:۰۰
شما و دلواپسا (311599)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۰۸
رمز ناكامي احمدي نژاد و اعوان و انصار اين ادم اينه كه ملت بيدار باشن. در صحنه باشن و تا ميتونيم حقايق دوران محمود رو بگيم البته با رعايت انصاف. بخدا ملت يادشون رفته كه مرغ در دوران محمود به كيلويي 8 تومن رسيد ....، تنها دستاويز محمود هم براي بازگشت به قدرت همين فراموشي مردمه. (311483)
شهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۰۹
یک هاله نور پایین عکس هست...من که ایمان آوردم..... (311484)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۱۷
دکتر جون منتظرتیم برگردی (311486)
رضا
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۱۹
راننده نابلدی که اتوبوس ملت دولت را به دره سرازیر نمود. کوته فکران سود جویی که برایش هورا کشیدند .خدا نگذرد از آنچه دانسته انجام دادند. (311487)
دانشجوی ارومیه
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۱۹
من کاری با احمدی نژاد ندارم بالطبع ایشان نقطه ضعف ونقطه قوتی داشته که باید گفته شود.همانگونه که دولت اصلاحات هم به همان اندازه ضعف وقوت داشته و دولت کارگزارن و دولت تدبیر هر گروهی به نوعی مشکلاتی داشته ولی متاسفانه کار شما نباید به جایی برسد که در مورد روایات حرف بزنید وبرای رسیدن به امیال سیاسی خود پای روایت وتحلیل آن را به میان بکشید اجازه بدهید متخصصین در این مورد نظر بدهند.علامه مجلسی کجا وشما کجا مومن. (311488)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۲۵
خیلی جالب اینا دنبال ازادی هستن!
خدایا از احماق وجود میخوام شفا شفا شفا... (311491)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۲۸
مطمئن باشید احمدی نژاد دوباره بیاد بازم رای میاره....
از زاویه دید افراد پایین جامعه قضیه رو تحلیل کنید...
تمسخر مشکلی رو حل نمیکنه... (311493)
زی زی گولو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۵۱
یا رب مباد آن روز (311557)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۳۴
حرف شما كاملا و كاملا درسته ولي نكته اي كه مغفول مانده عدم برنامه ريزي ، عدم وجود يك تشكيلات منسجم و عدم اقناع توده ها از طرف لايه هاي بالا دستي اصلاحات به هيچ وجه قابل چشم پوشي نيست .
در يك نگاه به وضعيت حال اصلاحات اين ضعف مديريتي همچنان به چشم مي خوره و تنها دلخوشي مديران امضاي سيد عزيز و دادن يك ليست واحد هست ، در صورتي كه اگر وعده مشخصي داده نشه و از اون مهم تر اون وعده ها اجرا نشوند نتيجه طبيعي ريزش آرا مي باشد.
با دادن وعده هاي عملي و اجرايي كردن اون،در آينده بدنه اصلاحات بزرگتر هم ميشه (311495)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۳۶
هنوز هم که در راس مجلس افتاری می نشیند. (311496)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۳۸
امروز مشاور رسانه ای سابقش چه حرف مفتی زده گفته احمدی نژاد بر می گرده!!!!!!و گفته آقای روحانی یک دوره رییس جمهور. !!!!!!!می خوام به این و احمدی نژادیسم ها بگم شما ها هشت سال خیانت و هشت سال تحریم هشت سال گرانی را به ایران تحمیل کردید.خجالت بکشید .....درسته مردم ایران از اسب افتادند ولی از اصل نیافتاد ند که دوباره شماها راانتخاب کنند. (311497)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۴۹
وقتی گورباچف بعدازفروپاشاندن شوروی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدشد یه ادم باوجود یه کشیده محکم زد زیره گوشش ازاون روزبه بعدجناب دکترگورباچف رفت دنبال کارش روش خیلی جالبی نبود ولی جواب داد (311498)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۳
عذر می خوام .مردم خیلی......تشریف دارند که بخواهند به بدبخت شدن مملکت و خودشان رای بدند؟! (311502)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۳
ایکاش احمدی نژاد برگرده.....رفاه و ارزانی یادش بخیر (311503)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۵
با این شیوه حکومت داری روحانی باید منتظر ظهور احمدی نژادی دیگر بود . مگر اینکه روحانی تغییر روش بدهد. (311504)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۶
عالی بود .
رسانه ها باید در آموزش و گسترش بینش حذبی و سیاسی مردم کمر همت ببندند . (311505)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۲:۵۶
بزرگ ترین بدبختی ما از دست همیناییه که خودشونو سیاست مدار کل میدونن و رای نمیدن و همش میگن چیزی عوض نمیشه و... خوب یکی نیست به این ها بگه عاملش همین طرز فکر سطحی شماست! وقتیم بهشون میگی از رو نمی رن! (311506)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۳:۰۱
اصلاح کنید:
سالهای 1380 الی 1388 اشتباهه (311507)
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۳:۰۲
عالي بود (311508)
.................
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۳:۲۴
جمع کنید این بساط را .
اگه رای ندید جلیلی میاد
اگه رای ندید احمدی نژاد میاد
چه کسی گفته ملت ایران همیشه باید بین بد و بدتر انتخاب کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟ (311510)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۰۷
چرا از جلیلی می ترسید یکی هست جواب بده (311521)
حامد
United States
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۰۵
و چه کسی گفته روحانی "بد" بوده؟ (311544)
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۱۴
راه حل شما چیه؟! (311548)
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۷:۱۵
راهکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (311568)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۳۸
حتما اگه مردم هم مثل شما از پشت کامپیوتر هی غر بزنن و زحمت یک رای به افراد بهتر را هم به خود ندهند مشکلات حل میشود ؟ امثال شما باعث شدند احمدی نژاد سال 84 در تهران اول و در واقع برنده شود . (311577)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۳:۳۸
احمدی نژاد تو دو سال اخرش فهمید مملکت و مملکت داری یعنی چی همینی که اقای هاشمی بعد از گذشت سالها از دوران ریاست جمهوریش فهمید اینکه احمدی دو سال اخر تحت فشار بود چون متوجه خیلی چیزا شده بود و گرنه که تامویعی که نفهمیده بود فشاری هم روی خودش نمیدید من معتقدم بهزگشت احمدی نژاد به نفع کل جریان اصلاحات هست و تنها گروه ضرر کننده افراطیون مذهبی هستن و بس احمدی امروز از مطبوعات ازاد و دموکراسی و تعامل با دنیا و پیشرفت و همکاری بین المللی صحبت میکنه و این همونی هس که اصلاحات دنبال اونه (311511)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۷:۳۴
آقا رضای عزیز
اون یک هنرپیشه تمام عیاره و مطمئنا رنگ عوض میکنه و موجب لوث شدن اون مفاهیم میشه.
یکی از اشکالات ما ایرانیها اینه که تاریخ نمی خونیم وحتی تاریخی که خودمون تجربه کردیم را فراموش میکنیم. (311571)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۳:۳۹
اگه مدعی هستید که احمدی نژاد 8 سال کشور را ویران کرد، پس نباید نگران قضاوت مردم باشید. مردم خودشان می فهمند. مگه اینکه شما غیر از این فکر کنید. (311512)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۵۰
ولی خیلی از همین مردم فراموشکار هستند . تکلیف اون طیف فراموشکار که تعدادشون هم کم نیست چی میشه ؟؟؟ (311583)
Mansourfar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۳:۴۶
این نظر را نه برای درج که برای هشدار به مدیریت سایت می آورم
مگر یادتان رفته چند سال قبل هاشم آقاجری را بخاطر انتقاد از بحار الانوار مرتد اعلام میکردند
کمی احتیاط کنید و مطالب را همراه با سند وقید صفحه بیاوریدتا بهانه برای تکفیری ها داده نشود (311513)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۴:۰۴
اگر اصولگراها منصف باشند و کینه اصلاحاتو کنار بگذارند از احمدی نژاد حمایت نمیکنند (311514)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۸
اينا رو مي دونيم. يه فكري به حال روشن كردن ذهن عوام كنيد كه متاسفانه در ايران كم نيستند. (311520)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۵:۵۷
به نظرمن درکشورمافقط بایدنخبگان واهل فن وافرادباسوادرای بدهند.بااحترامی که برای هم وطنان عزیزم قائل هستم،اگه کسی بیادکه بوی پول ازاون بیادمتاسفانه بیشترمردم به اون رای میدن.بازهم ازمردم عزیزمعذرت می خوام. (311538)
مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۰۳
روزنامه خیلی خوبه تو هر چی تبلیغ سو برای احمدی نژاد کنی اجمدی نژاد محبوبتر میشه پس تا میتونی تبلیغ کن (311541)
lمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۶:۳۲
زمان محمود قیمت گوشت گوساله تو شهر ما سی هزارتومان بود حالا بیست هزارتومان هست .گوشت گوسفند 25هزار تومان هست زمان محمود سی پنج بود.یک کیسه برنج ده کیلویی پاکستانی به 60هزارتومان هم زمان محمود رسید الان 40 هزارتومان هست سکه زمان محمود چندبود حالا چنده .موبایل لوپ لوپی زمان محمود صدبود الان چنده.سیب زمینی پیاز زمان محمود چندبود الان چنده .ازصدقلم کالازمان محمودهرصدتا گران بود حالاازصدده تا گرون هست ملت میگن گرانی داریم.جل الخالق (311551)
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۲۳:۴۶
خوبی تو !!!صببح به خیر!!!!! (311601)
دخو جون
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۱۸:۴۹
و با زهم مقاله ای در جهت آگاه سازی ذهن افکار عممومی .......نویسند فکر میکنه تاریخ و دنیا همین جا تمام میشه وخلاص و دیگه هیچ کسی فرصت نقد .دور ی اصلاحات را پیدا نمیکنه .نویسنده جان شب درازست و قلندر بیدار . دولت اصلاحات کارش درست ......تارریخ .تاریخ و آینده بهتر قضاوت میکنه با گذشت سه سال هنوز مقاله های نقد گونه دوره اصولگرا ها.!؟!؟!؟!؟معلوم خودتون مشگل دارید .مجبوریت نقد گذشته کنید چون چیزی برای ارایه به مردم نیست (311581)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۲۳:۴۸
اگه تویه کشورمتمدن دوتاقطاربه هم بخورن وزیرمربوطه عذرخواهی واستعفامیده.اگه یه بیماری چندنفروبکشه بازم وزیرش استعفامیده.توکشورمااگه یکی اشتباه بکنه،گردن که نمیگیره که هیچ،به خودش افتخارهم میکنه! (311602)