به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۶۳۷۸۸

خودروی جدید مزدا با رنگ گیاهی/عکس

گروه اقتصادی: شاید خودروی جدید مزدا در فهرست خودروهای پاک نباشد اما مدل 2016 آن اولین خودرویی است که تمام قسمت‌های آن از پلاستیک زیستی ساخته شده است.
 پلاستیک مورد استفاده در این خودرو مشتق شده از مواد گیاهی به جای مواد نفتی است و نیازی به رنگ شیمیایی ندارد.شاید خودروی جدید مزدا در فهرست خودروهای پاک نباشد اما مدل 2016 آن اولین خودرویی است که تمام قسمت‌های آن از پلاستیک زیستی ساخته شده است.



پلاستیک مورد استفاده در این خودرو مشتق شده از مواد گیاهی به جای مواد نفتی است و نیازی به رنگ شیمیایی ندارد. شرکت مزدا هنوز جزئیات این رنگ را بیان نکرده، اما این رنگ با همکاری شرکت مواد شیمیایی میتسوبیشی ساخته شده و در برابر تغییرات آب و هوایی و خراشیدگی مقاوم است.

این پلاستیک که در برابر آب‌وهوا، خراش و ضربه مقاوم بوده، خاصیت شکل‌پذیری داشته و مانند پلاستیک‌های ABS قدیمی بسیار بادوام و دارای رنگ‌های متنوع و براق است؛ همچنین با حذف مرحله رنگ‌کردن، آلودگی ناشی از ترکیبات آلی فرار کاهش می‌یابد. شرکت مزدا هنوز در مورد استفاده این ماده پلاستیک زیستی در بخش خارجی خودرو خبری نداده اما فضای درونی MX-5 Miata از مواد مذکور ساخته شده و احتمالا در مدل‌های بعدی برخی اجزای بیرونی از این مواد ساخته خواهند شد.
مرجع : ایسنا