به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۵۵۰۵۷
ایران در انتظار حماسه شاگردان‌کواچ؛

غول‌کش‌ های‌‌پارس در فکر شکست‌ ژرمن‌ها

گروه ورزشی: تیم ملی ایران امشب در مرحله سوم رقابت‌های والیبال مردان جهان به مصاف تیم ملی آلمان می‌رود؛ دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برای والیبال ایران که می‌تواند والیبال ایران را برای نخستین بار در جمع 4 تیم برتر جهان قرار دهد.
غول‌کش‌ های‌‌پارس در فکر شکست‌ ژرمن‌ها
شیرمردان والیبال ایران تاکنون با 7 پیروزی و 2 شکست مقابل فرانسه و لهستان و عبور از سد تیم‌هایی نظیر ایتالیا، آمریکا و صربستان به تیم غول کش‌ها بدل شده، امشب از ساعت 22:55 دقیقه در اندیشه خلق حماسه‌ای دیگر در رقابت‌های جهانی است. جایی که آلمان زخم خورده از نبرد با فرانسه امید کمرنگی برای صعود به مرحله نیمه نهایی دارد و این فرصتی مغتنم برای شاگردان کواچ خواهد بود تا ماموریت خود را برای حضور در مربع قهرمانی کامل کنند.

آلمان به عنوان نخستین حریف ایران در مرحله سوم رقابت های جهانی لهستان، در این سال ها با بازسازی ساختار خود، همواره به عنوان یکی از 10 تیم برتر رقابت های مهم والیبال خودنمایی کرده که مقام پنجم المپیک لندن و مقام هشتم دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان از جمله این افتخارات است. آلمان ها پیشتر مدال طلای قهرمانی جهان (1970) و نقره المپیک مونیخ را به نام آلمان شرقی به گردن آویخته اند.

آلمان که پس از سال ها سر در لاک خود داشتند، از سال 2008 با هدایت رائول لوزانوی آرژانتینی به جمع مدعیان اروپا و جهان بازگشت، اکنون به سرمربیگری ویتال هِینِن چهار سال است که تا مرز صعود به نیمه نهایی پیکارهای مهم والیبال دنیا می رسد ولی از هدف خود بازمی ماند. این تیم که تا همین جا هم مقام هشتم دوره گذشته اش در رقابت های قهرمانی جهان را حداقل دو پله ارتقا داده، در این دوره از مسابقات با 7 پیروزی و 2 شکست به جمع شش تیم برتر راه یافته و در جستجوی مدال از پیکارهای جهانی امسال است.

آلمان یکی از بهترین تیم های حاضر در مسابقات جهانی لهستان است که با تکیه بر والیبال قدرتی، به همکاری گروهی و انسجام تیمی معروف است. آلمان ها در نواختن سرویس نیز همچون دفاع، حمله و توپ گیری گروهی از جمله تیم های خوب این دوره از رقابت ها بوده اند.

این تیم از ابتدای مسابقات قهرمانی جهان تاکنون تمام 9 بازی خود را در شهر کاتوویس برگزار کرده و از این حیث، سالن اسپودک شهر کاتوویس را می توان استادیوم خانگی تیم ملی آلمان قلمداد کرد. آلمان تنها تیم والیبال دنیاست که در تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی جهان هنوز هیچ بازی 5 سته ای را تجربه نکرده است. به عبارت بهتر، تمام بازی های آلمان با نتیجه 3 بر صفر یا 3 بر یک به پایان رسیده است.

ویتال هِینِن پاسور اسبق تیم ملی بلژیک که در سال 2004 به عنوان والیبالیست سال کشورش و همچنین بهترین پاسور جام قهرمانان اروپا برگزیده شد، در سال 2008 دوران بازیگری خود را با 150 بازی ملی به اتمام رساند و به جرگه مربیگری وارد شد. این مربی 45 ساله با هدایت تیم نولیکو ماسیک چهار بار به قهرمانی لیگ و چهار بار نیز به قهرمانی جام حذفی بلژیک دست یافت و سه سال نیز به عنوان مربی سال والیبال بلژیک معرفی شد.

هینن از سال 2012 در راس کادرفنی تیم ملی آلمان جای رائول لوزانو را گرفت و موفق شد این تیم را به مقام پنجم لیگ جهانی و همچنین المپیک لندن برساند. اما تیم ملی والیبال ایران که با پیروزی غرور آفرین مقابل صربستان برای نخستین بار گام به مرحله سوم مسابقات جهانی گذاشت تاکنون تیم شایسته و مقتدر نشان داده که حتی توان حضور در مراحل پایانی مسابقات جهانی را دارد و می تواند روند موفقیت های اخیر خود را با ایستادن بر سکوی جهانی کامل کند.

مردان کواچ هرچند امشب نبردی سختی برابر ژرمن های سختکوش و منضبط دارند اما عبور از سد این تیم برای والیبال غرور آفرین ایران غیر ممکن نیست. ایران با اتکا به توانمندی جوانانی نظیر غفور، موسوی، میرزاجانپور و باتجربه هایی چون معروف، غلامی و ظریف ترکیبی همگون و یکپارچه در اختیار دارد که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و شاید همین بازی شناور باعث شده تا رقیبان در مصاف با ایران نتوانند مقابل برنامه های تاکتیکی و خلاقیت های فردی بازیکنان ایران ایستادگی کنند.

امشب ایران که این روزها والیبال پرچمدار افتخار آفرینی ورزش ایران در دنیای ورزش است از ملی پوشان خود خلق حماسه ای دیگر را انتظار می کشد، حماسه ای که می تواند دامنه آن حتی شیرمردان والیبال ایران را به کسب افتخاری تازه در والیبال دنیا برساند.
مرجع : ایلنا