به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۵۲۲۶۷

دعای امام عصر برای احمدی‌نژاد چه شد؟

گروه سياسي: جمعی از طلاب حوزه ی علمیه قم، در نامه سرگشاده ای خطاب به مصباح یزدی، از عملکرد و دخالت های سیاسی نادرست وی در حمایت از احمدی نژاد و گروه پایداری انتقاد کرده اند. متن نامه به شرح زیر است:
دعای امام عصر برای احمدی‌نژاد چه شد؟
محضر مبارک حضرت آیت الله مصباح یزدی دام عزه
با سلام و تحیّت
آنچه ذیلاٌ تقدیم می شود، ارادت و تقاضای جمعی از طلاب حوزه و از علاقمندان حضرتعالی است که امیدواریم فارغ از شرایط سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد. حضرت آیت الله مصباح؛ استحضار دارید، انقلاب اسلامی شرایط خطیری را فراروی خود دارد. رسالت تاریخی حوزه های علمیه در قبال همه مسائل داخلی و خارجی و دفاع از کیان دین از یک سو و شرایطی که منتخب و محبوب کمر بسته و مورد عنایت شما برای کشور و نظام اسلامی به وجود آورده است از سوی دیگر ما را واداشت تا نکاتی را به محضر حضرتتان تقدیم کنیم.

۱- ما شما را از سرمایه های حوزه می دانیم، بنابراین پیشنهاد خاضعانه ما آن است که حضرت استاد نقش معنوی و پدری را در جامعه ایفا نمائید وخود را از جناح بندی های سیاسی و عضویت درجبهه نوظهور پایداری و تنزل در حد آدم های احساسی وافراطی قرار ندهید.

تقاضای ما این است که اگر احساس تکلیف می فرمائید، مقدسات را به میدان نیاورید. در دوره قبلی شما فرمودید: «دیشب یکی از دوستان … در حال أحیاء پیش از نیمه شب به خواب می رود. در خواب به او ندا می شود که بلند شو برای احمدی نژاد دعا کن، وجود مقدس ولی عصر(عج) دارند برای احمدی نژاد دعا می کنند.(گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۸۸۳)

درجای دیگر فرمودید: «خدای متعال را شاکریم که زمینه انتخاب چنین شخصیتی … مشحون به کرامات و معجزات بود … عنایات حضرت ولی عصر(عج) یار ملت ایران بود که به چنین موفقیتی دست یافت و تلقی ما این است که این نفخه الهی که دراین زمان در جامعه ما دمیده شده وآثارش درعلاقه بیشتر مردم به دین واندیشه های اسلامی ظهور یافته، مرتبه ای از مراتب چیزی است که در زمان پیامبر اسلام(ص) تحقق پیدا کرد و ان شاءالله مرتبه کاملش در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) تحقق خواهد یافت.»(همان، ص۸۸۱)

حضرت استاد؛ دعای امام عصر(عج) برای احمدی نژاد چه شد؟ ما با حسن ظن می گوئیم گزارشی که به شما رسیده است خلاف واقع بوده یا آن کسی که درخواب آن دوست اهوازی شما آمده امام عصر نبوده بلکه آقای مشائی بوده است! و شما دراین ماجرا تقصیری ندارید. اما جناب آقای مصباح می دانید کشاندن پای امام عصر(عج) به ماجرای احمدی نژاد چه هزینه ای برای اسلام و تشیع و روحانیت و نظام و رهبری به بار آورد. آیا فتنه ای که ایجاد شد و همه اش به پای چند نفر مفتون ثبت شد، عندالله، منتخب منذور له شما درآن نقش نداشت؟ چرا سکوت کردید و سهم احمدی نژاد را در فتنه نگفتید؟

۲- حضرت آقای مصباح؛ شما و همفکران‌تان درماجرای کتاب شهید جاوید، گوش فلک را کر کردید که علم غیب امام معصوم(ع) زیر سؤال رفته است. چرا الآن نمی فرمائید که آن همه توصیه های امام عصر(عج) از طرق مختلف به شما و دوستان‌تان برای رأی آوردن احمدی نزاد در سال۱۳۸۴ و۱۳۸۸ دلیل برعلم غیب امام هست یا نیست؟ آیا امام عصر نمی دانست که باند انحرافی فراماسونر و جاسوس و خطرشان برای اسلام بدتر از صهیونیست است؟ چطور حضرتعالی بعداً متوجه شدید، ولی امام عصر(سلام الله علیه) هنوز نعوذ بالله متوجه نشده اند؟ چرا دوباره حضرت به خواب آن اهوازی نمی آید و بفرماید که العیاذبالله اشتباه شده است؟ ما حدس می زنیم که این بار ممکن است برای کاندیدای جدید شما به خواب یک اهوازی دیگر بیاید!

۳- جناب استاد؛ برای ما طلاب حوزه هم این حرف ها قابل قبول نیست چه رسد به مردم عادی کوچه و بازار! به نظر ما این گونه از دین برای چیزی که شما بعداً اسمش را انحراف و فراماسونر و… گذاشتید و طلای زنتان را نذر کردید و زیارت عاشورا و دعای توسل و خدا و پیغمبر را به میدان آورید، این‌قدر شایسته نبود. چرا دوباره به میدان آمدید؟

۴- حضرت استاد؛ موارد فوق همه اشاره برآن است که حضرتعالی در سیاست کارشناس خوبی نیستید و مشاوران شما در حد آقایان قاسم روانبخش، حسین جلالی و حمید رسایی و… مشکل آفرین هستند. بنابراین توصیه ما آن است که جناب استاد در مباحث عقلی و فلسفی که بحمدالله ید طولایی دارید متمحض بمانید و درهمین زمینه به نظام واسلام خدمت کنید، سزاوارتراست.
مرجع : فرارو