به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۸۶۴۶۸

«ملا عمر» با زهر کشته شده است؟

گروه بین الملل: گروه حرکت اسلامی معاذ فدایی، یکی از شاخه‌های طالبان ادعا می‌کند که ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان توسط زهر کشته شده‌ است.
به گزارش خامه‌پرس، این گروه که برای نخستین‌بار خبر مرگ رهبر پیشین طالبان را اعلام کرد، ادعا می‌کند که ملا عمر بر اساس یک توطئه توسط ملا اختر محمد منصور، رهبر کنونی طالبان کشته شده‌ است.در بیانیه‌ای که از سوی این گروه منتشر شده، آمده‌ است که ملا منصور به ملا عمر دارویی زهریی که از دوبی آورده شده را به جای دوای که استفاده می‌کرده، داده‌ است. ملا عمر سه روز پس از استفادۀ این دارو جان باخته است.
پیش از این گروه معاذ فدایی برای نخستین بار خبر مرگ ملا عمر را اعلام کرده و گفته بود که رهبر پیشین طالبان توسط ملا اختر محمد منصور و گل آقا کشته شده‌ است.

قاری حمزه، سخنگوی گروه معاذ فدایی ادعا کرد که ملا محمد عمر دوسال پیش کشته شده و پس از آن این خبر به گونۀ رسمی تایید گردید.اگرچه کشته‌شدن ملا عمر توسط اختر محمد منصور تاکنون از هیچ‌طرفی تایید نشده و او به عنوان رهبر جدید طالبان نیز برگزیده شده‌، اما اختلاف نظرهایی میان طالبان به وجود آمده و شماری از فرماندهان طالبان، از جمله ملا محمد یعقوب، پسر و ملا عبدالمنان، برادر ملا عمر وجود هستند که منصور را قبول ندارند.