به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۷۲۹۶۸
تخمدان‌ها و لوله‌های رحمش را برداشت

تازه‌ترين عمل جراحي آنجلينا جولی

گروه هنري: آنجلینا جولی، ستاره هالیوود برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان‌ها و لوله‌های رحم (فالوپ) خود را با جراحی برداشته است. او دو سال پیش پستان‌هایش را هم برای پیشگیری از ابتلای به سرطان پستان با جراحی برداشته بود.
تازه‌ترين عمل جراحي آنجلينا جولی
جولی در مطلبی با عنوان "روزنوشت‌های یک جراحی" که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت: این جراحی هفته پیش انجام شده است. او که ۳۹ سال دارد دو هفته پیش بعد از معاینات و آزمایش‌های پزشکی توسط پزشک خود متوجه شد که بعضی از شاخص‌های التهابی در بدنش افزایش یافته و یک غده خوش خیم نیز در یکی از تخمدان پیدا شد، که می‌توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشند. او که مادر، مادربزرگ و خاله‌اش را به علت ابتلای به سرطان تخمدان‌ها از دست داده، بلافاصله به سراغ یک جراح رفت. مادر آنجلینا در سن ۵۶ سالگی در اثر ابتلا به سرطان تخمدان‌ها در سال ۲۰۰۷ درگذشت. البته این نوع سرطان بیشتر ارثی است که به آن BRCA۱ می‌گویند.

آزمایش‌های بیشتر نشان داد خانم جولی مبتلا به سرطان نیست اما پس از مشورت با پزشکان برای جلوگیری از ابتلای احتمالی به این بیماری در آینده، تصمیم به برداشتن تخمدان‌ها و لوله‌های رحم گرفته شد. جولی در نیویرک تایمز نوشت: «اتخاذ چنین تصمیم‌هایی آسان نیستند اما کنترل و مقابله با مسائل مربوط به سلامتی امکان پذیر است.» او نوشت که تجربه او مشابه هزاران زن دیگر بوده است: «به خودم گفتم باید آرام و قوی بمانم و هیچ دلیلی ندارد که فکر کنم من بزرگ شدن بچه‎‌ها و تولد نوه‌هایم را نخواهم دید.»

جولی سپس به همسرش براد پیت که در فرانسه بود تلفن کرد که او چند ساعت بعد سوار هواپیما شد. زیبایی چنین لحظاتی در زندگی به این دلیل است که همه چیز خیلی روشن است. شما می‌دانید برای چه زندگی می‌کنید و چه چیزی مهم است، متمایز و صلح آمیز. دو ژن BRCA۱ و BRCA۲ اگر جهش پیدا کرده و معیوب شوند احتمال ابتلا به سرطان‌های پستان و تخمدان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و خانم جولی حامل ژن» معیوب «BRCA۱ است که معمولا از طریق وراثت منتقل می‌شود.

پزشکان به خانم جولی گفتند احتمال ابتلای او به سرطان پستان ۸۷ درصد و به سرطان تخمدان ۵۰ درصد است مگر اینکه با جراحی از آن‌ها پیشگیری کند. جولی نوشت: پزشکان به من گفتند من باید ده سال پیش از سنی که اعضای خانواده‌ام به سرطان مبتلا شدند با جراحی از سرطان جلوگیری کنم. جولی درباره جراحی اخیر نوشت: این جراحی به پیچیدگی جراحی برای برداشتن پستان‌ها نیست اما پیامدهای آن بسیار شدید‌تر است و زن را لاجرم یائسه می‌کند.

با وجود اینکه هورمون‌های مترشحه از تخمدان اکنون بصورت دارو برای خانم جولی تجویز شده اما به گفته خودش الان در دوران یائسگی است. پزشکان می‌گویند این جراحی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را برای خانم جولی کم کرده است با این حال این به آن معنا نیست که این احتمال به صفر رسیده است چون برداشتن تمام بافتهای در معرض خطر با جراحی امکان پذیر نیست.

او گفت: نمی‌توان احتمال ابتلای به سرطان را به صفر رساند، واقعیت این است که من مستعد ابتلا به سرطان هستم. من به دنبال راههایی هستم تا با روش‌های طبیعی سیستم ایمنی بدنم را تقویت کنم. من احساس زنانگی خود را دارم و به تصمیم‌هایی که برای خود و خانواده‌ام گرفته‌ام آگاهی و اطمینان دارم، من می‌دانم بچه‌هایم هیچگاه نخواهند گفت مامان به خاطر سرطان تخمدان مرد.

جولی و همسرش براد پیت شش فرزند دارند که سه تای آن‌ها را به فرزندی قبول کرده‌اند. لازم به یادآوری است که آنجلینا جولی علاوه بر اینکه ستاره سینمای هالییوود است، یکی از برجسته ترین فعالان دفاع از حقوق زنان و کودکان در جهان است و بخش بزرگی از دارایی خود را در این راه هزینه کرده است.