به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۴
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۶۶۳۹۸

گزارش‌جالب گزارشگرقطری دیدار ایران-قطر

گروه ورزشي: یکی از نکته‌های جالب دیدار ایران و قطر که در چارچوب جام ملت‌های آسیا برگزار شد و به پیروزی یک بر صفر شاگردان کی روش انجامید، گزارشگر قطری این دیدار بود.
گزارش‌جالب گزارشگرقطری دیدار ایران-قطر
به گزارش العربیه، یوسف سیف، گوینده شبکه «بی‌ان اسپورت» قطر در طول بازی امروز، بویژه در نیمه دوم، امارات و ایران را شایسته صعود از گروه سه می‌دانست و از بازیکنان تیم ملی کشورش انتقاد می‌کرد. سیف گویندگی خود را با جملاتی قافیه دار اینگونه آغاز کرد: «صباح الخیر یا مجموعه الجیران، بحرین، الامارات، قطر و ایران»، معنی فارسی آن: (صبح به خیر به گروه همسایگان، بحرین امارات، قطر و ایران)

گوینده قطری در برخی از دقایق به جای شرح بازی، به تاریخ فوتبال ایران و نام آوردن از ستاره‌های سابق این کشور، همچون علی دایی، و مهدی مهدوی کیا پرداخت. این گوینده، دایی را به عنوان بازیکنی که بیشترین تعداد گل در تاریخ جام ملت‌های آسیا و مهدوی کیا را ستاره نام آشنایی که در چهار دوره گذشته این مسابقات شرکت کرده بود، معرفی کرد. او همچنین قدرت بدنی بازیکنان تیم ملی ایران را مثال زدنی خواند و آن را کلید پیروزی ایران در برابر قطر و بحرین توصیف کرد. یوسف سیف که شعار خود در گویندگی را «گزارشگری بی‌طرفانه» قرار داده است، متولد سال ۱۹۵۳ در دوحه قطر است و از سال ۱۹۷۵ کار گویندگی را از رادیوی این کشور آغاز کرد.