به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۵۵۳۱۸
میرلوحی:همه باید برای آرامش داخلی کشور تلاش کنیم

موضع ایران در سازمان ملل، برتر خواهد بود

گروه سیاسی: معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم گفت: همه باید برای آرامش فضای داخلی کشور تلاش کنیم تا دولت بدون اقدام واکنشی بلکه با متانت و درایت و تدبیر بتواند سیاست‌های خود را با حضور در سازمان ملل دنبال کند.
موضع ایران در سازمان ملل، برتر خواهد بود
محمود میرلوحی با اشاره به طرح جهان عاری از خشونت از سوی رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به اینکه دولت آقای روحانی تازه سر کار آمده بود و به خاطر عملکرد دولت گذشته فضای ایران‌هراسی ایجاد شده بود، ناباوری نسبت به ضرورت و اهمیت طرح جهان عاری از خشونت وجود داشت اما به احترام دولت ایران و استقبال از آقای روحانی مورد تایید قرار گرفت و کار بزرگی انجام شد.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان رییس‌جمهور ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل دست پری دارد، افزود: در فاصله یک سال گذشته جایگاه ایران به عنوان کشوری مهم و محوری و حتی کشوری پیشرو و بلکه بالاتر از آن به عنوان کشوری رهبری‌کننده جریان مقابله با افراطی‌گری پذیرفته شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه امسال موضع ایران در سازمان ملل برتر خواهد بود، تصریح کرد: رقیب ایران با توجه به شرایط زمان، تحولات منطقه و تحت تاثیر افکار عمومی وادار به تجدیدنظر و پذیرش واقعیت‌ها شده است.

معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم با بیان اینکه امروز اروپا به اهمیت جایگاه ایران اعتراف می‌کند و آمریکا در عمل نقش محوری ایران را پذیرفته است، خاطرنشان کرد: روند اتفاقات در منطقه باعث علنی و شفاف شدن واقعیت‌ها شده است. میرلوحی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های غربی هم در مورد داعش سخن می‌گویند، توضیح داد: تا سه ماه پیش این موضوعات را مطرح نمی‌کردند و فقط ایران وهابیت تکفیری‌ها را هم‌راستا دانسته و معتقد بود جریان افراطی‌گری در منطقه درگیری شیعه و سنی را مدیریت می‌کند در حالیکه متاسفانه رسانه‌ها آن را رقابت سیاسی بین ایران و عربستان نشان می‌دادند اما امروز شاهدیم عربستان مجبور شده است مواضع خود را تعدیل و شفاف کند.

معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم گفت: با توجه به شرایط پیش آمده شاهدیم اروپا تا حدودی با ادبیات ایران و جمهوری اسلامی در مبارزه با افراطی‌گری هم‌راستا شده است و اینکه امروز نگاه جهانی به ایران فراتر از انتظار و باور بعضی‌ها تغییر کرده است نشان از عملکرد درست دولت فعلی دارد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه روش دولت قبلی برای رقیب و اسرائیل فرصت‌سازی می‌کرد، خاطرنشان کرد: امروز با سیاست صحیحی که ملت ایران و به تبع آن دولت جمهوری اسلامی انتخاب کرده فضا بسیار تلطیف شده و هزینه‌ها کاهش یافته است پس باید این مسیر را ادامه دهیم.

وی با اشاره به حضور رییس‌جمهور ایران برای دومین بار در مجمع عمومی سازمان ملل، افزود: باید از هر اقدام تندروانه که ما را با طالبان، داعش و تکفیری‌ها هم‌جهت نشان می‌دهد دوری کنیم و حتی در مسائل داخلی آنها که ادعای دلسوزی برای کشور را دارند نباید کاری کنند که ایران تداعی‌کننده اشتباهات تکفیری‌ها در جهان باشد.
مرجع : ایسنا