به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۷۳۳۲۷

ظریف و جان کری با یکدیگر دیدار کردند

گروه سياسي: محمدجواد ظریف و جان کری ظهر روز چهارشنبه بعد از دیدار دو ساعته وزیران خارجه ایران و 1+5 با یکدیگر دیدار کردند.
ظریف و جان کری با یکدیگر دیدار کردند
مذاکرات در هفتمین روز خود در حالی دنبال می‌شود که سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از استمرار مذاکرات حداقل تا پایان روز چهارشنبه خبر داد.‎ وی گفت که در پایان امشب بیانیه مشترک مطبوعاتی منتشر و اعلام می شود. ‎

عراقچی تصریح کرد: اگر درباره همه موضوعات به راه حل برسیم، یک بیانیه مشترک مطبوعاتی از سوی دو طرف صادر می شود و پیشرفت ها و کلیاتی از راه حل ها را اعلام می کنیم و به کار خود برای نگارش راه حل ها ادامه می دهیم. آنچه امروز اعلام می شود اعلام پیشرفت در مذاکرات و موفقیت در رسیدن به راه حل در مسایل کلیدی است. همانطور که آقای ظریف هم اشاره کردند کمابیش وارد جزییات شدیم و ما در پایان امشب بیانیه خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیانیه ضمیمه دارد؟ گفت: بیانیه پیوست ندارد و یک بیانیه مشترک مطبوعاتی است، اما یکسری اسناد کاری بین ما و طرف مقابل است که در نهایت باید نهایی شود که نگارش این اسناد از مذاکرات وین شروع شده است.

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این که تا چه وقت مذاکرات ادامه خواهد داشت؟ گفت: تا هر زمان که نیاز باشد، مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و اصرار داریم در همه موضوعات به نتیجه برسیم و احساس بنده این است که امکان رسیدن به یک جمع‌بندی و انتشار بیانیه در پایان امشب وجود خواهد داشت. ‎