به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۷۱۲۵۷
در نشست خبری پس از دیدار با نوراحمد نیکبخت

ایران کوچکترین باجی‌به باج‌خواهان نخواهدداد

گروه سياسي: وزیر اطلاعات گفت: وظیفه همه ما تامین سلامت و امنیت فرزندان‌مان است و با تمام توان به عنوان خدمتگزاران ملت و نظام از آن‌ها دفاع می‌کنیم.
ایران کوچکترین باجی‌به باج‌خواهان نخواهدداد
حجت‌الاسلام‌  محمود علوی که ساعاتی بعد از به ثمر نشستن تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در آزادی نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا با وی در محل وزارت اطلاعات دیدار می‌کرد با بیان این مطلب از تحمل سختی‌ها در انجام وظیفه به عنوان فضیلتی خاص یاد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب همیشه در حال نبرد اعم از سخت و نرم بوده و در این عرصه سختی کشیدن امری عادی است و همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم. وزیر اطلاعات گفت: تروریست‌ها بدانند دستگاه اطلاعاتی ایران کوچکترین باجی به آن‌ها نخواهد داد و با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

علوی در نشستی خبری پس از به ثمر نشستن تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی از صنعا یادآور شد: 20 ماه قبل یکی از دیپلمات‌های عزیز کشورمان در یمن در یکی از خیابان‌های پایتخت این کشور گروگان گرفته شد و از همان ابتدا دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در جهت پایان دادن به این گروگان‌گیری و در جهت دفاع از منافع ملی وارد عمل شدند. وی با اشاره به این‌که «وزارت اطلاعات خود را مکلف به دفاع از شهروندان و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران حتی در کشورهای مختلف می‌داند»، گفت: بر این اساس وزارت اطلاعات احساس تکلیف و کارش را در این زمینه آغاز کرد.

وی با یادآوری این‌که «گروگان گرفتن دیپلماتی که وظیفه دیپلماتیک خود را انجام می‌دهد و فاقد هرگونه سلاح سرد و گرم است، هیچ‌گونه ارزش اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی ندارد» اما در عین حال آزاد کردن فرد گروگان گرفته شده را پیچیده دانست. وزیر اطلاعات با اشاره به پیش‌شرط‌هایی که اغلب گروکان‌گیرها در جریان عملیات‌های گروگان گیری خود برای آزادسازی فرد گروگان گرفته شده مطرح می‌کنند، اظهار کرد: وزارت اطلاعات با تجربه‌ای که دارد موفق شد در این زمینه کار را به خوبی پیش ببرد.

وی همچنین به گروگان‌گیری‌های که اخیراً در سطح جهان انجام شده و گروگان‌های کشورهای مختلف که در جریان گروگان‌گیری‌ها توسط گروگان‌گیران گردن زده شده‌ و یا حتی به آتش کشیده شده و فیلم مربوط به این برخوردها در اینترنت منتشر شده اشاره کرد و گفت: اخیراً‌ مشاهده کردیم که کشورهای قدرتمند با همه دستگاه‌های اطلاعاتی خود و در شرایطی که حتی حاضر بودند به پیش شرط‌های گروگان‌گیرها تن در دهند نتوانستند شهروندان خود را از دست آن‌ها آزاد کنند اما افسران اطلاعاتی ایران با روش‌های بدیع و جدید توانستند وارد عمل شوند و کار را به نحوی انجام بدهند که دیپلمات ما آزاد شود و در عین حال هیچ کدام از درخواست‌های آن‌ها نیز عملی نشد.

وی که موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا را ناشی از توجهات الهی می‌دانست با تبریک این موفقیت به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ملت شریف ایران و خانواده دیپلمات ایرانی سهم هماهنگی و انسجام وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید و دستگاه‌های مرتبط در این امر را بسیار موثر دانست. وزیر اطلاعات در پایان تأکید کرد: تروریست‌ها بدانند دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین باجی به باج‌خواهان نخواهد داد و با اقتدار از منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند و اجازه خدشه وارد کردن به هیچ گروه و جریان تروریستی نداده و نخواهد داد.

 نوراحمد نیکبخت که صبح امروز پس از 20 ماه و 2 روز توسط گروه‌های ناشناس در صنعا ربوده شده بود با تلاش سربازان گمنان امام زمان (عج) آزاد شد. وی در بدو ورود به خاک ایران به همراه خانواده در وزارت اطلاعات حاضر شد تا بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در آزادی‌اش اعلام کند. در جریان حضور نوراحمد نیکبخت در وزارت اطلاعات، علاوه بر اعضای خانواده این دیپلمات ایرانی، امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت.
مرجع : ايسنا