به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۵۵۲۷۴
روزنامه اصولگرا آخرين مصوبه دولت قبل را فاش كرد؛

بخشش میلیاردی در آخرین جلسه دولت مهرورز

گروه اقتصادي: روزنامه رسالت متعلق به طيف اصولگرايان سنتي در گزارشي خبر داده كه در آخرين جلسه هيات دولت دهم، ميلياردها تومان به برخي موسسات خاص كمك شده است. متن گزارش را بخوانيد:


1- هيئت وزيران در جلسه مورخ 9/5/1392 بنا به پيشنهاد نهاد رياست‌جمهوري و به استناد اصل يكصد و سي‌وهشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب نمود: نهاد رياست‌جمهوري مجاز است از محل اعتبارات هزينه‌اي سال 1392 به منظور حمايت و مساعدت‌هاي لازم در توسعه امور مربوط به فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي به موسسات ذي‌ربط حداكثر تا سقف مبالغ مندرج در جدول پيوست كه تاييد شده به مهر دفتر هيئت‌دولت مي‌باشد به عنوان كمك پرداخت نمايد.

2- مصوبات هيئت وزيران با كد و انديكس مشخص پس از تصويب، شماره‌ مي‌خورد و براي اجرا تحت چنين شماره‌‌هايي ابلاغ مي‌شود كه طي آن براي حداقل 14 دستگاه اجرايي ديگر طي رونوشتي ارسال مي‌گردد كه يكي از اين مراجع رئيس مجلس است اما مصوبه فوق هيچ رونوشتي ندارد كه هيچ بلكه از آن هيچ سابقه‌اي هم در دفتر هيئت دولت نگهداري نمي‌شود. اين مصوبه با كد 44444 انديكس مي‌شود.

3- جدول پيوست اين مصوبه حاكي از بار مالي 367 ميليارد ريال وجهي است كه به عنوان كمك به هشت دستگاه اجرايي مطابق جدول زير از محل اعتبارات هزينه‌اي سال 92 كه معلوم نيست از سرجمع اعتبار كدام دستگاه اجرايي تامين شده، تصويب شده است.

4- ارقام و عناوين جدول فوق نشان مي‌دهد ميلياردها ريال تحت عنوان كمك به ديگر دستگاه‌ها اختصاص يافته و پرداخت شده بدون آنكه ديگر دستگاه‌هاي مسئول طي رونوشتي از مفاد آن آگاهي داشته باشند و يا بشود مصرف آن را در مورد معين يا غيرمعين به مبلغ مقرر توسط دستگاه‌ نظارتي رصد كنند.
5- يك نمونه‌اي كه رصد شد رديف 5 جدول فوق است كه از 20 ميليارد تومان مبلغ 16 ميليارد تومان آن پيگيري و برگشت شد كه موضوع شكايت آقاي بقايي از دادستان ديوان به كميسيون اصل 90 مطروحه در سايت‌هاي خبري است كه اطلاع‌رساني شده اما در مورد بقيه چطور؟ در مورد روزنامه ايران چه بايد كرد؟

6- قانون محاسبات مي‌گويد مصوبات هيئت دولت كه جنبه مالي داشته باشد هنگامي قابل طرح در هيئت وزيران است كه قبلا نظر وزارت امور اقتصادي و دارايي را گرفته ‌باشد. اين مصوبه‌اي كه هيچ سابقه‌اي در دفتر هيئت دولت ندارد و نظر وزارت امور اقتصادي و دارايي را نيز طبعا نگرفته‌ و اصلا معلوم نيست آيا در جلسه‌اي كه هيئت وزيران در آن حضور داشته‌اند يا نه، طرح و تصويب شده باشد در هر حال مغاير قانون محاسبات است.

7- بررسي‌هاي به عمل آمده حكايت از آن دارد كه از اين جنس مصوبات با كد 5 تا چهاري همه ساله وجود داشته كه مي‌توان به حداقل سه نمونه شناسايي شده‌اش در سنوات 88 و 89 و 92 كه هيچ سابقه‌اي در دفتر هيئت دولت از آن نيست به شرح زير اشاره كرد:
20559/44444 مورخ 25/12/89
10661/44444 مورخ 9/5/92
2452/44444 مورخ 26/12/88
آيا به غير از سه مورد فوق موارد ديگري هم از مصوبات دولت با اين كد هست كه هيچ سابقه‌اي از آن به گواهي دبير محترم هيئت دولت در دفتر هيئت دولت وجود نداشته باشد.
8- اما آنچه مايه تعجب و تامل و يادآوري آن توصيه مقام معظم رهبري است اين است كه دولت يازدهم كماكان در حال تكرار رويكرد دولت قبل در همين مورد است بدين معنا كه كد مورد استفاده دبير هيئت دولت يازدهم در پاسخ به چرايي موضوع همان كد پنج تا چهاري مي‌باشد!!

9- بررسي‌هاي به عمل آمده نشان مي‌دهد كه در سال 89 مبلغ 172086000000 به 35 دستگاه اجرايي از اين طريق وجوه تحت عنوان كمك پرداخت شده و در سال 88 به 90 دستگاه جمعا به مبلغ  162641000000ريال از اين طريق و بر اين منوال كمك شده است كه نمونه‌هايي از عناوين كمك به شرح زير است:
1- شوراي ايرانيان خارج از كشور 8503000000 ريال
2- پرسپوليس و استقلال و شيرين‌فراز 130045000000 ريال
3- روزنامه ايران 90000000000 ريال
4- فيلم خرس 70000000 ريال
5- فيلم مرگ در برلين 500000000 ريال

10- اكنون پرسش اين است كه آيا كمك كردن به يك باشگاه يا يك شورا يا يك روزنامه يا حتي يك فيلم كه معلوم نيست چه‌كسي آن را مي‌سازد و كجا نمايش داده خواهد شد، نبايستي قانونمند باشد؟ هريك از اين 133 شخصيت حقيقي و ‌حقوقي كه مبلغ 686541 ميليارد ريال كمك را با كد مصوبه پنج تا چهاري دريافت كرده‌اند حتماً زير مجموعه يك وزارتخانه ميباشند كه اهداف و وظايفشان قابل رصد است به چه دليل به رعايت ماده 55 قانون محاسبات اين گونه كمك به پيشنهاد نهاد و وزير مربوطه و پس از طرح در هيئت وزيران حتي كمك‌‌هايي صورت نگرفته است؟ دولت قبلي كه رفت و دستگاه‌هاي نظارتي موظف به پيگيري و رصد اين‌گونه كمك‌ها به رعايت قانون موضوعه هستند. اما دولت فعلي چه؟ آيا همان راه دولت قبلي را در مورد كمك‌ها با اين‌گونه مصوبات پنج تا چهاري ادامه مي‌دهد يا نه؟ نيم نگاهي به استفاده از اين كد در نامه دبير هيئت‌دولت فعلي، اميد به رفع اين ايراد را نه تنها قوت نمي‌بخشد بلكه تداوم ايراد مذكور را نشان مي‌دهد.

ماترک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۱:۵۱
چه جالب. خیلیا که حتی حالا جرات نمیکنن به ایشون بگن بالای چشمت ابروست هم حتما" جزءدریافت کنندگان این هدایا از جیب بیت المال بی متولی بوده اند. فقط امام زمان میتونه حسابرسی کنه. بقیه خودشونم دستشون آلوده است. (252279)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۵۰
برای همه جا پول داشتند فقط برای آموزش وپرورش پول نداشتند. (252403)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۲:۰۱
دولت جديد را چه كسي بايد افشاء كند ما بايد منتظر باشيم 8 سال بگذرد بعد از اين دولت كسي پيدا شود بذل بخشش دولت فعلي راافشاء كند اين سرطان در هر دولتي است اخيرا اخبار بذل و بخشش روزنامه را مي گفت من تعجب كردم اين دولتي كه براي دادن يارانه زمين و زمان را به مي بافند چطور اينجور دارند به روزنامه ها بذل و بخشش مي كنند خدا به دادمردم برسد در هر دولت قرباني فقط مردم است. (252280)
منصف اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۳:۳۸
اگر یک دولت ریگی به کفش نداشته باشد باکی از افشاگری ندارد نمونه بارز آن دولت اصلاحات بود که دولت مهر معجزه هزاره هرگز نتواست با تمام تلاشی که کرد ، انگی به آن وارد کند در حالی که دسته گلهای دولت احمدی نژاد نیاز به افشاگری کسی ندارد و واضح تر از سیاهی شب است. (252305)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۲
اطمینان داشته باش که اگر یک درصد از این کارها توی دولت خاتمی اتفاق افتاده بود محمود هوچی گوش فلک رو کر کرده بود. (252308)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۲۴
دمت گرم داداش (252389)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۳:۴۷
فساد زمان احمدی بالا ترازاين حرفهاست. (252514)
احمد
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۲:۱۱
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.
چه کسانی لازم است پاسخگو باشند؟
همه آنها که حمایت کردند در هر سطحی .
یا دست شان می رسید وسکوت کردند. مشکلات دولت قبل مربوط به روز آخر نیست. از روز اول همین بود .
نگاه کنید به پرونده بیمه ایران ومتهم آن و تاریخ مربوطه. (252281)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۲:۱۷
دولت باید پاسخگو باشد (252282)
سس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۹
کدام دولت؟ (252311)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۱۳
اتفاقا شنیدم که دور هم جمع شدند ودارند می ایند دولت بهار را تشکیل دهند ودر ان دولت پاسخ هم بدهند ویا اگر کسی از قلم افتاده به اوهم بدهند وبه ریش ما هه هه بخند ند وقانون را بگویند کشک کشک است می گی نه سری به اتاق فکرشان وارثان راه بصیرت بزن (252385)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۲:۲۳
پاک ترین دولت تاریخ جهان اینقدر اختلاس کرده که بر همگان مسجل و مبرهن است اما پرسش من این است چرا تحت پیگرد قرار نمیگیرد پرسش نسل جوان این است نکنه احمدی نزاد میگفت بگم بگم واقعا مدرکی در دست داره؟ (252284)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۲:۲۲
شک نکن، شک خوب نیست! (252490)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۲:۴۱
چه خوب!روزنامه رسالت پس از یک سال از پایان عمر دولتشان تخم کفتر خورد ودهان باز کرد.این دهان گشودن البته از حب علی نیست.آمده یقه دولت فعلی را بچسبد امااین یقه گیری برکت افشاگری خود را دارد.آنچه برای امثال ما مهم است اینکه دولت مورد حمایتمان نباید پنجره این دله دزدی های سازمانیافته را گشوده باقی بگذارد.اگر رسالت راست گفته باید فورا توضیح دولت را داشته باشیم اگر هم نه که بابت افشاگری اش دست مریزاد می گوییم.منتظر پاسخ دولت با این ایمان که روحانی و دوستان دیگرمان شانشان افزون از این دزدی هاست هستیم. (252286)
شهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۵:۵۹
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ (252377)
فرهنگي بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۲:۴۷
اين دولت عادل 9و10 خوب عدالت را بين اطرافيان و خانواده رعايت ميكرد به هر حال اين اموال ابا و اجدادش بوده دوست داشته هر جور كه خوشش ميومده خرجش كنه ولي انصافا خيلي رو دارند كه راست راست بين مردم راه ميرند انگار نه انگار اينا مسبب بدبختي و سر در گمي مردم بودند البته قوه قضائيه هم كه كاري باهاشون نداره .تازه اگر هم بخواد محاكمشون كنه با محافظهاي مسلح در دادگاه حاضر ميشند و يه جورائي ماست مالي ميكنند خدايا شكرت كه قيامتي هست. (252287)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۲۷
چه میکشیم ما ملت از دموکراسی ، (252391)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۲:۲۵
تازه اینها گوشه کوچکی از ماجرای 8 سال تباهی است، یعنی روزهای آخرش بوده که دیگه می دونسته رفتنیه، وای به حال دوران سیطره اش!! (252492)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۳:۰۰
اینهاهمش دروغ محض.ماپاکترین دولت تاریخ ایرانیم.این که چیزی نیست.شستاوبانک گردشگری وبیمه ایران وتامین اجتماعی و...را روی هم حساب کنیم به 2000میلیارد دلارنمیرسه.باورکنید دوهزارمیلیارد که پولی نیست که آنقدر بزرگش می کنید.مابزودی برمیگردیم وباوعده یارانه بیشتر شایدم یک کیک وساندیس مجلس ودولتو گرفتیم. (252292)
راستگو
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۳:۰۴
معنی دولت مهرورز همین بود.....!!!
نه فقط این دولت آنهایی که از اینها حمایت کردن هم باید پاسخگو باشن....!! (252295)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۲۹
فعلا که مسببهاش راست ،راست میگردن،وبه ریش ما میخندن،پاسخگونیستند که هیچ ،طلبکارهم هستند،دیگه حامی ها بماند،دست رودلمون نزارکه خونه (252392)
00
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۷:۱۰
یعنی دیگه از این به بعد همه حرفهای این روزنامه اصولگرا قابل استناده؟ (252411)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۲۴
امیدواریم سینه چاکانش بخوانند و درس بصیرت بیاموزند! (252331)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۵:۲۸
آقایان بهار
یکی از اقدامات خوب دولت قبل هم بگی بد نیست افراط در تخریب جواب نمی دهد (252361)
دزد گیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۵:۴۵
اژیر من 8ساله به صدا درامده (252370)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۳۲
عجب خانی گسترده،مجیزگویان دورش نشسته،ودولپی لومبونده،چشم بالا بالاترها روشنتر،کلاه شون بالاتر (252394)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۲:۳۲
سرافرازند، چون معیار خودشونند و مصداق معاذالله "لایسئل عما یفعل"اند!!! تو گویی هیچ اتفاقی نیافتاده، خطایی عظیم که یقینا آثار شومش به 8 سال محدود نیست، ازشون سر نزده!!! (252495)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۴۲
قیمت اعضای بدن مخصوصا کلیه جوانهای ایرانی قیمت ارزان فروش فوری باز خدایا تر را شکر گذارم که کلیه زاپاس گذاشتی (252396)
00
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۷:۰۹
خوبه که چپ و راست در مورد جریان غیرخودی احمدی نژاد به نقطه مشترک رسیدین. (252410)
علي بابا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۳:۵۶
ايادله دزدي هاي كه خودتان افشا ميكند دروغ است .بس شماچي راقبول داريد...... (252515)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۰:۴۴
با این کذائیات نخواهید توانست جلوی تولد دوباره بهار را بگیرید (252466)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۱:۴۵
بهار می آید ولی نه با احمدی نژاد و اختلاسهای میلیاردی و بذل و بخششهای آنچنانی. (252484)