به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۷۵۷۶۷

وزیرکشور: فردی با 35 سال سن، 5 کلاس سواد، در ظرف دو سال 1200 تن مواد مخدر را جابجا کرده است و 2300میلیارد تومان پول در حساب‌هایش چرخانده

گروه سیاسی: وزير كشور که در صحن علنی مجلس حضور یافته بود تا درباره پول‌‌های کثیف به مجلس توضیح دهد، خطاب به نایب اول رئیس مجلس گفت: از من می‌خواهید اسم اعلام کنم ولی حکم صادر کردن کار قوه قضائیه است و آنچه من گفتم صرفا هشدار بود.
وزیرکشور: فردی با 35 سال سن، 5 کلاس سواد، در ظرف دو سال 1200 تن مواد مخدر را جابجا کرده است و 2300میلیارد تومان پول در حساب‌هایش چرخانده
جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی، در حالی با حضور وزیر کشور و برای توضیح درباره پول‌های کثیف آغاز شد، که باز هم علی لاریجانی ترجیح داده بود ریاست این جلسه مهم و حساس را خود برعهده نداشته باشد. در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی‌فرد، نایب اول رئیس مجلس برگزار شد، رحمانی‌فضلی در ابتدای سخنان خود در مجلس، با قدردانی از نمایندگان گفت: موضوعی که قرار است امروز مطرح شود در رسانه‌ها به آن پرداخت شده و می‌تواند به عنوان موضوعی حساس در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی تأثیرگذار باشد و برخورد مناسب با آن می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف انقلاب و انجام فعالیت‌ها یاری کند.

وزیر کشور، یکی از بزرگترین مشکلات کشور را بی‌انضباطی مالی عنوان و اظهار کرد: در زمانی که در دیوان محاسبات بودم نیز بارها این موضوع را مطرح کردم و گفتم که ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که کل درآمدها و هزینه‌های کشور چقدر است. همچنین باید به صورت جدی تمام منابع مالی کشور و تمام هزینه‌های کشور را به صورت واحد و یکپارچه نه به عنوان یک مسئله دولتی بلکه به عنوان یک مسئله حاکمیتی و همچنین نحوه چرخش و گردش آنها را مشخص کنیم و نظارت عالیه بر تمام امور داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی که سخنانش بارها با اعتراض نمایندگان مواجه شد که «وزیر به موضوع اصلی نمی‌پردازد»، با سؤال روشن ابوترابی‌فرد نیز روبه‌رو شد که «وزیر کشور به این سؤال مشخص پاسخ دهد که آیا در قوه مقننه از پول‌های کثیف استفاده شده است یا نه؟» وزیر کشور در پاسخ به این سؤال اظهار کرد: من نسبت به استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات هشدار دادم و اگر وجود داشته باشد قوه قضائیه وظیفه دارد آن را کشف کند.

وزیر کشور ادامه داد: من در نامه‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کردم تا در صورت امکان، جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود تا ارقام و اعدادی را که من اعلام می‌کنم مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد؛ البته موضوعی که ما می‌خواهیم به آن بپردازیم مسئله‌ای است که کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت با آن مواجه هستند و علی‌رغم همه برنامه‌ها و اقدامات، بزرگترین پولشویی‌ها در داخل آمریکا، اروپا و کشورهای قدرتمند صورت می‌گیرد اما ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران معتقدیم که باید تمام فعالیت‌های ما مبتنی بر عقاید و اصول انقلابی و اعتقادی‌مان باشد و کمترین تخلف را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: من در سخنرانی خود در 93/12/2 در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر، بر آثار و عواقب قاچاق و درآمدهای ناشی از آن صحبت کردم. آثار امنیتی این مسئله را مطرح کردم به گونه‌ای که امروز برای ما مسجل است پول‌های قاچاق و قاچاقچیان با اشرار و تروریست‌ها ارتباط دارند و این موضوع را ما برای اولین بار امسال در سازمان ملل نیز مطرح کردیم و برای آنها نیز این مسئله جالب بود و مصادیق خود را در این خصوص به آنها ارائه کردیم.

وی تأکید کرد: در همان زمان گفتم که در حوزه سیاسی اگر مواظب نباشیم قاچاقچیان و کسانی که دنبال پول‌های کثیف هستند به حامی احتیاج دارند و حامی را در حوزه قدرت جستجو می کنند که اگر هوشیار نباشیم امکان دارد از طرق مختلف در حوزه سیاسی از جمله انتقال قدرت که در قالب انتخابات صورت می‌گیرد، اعمال نظر و اعمال نفوذ کنند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: نتیجه مسئله قاچاق و پول‌های ناشی از آن در حوزه اجتماعی، یک میلیون و 500 هزار نفر معتاد است که با خانواده‌هایشان حدود 5.5 تا 6 میلیون نفر را را درگیر می‌کند که مسائل و معضلاتی مثل طلاق، بزهکاری، سرقت و قتل ناشی از آن را به وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که این صحبت‌های بنده به صورت ناقص و جهت‌دار و تحریف شده منعکس شد، گفت: به همین دلیل در فردای آن روز اطلاعیه‌ای از طرف ستاد مواد مخدر منتشر شد و در آنجا بحث را مجددا توضیح دادیم مبنی بر این‌که اگر گردش ناسالم مالی مواد مخدر در هر حوزه‌ای از جمله سیاست بروز کند منجر به فساد و قدرت گرفتن عوامل قاچاق در مناسبات خواهد شد. نسبت به تأثیر پول‌های کثیف، قاچاق مواد مخدر در تمام عرصه‌ها از جمله سیاست نیز هشدار داده شد. وی ادامه داد: این موضوع ادامه پیدا کرد و باز هم رسانه‌ها از طرق مختلف آن را مطرح کردند.

رحمانی فضلی افزود: در تاریخ 18 اسفند سال گذشته با خبرگزاری که این خبر را منتشر کرده بود به صورت کتبی نامه‌ای نوشتیم و اعتراض خود را نسبت به عدم رعایت امانت اعلام کردیم. وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌ها یکی از روزنامه‌ها سخنرانی بنده را در جریان ملاقات با کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر در 19 فروردین به گونه‌ای مطرح کرد که با تحلیل مسأله را به گونه‌ای مطرح کرد که همان موارد گذشته را مجددا ارائه نمود. باز هم ما در نامه‌ای توضیحاتی را ارائه داده و گلایه کردیم. آن رسانه به همین دلیل مجبور شد که همین مطلب را در رسانه خود منتشر کند.

وزیر کشور بیان کرد: آخرین بار این موضوع هفته گذشته و در شورای اجتماعی و بعد از دعوت مجلس جهت حضور در صحن علنی مطرح شد، به طوری که مجددا خبرنگار از من پرسید که توضیح شما در مقابل اظهارات یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس مبنی بر این‌که از شما خواسته شده تا در مورد پول‌های کثیف در مجلس حضور پیدا کنید چیست؟ بنده این‌گونه پاسخ دادم که به عنوان وزیر کشور موظف‌ام وقتی مجلس از ما چیزی می‌خواهد برویم و توضیح دهیم. آمادگی کامل در این حوزه داریم. الحمدلله در این زمینه قانون پولشویی را داریم که با فعال کردن قانون ضد پولشویی می‌توانیم این مسأله را مدیریت کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر به موضوع پول‌های کثیف توجه نشود یقین بدانید که این پول‌ها به همه حوزه‌ها نفوذ خواهند کرد تا با جلب حامی منافع و قدرت کسب کنند. بنابراین بحث را از مسئله پولشویی در جهان آغاز می‌کنیم تا بدانید همه کشورها با آن مواجه هستند و تنها مربوط به کشور ما نیست.

به گفته رحمانی فضلی با تلاش‌های انجام شده از سال 86 و تصویب قانون پولشویی اقدامات بسیاری انجام شده است. سالانه در اروپا و آمریکا 122 میلیارد تومان پولشویی وجود دارد که 99 درصد این پول پولشویی می‌شود تا در جریان پول‌های تمیز قرار گیرد. وی افزود: بر اساس برآورد دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل در سال 2005، آمریکا حدود 350 میلیارد دلار، آسیا و اقیانوسیه 299 میلیارد دلار، اروپا 241 میلیارد دلار و نهایتا...در این هنگام نمایندگان باز هم نسبت به توضیحات وزیر کشور اعتراض کردند و گفتند: باید وزیر درباره موضوع ورود پول‌های کثیف در انتخابات توضیح دهد.

لایحه یا طرحی برای روشن شدن منبع تمامی هزینه‌های انتخاباتی ارائه شود
رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: بنده به عنوان مسئول حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر هشدار دادم اگر مواظبت نکنیم این ها قصد ورود به حوزه قدرت را خواهند داشت و این صحبت را به عنوان هشدار مطرح کردم. وی افزود: برخی از رسانه‌ها این موضوع مهم کشور را به عرصه‌ رقابت‌های سیاسی و تحلیل‌های گروهی با توجه به منافع خودشان مورد استفاده قرار دادند.

رحمانی‌فضلی خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت گفت: چرا می‌خواهید بنده مسئله‌ای که اصلا مطرح نشده در مورد آن صحبت کنم و قبول کنم که در داخل سیاست این بوده است. خیر، اگر قرار است کسی در این زمینه صحبت کند، همان قوه قضائیه است؛ بنده نیستم. انتظارم از مجلس و قوه قضائیه این است که با این موضوعات اساسی مقابله کند. وی بار دیگر خطاب به ابوترابی اظهار کرد: مسئله‌ای که اصلا طرح نشده چرا شما انتظار دارید همان موضوع را که جنگ روانی رسانه‌های داخلی و خارجی به آن دامن زدند من داخل آن تور حرکت کنم.

وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: بنده گله‌هایم از کسانی است که به نظرم فریب رسانه‌ها را خوردند و مسئله‌ ملی در کشور به گونه‌ای شد که عده‌ای طرفدار شده و عده‌ای موضع اتخاذ کردند. رحمانی‌فضلی در ادامه با بیان اینکه «اجازه دهید من ریشه این مسائل را در حوزه اقتصادی بگویم»، گفت: از صحبت‌هایی که بنده کردم و موجود هم است استفاده سیاسی و تحلیل انحراف ایجاد شد. مسئله‌ای که کاملا ملی بود کاملا به سمت بازی‌های جناحی کشیده شده و این واقعا ظلم به حقیقت است.

رحمانی‌فضلی همچنین بیان کرد: در حوزه مواد مخدر تنها به دو مورد می‌خواهم اشاره کنم؛ نخست این که حدود 68 میلیارد دلار مواد مخدر با منشأ افغانستان وجود دارد و از این میزان 3 میلیارد دلار در ایران هزینه می‌شود و این 3 میلیارد دلار رقمی معادل 10 هزار میلیارد تومان پول است که از طریق مواد مخدر وارد عرصه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: اخیرا فردی با 35 سال سن، 5 کلاس سواد، در ظرف دو سال 200 تن مواد مخدر را جابجا کرده است و 2300میلیارد تومان پول در حساب‌هایش چرخانده، حسابی که مربوط به خودش هم نبوده و اینها همه خلاف است. لذا این موضوع برای اولین بار در طول تاریخ کشورمان در حوزه مبارزه با پولشویی در شبکه‌ بانکی پرس و جو کردیم با بررسی‌هایی که به عمل آمد نهایتا به بیش از 2000 شماره حساب رسیدیم که همه با هم مرتبط بودند. افرادی که در حوزه‌های مختلف کشوری و لشکری حق حساب دادند.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه فقط 20 میلیون لیتر در حوزه قاچاق سوخت آمار وجود دارد گفت: شرکت‌هایی به ثبت رسیدند که همه یک کد داشتند تمامی اینها مسائلی است که دغدغه‌ مقام معظم رهبری هم بوده است. بنده سؤالی دارم زیرا خودم هم نماینده شما در دیوان محاسبات بودم، آیا به روند هزینه‌های انتخابات در کشور نظارت و کنترلی وجود دارد؟ آیا قدرتمندان و سودجویان به دنبال استفاده از این مسئله هستند؟ بنابراین معتقدم باید با اقدامات جدی جلوی پول‌های کثیف گرفته شود.

وزیر کشور در ادامه اظهار کرد:‌ در حوزه قاچاق کالا بر اساس برآوردهای درست و دقیق حدود 20 تا 25 میلیون دلار در کشور سالانه از این محل آسیب می‌بینیم. پولی که وارد عرصه‌ پولشویی می‌شود می‌تواند اقتصادمان را دچار اشکال کند. وی افزود: در پی 10 سال 487 پرونده را در قوه قضاییه مورد بررسی قرار دادیم. جریمه‌ای که برای آن لحاظ شد 6000 میلیارد تومان است که در نوبت بعدی تقاضای رسیدگی مجدد به کمتر از یک درصد این موضوع رسید که باید با این مساله برخورد جدی شود.

رحمانی فضلی گفت: موضوعاتی مانند مسائل دارویی نیز رقم‌هایی در حدود 30 میلیارد و 50 میلیارد به عنوان داروهایی است که از طریق غیرگمرک وارد کشور می‌شود. وزیر کشور در بخشی از سخنان خود اظهار کرد:‌ حتی در کمیته امداد، افرادی بودند که 27 هزار خودروی وارداتی را به اسم این افراد وارد کشور کردند از قبیل پورشه، لگزوز و .... . برای این که مالیات به گمرک ندهند و این افراد دچار این نوع سوء استفاده‌ها قرار دارند.

وی افزود:‌ حتی شرکت‌هایی به ثبت رسیدند که یک کد آدرس دارند به عنوان مثال از 9 هزار و 570 شرکت ، 2 هزار و 714 شرکت با یک آدرس به ثبت رسیده در واقع کد پستی 99 درصد شرکت‌های ثبت شده یک رقم بوده است و این باعث شده که حدود 200 میلیارد دلار مالیاتی که کشور می‌توانسته دریافت کند را نگیرد. به خاطر همین فرار‌ها و پولشویی‌هاست که انجام شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ بحث اصلی ما این است که اگر می‌خواهیم اقتصاد سالم و پاک و مقاومتی داشته باشیم اینها گریزگاه‌های مالی کشور است که نه تنها به خزانه واریز نمی‌شود بلکه در مسیر خود فساد را ایجاد می‌کند و می‌تواند ایجاد امنیت و صیانت برای این افراد باشد.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد:‌ در وزارت کشور در شورای عالی ضدپولشویی در سال قبل مواردی از پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفت در واقع از سال 86 که تصویب شده بود تنها 18 جلسه برگزار شده و ما سعی کردیم تعداد جلسات را زیاد کنیم. وزیر کشور خاطرنشان کرد: انتظار من و مردم از قوه مقننه و قوه قضائیه این است که بستری را از نظر اقتصادی در کشور فراهم کند که جلوی این کارها گرفته شود. وی بار دیگر تأکید کرد: صحبت‌هایی که بنده کرده‌ام که این موضوع را به حوزه‌ سیاست وارد کردند هشداری است که باید مواظب باشیم به حوزه سیاست و قدرت کشیده نشود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد:‌ می‌توانیم در قالب لایحه‌ای و یا از طریق نمایندگان در قالب طرح چنین موضوعاتی را مورد رسیدگی قرار دهیم که منشأ و منبع کلیه هزینه‌های انتخابات کاملا مشخص باشد که نشان دهیم خودمان دستمال پاک هستیم.

وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: اگر برداشت شما نمایندگان از صحبت‌های من به دلیل این که آن را در بازی‌های سیاسی به عنوان تحلیل استفاده کردند بنده بارها آن را تکذیب کردم و خواهشم این است که این موضوع به دلیل اهمیت در تمامی موارد قابل بررسی باشد و ما باید کشوری سالم و پاک و فعال داشته باشیم و دست افراد سودجو را از دامنه اقتصاد کشور پاک کنیم.

در پایان توضیحات وزیر، ابوترابی‌فرد از پشت تریبون مجلس از وزیر خواست که عذرخواهی کند و گفت: بگویید اگر از اظهارات من برداشت ناصحیح شده است عذرخواهی می‌کنم. در همین زمان محمد دهقان عضو هیئت رئیسه نیز دست‌نوشته‌ای به رحمانی‌فضلی داد. به دنبال این ماجرا، وزیر کشور گفت که به من گفته شده که عذرخواهی کنم؛ من هم از اینکه از سخنانم برداشت نادرست شده است از طرف رسانه‌ها و آنها عذرخواهی می‌کنم. در همین زمان وزیر کشور از محل ناطقان پایین آمد و با آغوش باز نمایندگان مواجه شد.

متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۴
ای بابا مثل اینکه توی این مملکت هیچکس از اوضاع واحوال خبر ندارد که باید وزیر را به مجلس بکشند و توضیح بخواهند در حالی که همه چیز عیان است وهمه دارند می بینند وبعلت آلوده شدن دوست ندارند که با آن مبارزه کنند و اراده ای برای برخورد وجود ندارد . (301523)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۱:۱۲
آب حوض می کشیم ، وزیر خفه می کنیم....!!! (301641)
مربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۳:۲۸
اگر پول کثیف و ارتباط با انتخابات هست بیان قاطع و شجاعانه اگر نیست چرا جنجال؟؟
روزی فردی میگفت لیست مفسدین در جیبم هست و نگفت!! و رفت! (301656)
پناه بر خدا
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۶
وزیر کشور:

"در کمیته امداد، افرادی بودند که 27 هزار خودروی وارداتی را به اسم این افراد وارد کشور کردند از قبیل پورشه، لگزوز و .... . برای این که مالیات به گمرک ندهند و این افراد دچار این نوع سوء استفاده‌ها قرار دارند." (301525)
معتدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۸:۳۹
مگر رحیمی نگفته که به 170 کاندید و نماینده مجلس پول داده .؟ مگر امیر خسرو معدوم با ذکر نام چند نماینده نگفته بود که به دفترش آمدند و گفتند تا یک میلیارد ندهید بیرون نمی رویم ؟ فکر می کنید 700 میلیارد دلار درآمد نفتی زمان احمدی نژاد را فقط امیر خسرو و .... خوردند ؟ (301622)
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۸
جنجال بورسیه ها که آخرش از 3000 نفر به 30 نفر کاهش یافت!!!
این هم از جنجال پول های کثیف که آخرش وزیر عذرخواهی کرد!!! (301526)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۰:۴۵
گفقتی بورسیه ؟ بخشنامه ر ممنوع الاستخدامی دولت برای 1200 نفر از بورس های غیرقانونی حرف شمالرا ردمیکنه! البته بازهم شما که میگید 30 نفر !!! دوستان مجلسیتون میگن هیچی !!پول کثیف هم که برادر من اون 170 نماینده اسامیشون نزد قوه ی قضاییه هست .......... (301637)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۰
کسی که برداشت نادرست کرده عذر خواهی می کند ومجلس فکر می کند با عدر خواهی وزیر مجلس جایگاه بالاتری می یابد یا وزیر .اینها افرادی هستند که بزرگ نشده اند به جای معذرت خواهی مجلس کانونها را شناسایی وعوامل رامعرفی کند .سپاس از وزیر کشور (301528)
یه سوال
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۰۰
چرا اقای مهران مدیری راجع به صاحبان پولهای کثیف سریال طنز نمی سازه؟

ایا اگر کسی راجع به صاحبان پولهای نامشروع و باد اورده طنز بسازد صدا وسیما جرات پخش انرا دارد؟؟؟ (301529)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۰
اگر اینموضوع در امریکای جهانخوار بود اسم همه نفرات و بانکها را اعلام میکردند و پدر سوداگران را هم در میاوردند اما اینجا آنقدر باند های قدرت وجود دارند که فضلی ترسید وارد مقوله خاص شود و از سخنانش برمیاید که خیلی خیلی در این زمینه تبانی شده (حتی از بالا)که موضوع را جمع کنید!!ما یادمون نرفته که احمدی نژاد از ده ها تریبون عده ای را با نام برادران قاچاقچی و اسکله ودار و مافیایی اسم برد و چون خودش در بطن قضییه پولشویی بود کسی باهاش کاری نداشت: ما مردم احمقی نیستیم آقای ابوترابی. (301530)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۹
وای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی.مغز آدم می ترکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111 (301532)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۴۰
هر چی بدبختی این مملکته از بی مدیریتی احمدی نژاده . (301537)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۴۸
جالبه،آقای وزیر کشور این همه در مورد پول کثیف گفته، ولی آقای ابوترابی میگه عذر خواهی کنید تا نمایندگان راضی شوند. (301539)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۵۰
اقایون نماینده ها ما هم عذر خواهی میکنیم که شما رو انتخاب کردیم ک باعث ..... (301540)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۲:۵۷
آقای وزیر، فساد و قاچاق و دور زدن قانون فقط باید از طریق سیاستمداران و آقازاده ها باشه که مشکلی نداشته باشه!!! چرا صدات واسه موارد دیگه که که به بالا بالا ها وصل هستند در نمی یاد؟؟ (301541)
هیاهو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۳:۰۳
من نسبت به استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات هشدار دادم
آنچه من گفتم صرفا هشدار بود
از اینکه از سخنانم برداشت نادرست شده است از طرف رسانه‌ها و آنها عذرخواهی می‌کنم (301545)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۳:۰۶
ای کاش جای قشنگ حرف زدن کاری می کردید ، توی این سی و چهار سال حرفای قشنگ زیاد شنیدیم ولی عملی ندیدیم . انشالله یه روزی این مردم عزیز به تمام حقوقشون میرسن (301549)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۳:۱۱
آفرین بروزیرکشور که لااقل شجاعت بیان این مسئله را داشت .امیدواریم بقیه مسئولین هم به جای باندبازی وجناح بندی واعصاب مردم راخردکردن این رفتار ومنش را سرمشق خود قراردهند تا دریک کشور اسلامی این همه اختلاس ، حق خوری ، پارتی بازی ، رشوه خواری ،قاچاق و..... نباشد. آقای رحمانی فضلی متشکرم (301550)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۳:۲۵
سلام ،
تو که میگفتی واسه پولهای قاچاق مدرک داری !؟ چه یاداشتی بدستت دادند که فوری حرفت را پس گرفتی و عذرخواهی هم کردی ؟
وزیییییییییییر کشور !! (301556)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۳:۵۳
ضمن تشکر ازوزیرمحترم کشور از باخبر بودن نحوه عملکردتخلف مالی برخی از شرکتهاو اشخاص،به نظر میرسداگرقبل از رسانه ائی شدن موضوع ،ازطروق مختلف ،با عاملان جرم برخورد قاطع میشد.درادامه شاهد تخلف های مالی کمتری بودیم (301560)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۳:۵۶
اگر آقای وزیر کمی قدرت در حد همان وزارت خانه خودش هم میداشت میتونست جلوی خیلی از فسادها را بگیرد ولی حیف که هیچی سر جای خودش نیست ،
در ضمن مثلا اینها نماینده ی ما مردم هستن ،مطمینم که اگر آقای رحمانی عذر خواهی نمیکرد، به خاطر غرور و تکبر بیش از حدکه نماینده ها دارن کاری میکردن که وزیر بیخیال همه فسادها بشه حالا به هر قیمتی که شده،
البته من که چشمم آب نمیخوره کار به جایی برسه با این نماینده های فهیم (301561)
از خود راضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۴:۱۷
بله عذر خواهی شود البته در هیچ یک از نهادها و ادارات وسازمانهای ما هیچ گونه خلافی صورت نگرفته فقط کارمندهای بانکها هستن که هم دزدی میکنن هم ذرشوه میگیرن هم به فساد دامن میزنن هم دلار را گران میکنن و....یاداوری میکنم فقط کارمندهای رده پایین بانکها نه روسا و مدیران (301570)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۴
ایشون روش شده بیاد این حرف ها را بزند.پول های کثیفی هم که در کار نیست!!!!!
خودشون فرمودند اگر می باشد قوه قضاییه برود کشف کنند/یعنی چیزی تا الان کشف نشدخ است/!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (301573)
حاحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۴:۴۴
ای وای برمن وما (301578)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۴:۴۶
چرا وزیر اول مطرح کرد که باعث سوئ استفاده شود وحالا میگوید فقط هشدار بوده و قرار است پولهای کثیف وارد انتخابات شود (301579)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۴:۵۴
همه اینایی که ماشین های مدل بالای آنچنانی(منظورم هیوندا و کیا ...نیستش) زیر پاشونه بلاشک یا تو کار موادن یا وام های میلیاردی گرفتن با پارتی بازی نمیارن پس بدن.اینارو باید تو خیابون بگیرن ماشین هاشونو ضبط کنن به نفع دولت .حسابای بانکی و داراییهاشون وارسی بشه تا بگن از کجا آوردن.خلاصه پدرشونو دربیارن (301582)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۴:۵۶
اگر ابوترابی نبود لاریجانی چکار میکرد؟!!!!!!! (301583)
جمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۵:۱۶
با روبوسی تمام شد مثل بقیه مبارزه های با فساد!!!! چقدر ما ملت سرکار هستیم. حرف اصلی رو در این زمینه محمد دادکان زد. (301587)
ایرانی
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۵:۳۹
به این میگن جا زدن !!!! (301591)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۵:۴۰
چراکوتاه امدی جناب وزیر میزودفتر ومقام این همه ارزش دارد (301592)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۵:۴۱
وزير كشور شخص كم اهميتي نيست كه بخواهد برود مجلس و از مجلس عذرخواهي كند ايشان مي توانست طي يك نامه موضوع را روشن وعذر خواهي كند پشت صحنه چيست؟ (301594)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۳
متاسفانه وزیر بدجور از افراطیان سیلی خورد امروز در مجلس و بسیار ذلیلانه عقب کشید.... البته از وزیر تحمیلیه لاریجانی به کابینه بیش از این انتظار نمی رود... ولی خوب چاره ای هم نبود اگر این وزیر در کابینه نبود رهروان ولایت کاملا با افراطی های پایداری هم دست میشدند و ممکن امثال ظریف و دیگر وزرا هم به کابینه نرسند ... فقط دعا کنید مجلس ازین وضع اسفبار در بیاد... (301600)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۶:۲۳
نیاز به تکذیب نیست,هر کسی تو شهر خودش رابطه پول کثیف با نمایندگی مجلسو درک کرده (301603)
عجب
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۶:۵۳
خخخخ.اینم از مبارزه با فساد توکشور ما!همه میترسن دست فادها روکنند!واقعا ناامید شدم .عذرخواهی کرد وزیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟ازاینکه چرا میخواسته دست فاسدا را روکنه و ترسیده؟؟؟؟؟؟خدااااااااااااااااا.اخه ما کجای دنیای عدالت ایستاده ایم اخه چرا ایقد از ازدست دادن صندلی میترسید شما؟بخدا مثل مرد باشرف دست این فاسدها ودزدها رو قطع کنید اوردنتون پایین مردم حاظرند از یارانشون(به عنوان تنها درامد دولتیشون)بگذرند تا به هرکی که درراه مبارزه با فساد شغلشو ازدست داد بدهند.....من خودم اولیشم! البته اگر جنم باشه.وفسادادامه. (301608)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۷:۰۷
اگر نمایندگان مجلس بخصوص دوره نهم دستانشان الوده نیست چرا این قدر از این بحث واهمه دارند.... (301609)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۷:۲۱
بگم بگم .این بود بگم!!!! (301613)
م ث
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۷:۳۲
محل ناطقان پایین آمد و با آغوش باز نمایندگان مواجه شد.
خیلی هم باز نبوده باور ندارید دوباره ببینید (301614)
درد
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۱۸:۲۶
واقعا متاسفم برای این دولت که در تمام مسائل داخلی کوتاه میاد.
کشور را رها کرده و فقط به مذاکرات چسبیده و نتیجه این کارش را در انتخابات مجلس خواهد دید.
روحانی باید بداند که درصد زیادی از رایش رو مدیون کسانی است که فضای باز سیاسی میخواستند و اثلا برایشان مذاکرات مهم نبود. (301620)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۰:۳۴
متاسفم به خودم به ....... (301635)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۰:۵۵
بدون شک اکثر نماینده ها از لحاظ وجدان خویش نسبت به موضوع اذعان دارند اما با توجه به اینکه هر کدام به انحا مختلف از ان بهره میگیرند با ابزار جایگاه خویش انرا بایکوت می کنند (301639)
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۱:۳۱
سلام: عزیز دلم درآمد حاصل از قاچاق و جریان انداختن آن پولها در اقتصاد پولشویی است ، اما این قاچاقچی که نمی خواسته در انتخابات نمایندگی شرکت کند!!؟؟ (301642)
علیرضا
United States
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۲:۰۴
نمایندگان وقتی دیدند اقای وزیر اسمهاشون رانگفت بااغوش باز مواجه اش کردندو
درگوشی وعده ÷ورسانتشو دادن چقدر ما خریم عزیزم (301644)
yahoo
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۲:۱۲
معلوم نشد این آقایون به اصطلاح نماینده مردم از چی ناراحت شدن
مگه با پولای کثیف نماینده شدن یا قراره با پولای کثیف نماینده بشن که بهشون برخورده
جالب همه جای دنیا میگن چوب رو که بلند کنی گربه دزده خودش فرار میکنه اما اینجا چوب رو که بلند میکنی گربه دزده چماق لری در میاره (301645)
شهباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۲:۳۲
جناب وزير چرا ؟ و چه شد جا زديد با اين همه دبدبه و... كه رسوا ميكنم و مدارك و مستندات دارم چه شد ؟!!!!!!!!! خدا قوت ، پشت صحنه تهديد و امنيت و.... عوامل عدالت ؟ پس چرا عذر خواهي ؟ عذر خواهي از چه كساني ! كساني كه پول كثيف از دست مرد معاويه اول دولت دهم دريافت كرده اند ... خدا خودش به داد مردم برسد . (301647)
Hamedkhoshbakht44@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۲:۵۰
دست مريزاد آقاى وزير خسته نباشين (301649)
منم اق رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۳:۱۰
نه بابا همه چیز خوبه یه لقمه نون می خوریم سوار پورشه یا لکسوس نشد عیبی نداره سوار پراید میشیم هم وطنیه هم کمک میکنه که ملت زود تر به خدا برسن کار هم نیست که نیست ماشااله جوانان همه عاقلند ودر حال دور زدن تحریم ها دزد هم اصلا وجود فیزیکی نداره کسی هم دستش تو جیب کسی نیست خلاصه همه چی گل وبلبله (301650)