به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۵۱۰۸۸
جوابیه‌ای بر حمله خطیب جمعه اهواز به دیدار برخی از اصلاح طلبان دانشگاه با آقاي خاتمی

مكافات عدم‌كسب‌اجازه براي ديدار با خاتمي!

گروه سياسي: امام جمعه موقت اهواز در نماز جمعه هفدهم مرداد در مورد عکسی که اخیراً دانشگاهیان اصلاح طلب با خاتمی داشته و در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود سخنان تندی را ابراز داشت که متن آن بخش از سخنان ایشان به شرح زیر است:
"حاجتی در پایان خطبه های نماز جمعه با اشاره اهمیت بصیرت و دشمن شناسی گفت: در روزهای گذشته خبری منتشر شد که چندنفری از دانشگاهیان دانشگاه های خوزستان به تعبیر خودشان در یک دیدار خصوصی به دیدن یکی از سران فتنه رفتند اقایی که همنشین جورج سورس بوده وخیلی ها هم علاقه مند هستند تطهیرش کنند ملت ما خیانت های اینها را در سال ۸۸ فراموش نمی کند.وی افزود:اقایانی که به ملاقات یکی از سران فتنه رفته اید و عکس بادگاری انداخته اید اگر وقت اضافه دارید بیایید کنار قبر شهید حاج حمید رمضانی فرمانده اطلاعات و عملیات جنوب عکس یادگاری بیاندازید کنار قبر مطهر شهید اسماعیل فرجوانی، شهید بهروز غلامی، سرلشکر شهید علی هاشمی عکس یادگاری بیاندازید پول اضافه دارید برای خرج کردن و بلیط رفت و برگشت به تهران ادرس به شما می دهیم تا سرپناهی برای یک خانوداه بی بضاعت تهیه کنید.امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد:اشتباه نکنید در میدان دشمن بازی نکنید حزب الله را غافل حساب نکنید حزب الله تمام حرکات و سکنات شما را زیر نظر دارد ما به فتنه و فتنه گران اجازه عرض اندام نخواهیم داد و این عهدی است که با شهدا و امام خود بسته ایم"

اکنون دکتر مهدی قمشی استاد دانشگاه شهید چمران اهواز که در عکس منتشر شده با خاتمی حضور داشته جوابیه ای بر سخنان حجت الاسلام حاجتی نگاشته است که متن کامل بدین شرح است:
بسمه تعالی
خدمت جناب آقای حاجتی
امام جمعه موقت اهواز
با سلام و احترام، متاسفانه در خبرها آمده است که جنابعالی در خطبه های نماز جمعه اهواز در تاریخ هفدهم مرداد، به دیدار اینجانب و تعداد دیگری از دوستان دانشگاهی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی اشاره داشته و جملاتی را ابراز داشته اید. با خواندن صحبت هایتان در درجه اول بسیار متاسف شدم.

زیرا در زمانی که تریبون مقدس نماز جمعه باید محلی برای ایجاد همدلی و وفاق در جامعه باشد از آن برای تفرقه در بین دوستداران نظام و زدن تهمت و تهدید استفاده می شود. جناب آقای حاجتی، جنابعالی از آقای خاتمی به عنوان همنشین جورج سورس نام برده اید در حالی که همه می دانند ایشان بارها این تهمت افراطیون از خدا بی خبر را تکذیب نموده است برای همه دین باوران تکذیب یک روحانی خوش سابقه و سید جلیل القدر که هشت سال رئیس جمهور کشور نیز بوده کفایت می کند تا بر خلاف بودن این ادعا اطمینان حاصل نماییم. به هر صورت اگر این ادعا و خلاف قانون بودن آن محرز بود مطمئناً دستگاه قضایی کشور تا کنون در این زمینه اقدامی نموده بود. بر این اساس و بر اساس آنچه که تا کنون از منابر در باب مکافات تهمت، دروغ و غیبت شنیده ایم از جنابعالی نیز انتظار دقت بیشتر در حفظ اصول را داشتیم. قاعدتاً اگر حفظ ارزش ها و چهار چوب های مذهبیمان برایمان مهم باشد باید از همان تریبون عذرخواهی شود و گرنه باید همه چیز را به روز جزا موکول کرد.

جناب آقای حاجتی، جنابعالی از ما خواسته اید اگر وقت داریم کنار قبر شهدا عکس یادگاری بیاندازیم. در زیر این جوابیه دو عکس از خودم به همراه خود شهدا در زمان جنگ ضمیمه نموده ام که در یکی از آنها از چهار نفری که در عکس دیده می شوند سه نفرشان شهید شده اند و در دیگری که ده نفر دیده می شوند پنج نفرشان شهید شده اند. برای من دیدن این عکس ها تنها مایه شرمندگی است زیرا خود اکنون در کمال سلامتی نفس می کشم و دوستان شهیدم سال هاست در خاک آرمیده اند.

بنابراین عکس با قبور شهدا برای من افتخاری ایجاد نمی کند. ذکر نام بعضی شهدا و عکس با قبور آنها، برای کسانی باقی بماند که سابقه ای در جبهه ندارند و از طریق آن به دنبال ایجاد سابقه ای برای خود هستند و احتمالاً بخواهند به وسیله آن شهدا و پیام آنان را برای خود مصادره کنند و یا خدایی نکرده از آنها چماقی بسازند و بر سر دوستداران انقلاب و نظام بزنند.

سرور گرامی، دوستان همراه من در عکس مورد بحث بیش از اینجانب سوابق جبهه و جنگ و خدمت به نظام را دارند که خودشان در صورت صلاح دید می توانند برایتان ارسال نمایند. این عکس ها را نزد خود نگه دارید و اگر عکس های بیشتری نیز می خواهید می توانم برایتان ارسال نمایم تا از این پس به یادتان باشد که اصلاح طلبان در راه حفظ نظام آزمون های سختی را گذرانده اند، و با زبان تهدید با آنان سخن نرانید و از آنان همیشه به نیکی یاد کنید.

جناب آقای حاجتی، فکر نمی کنم پول بلیط رفت و برگشت ما به تهران به اندازه ای باشد که با آن بشود سر پناهی برای خانواده بی بضاعتی تهیه کنید. اما اگر دلتان به حال مردم محروم می سوزد می توانید از اختلاس های چندین هزار میلیارد تومانی سخن برانید که از جیب مردم محروم کشور در زمان دولت قبل به یغما رفت. دولتی که تا روز آخر از تایید افراد تندرو و اقتدارگرا بهره مند بود و می دانید که با فیلم هایی چون "ظهور نزدیک است" با اعتقادات خالص مردم چه بازیهایی شد و رئیس دولتی که کشور را به ورطه نابودی کشاند به عنوان یکی از یاران خاص امام زمان تا عرش اعلا بالا برده شد. به اینها جواب بدهید.

اگر به دنبال احقاق حق مردم محروم هستید از سه هزار عزیز دُردانه ای که در دولت قبل بدون ضابطه و امتحان در دوره دکترا پذیرفته شده و بورسیه شدند و حقوق سایرین را پایمال نمودند سخن برانید. از کسانی که به نام تحریم، نفت مملکت را تاراج نمودند و بجای دورزدن دشمن، مردم محروم را دور زدند سخن برانید. مطمئن باشید اگر در باره این موضوعات در نماز جمعه داد سخن داده شود دست دولت فعلی برای مبارزه با رانت خواران و پیگیری حقوق مردم محروم و سوء استفاده کنندگان از احساسات پاک مردم دیندار بازتر می شود. و نتیجه نهایی آن نیز ارتقا سطح زندگی مردم محروم خواهد بود.

جناب آقای حاجتی، نیازی نیست قدرت به زعم خود حزب ا.. را برای اصلاح طلبان جبهه رفته، دست خالی و مسالمت جو را به رخ ما بکشید. اگر قدرتی در اختیارتان هست که می خواهد در راه اسلام خدمت نماید بهتر است با آن اسرائیل جنایتکار را که مسلمانان را فوج فوج به شهادت می رساند تهدید کنید. بهتر است با آن گروه داعش را که شیعیان را مانند گوسفند سر می برد، تهدید نمائید.

آمریکای جنایتکار را که با حمایتش از اسرائیل دست اشغالگران جنایتکار را برای جنایاتشان باز گذاشته، تهدید کنید وگرنه تهدید اصلاح‌طلبان که در شناسنامه خود بجز خدمت به نظام و انقلاب و خیر خواهی چیز دیگری یافت نمی شود نه هنر است و نه مایه مباهات. در انتها یاد آور می شوم در سال گذشته که در آن جناب آقای دکتر روحانی با حمایت و رای اصلاح طلبان پیروز میدان انتخابات گردید، بر همه مبرهن شد، اصلاح طلبان با همۀ محدودیت هایی که در دولت قبل برایشان ایجاد شد هنوز رای اکثریت کشور را در اختیار دارند.

بنابراین به صلاح نیست که از تریبون نماز جمعه تفکرات و نظرات اقلیتی تند رو منتشر گردد و به صاحبان رای اکثریت تاخته شود. فارغ از قلیلی تند رو و تمامیت خواه، گروه های اصول گرا و اصلاح طلب می توانند به عنوان نماد مردم سالاری نظام در کشور حضوری مستمر و پویا داشته باشند و نماز جمعه نیز می تواند به عنوان نماد همۀ دوستداران نظام نقشی محوری در ایجاد وفاق و همدلی ایفا نماید. و در این راه ائمۀ محترم جمعه نیز نقش پدری خویش را برای همه گروه های درون نظام حفظ نمایند.
و من ا.. التوفیق
دکتر مهدی قمشی
رزمنده هشت سال دفاع مقدس
استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و استاد نمونه کشوری در سال 1393