حقوق کارمند ساده در سال ۵۴ ، ماهانه ۱۴۰۰ تومان بوده .
البته این رقم قطعی و دقیق نبوده و بصورت یک رقم تخمینی بر اساس دستمزد کارگری همان سال محاسبه شده (370485)
قیمت ژیان ۲۱۰۰۰ تومان بود .من کارمند و دانشجو بودم ۱۱۰۰ تومان حقوق گی گرفتم ۱۰۰۰ تومان پیش قسط دادم بقیه ماهی ۳۰۰ تومان .وقتی درسم تمام شد ژیان را به عنوان پیش قسط دادم و یک رنو۵ خریدم دیگر وضع خوب شده بود ماهی ۵۰۰ تومان قسط میدادم (2383)
البته همين ژیان در واقع پدر بزرگ زانتیا هست و احترام بالایی دارد. قیمت یک دستگاه پیکان در سال 1354 به مبلغ 14 هزار تومان بوده است و یک ژیان به مبلغ 7000 هزار تومان حدودا البته حقوق یک کارمند هم حدودا 1300 تومان ، یک بنز 450 سواری مدل 1354 در سال 1368 به قیمت 130 هزار تومان فروخته شد. ژیان مدل 58 در سال 58 معادل 25 هزار تومان و ... (6357)
ژیان یا سیتروئن در همان زمان یعنی دهه هفتاد میلادی به همراه پیکان یا هیلمن هانتر،دو خودروی روز اروپا بودند و مختص اقشار متوسط به پایین که با قیمتی مناسب در ایران فروخته و با کیفیت عالی مونتاژ میشدند.با این احتساب برای امروز می بایستی خوذرو های روز اقشار متوسط اروپا مثل فیات و یا گلف با قیمتی زیر 20 میلیون تومان در ایران مونتاژ میشد و کف حقوق یک میلیون تومان می بود.این است تفاوت امروز با چهل سال قبل. (9998)
ماشین با مزه ایه ولی طوریه که حتی قشر کم درامد هم از ترس ابرویشان اسمش را هم به زبان نمیارن / به خصوص خانمها . ولی باز هم اگه تو بازار بود با قیمت الان خودروها زیان بالای 5 یا 6 میلیون تومان بود چون همان براید 5 میلیونی داره به 20 میلیون میرسه . (215271)
خدا رحمت کنه حاج آقا رضا رنگرز باسلیقه رو خیلی عاشق ژیان بود و بسیار حامی این خودرو بود. میگفت ژیان ماشین کم توقعیه
روحش شاد
از مدیران سایپا در دهه 60 بود. (335038)