به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۶۲۷۴۴
تاریخ برگزاری جام ملت‌‌ها را من تعیین نکرده‌ام

كارلوس‌خان اما و اگرها را مجددا كليد زد!

بعد از جام جهانی خوابیدیم...
گروه ورزشي: به نظر مي رسد كارلوس كيروش، از همين حالا و در حالي كه همه مسئولان فوتبال كشور تسليم اراده و خواسته هاي او شده‌اند، هنوز هم طلبكار فوتبال ايران بوده و از هم اكنون به نوعي سخن مي گويد تا عدم نتيجه گيري احتمالي تيم ملي را در فوتبال آسيا توجيه و به گردن ديگران بياندازد!
كارلوس‌خان اما و اگرها را مجددا كليد زد!
سرمربي تیم ملی فوتبال در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و در ابتدا گفت: «به این دلیل که به جام ملت های آسیا نزدیک شده ایم اینجا هستم و من حاضرم همه چیز را به صورت شفاف به مردم و رسانه ها توضیح بدهم. شما هر سوالی که دارید از من بپرسید و من هم نظراتم را به شما می گویم. هفته هفدهم لیگ برتر تمام می شود و ما فردای آن روز بازیکنانی را معرفی می کنیم و برای اردوی آفریقای جنوبی آماده می شویم. 19 بازیکن را در تاریخ 12 دسامبر دعوت می کنم که سه نفر از آن ها دروازه بان هستند. 50 درصد از بازیکنان اصلی در اختیار ما خواهند بود تا با آب و هوا تطبیق پیدا کنند. این اردو به ما کمک می کند که اگر مصدوم داشته باشیم، بتوانیم برای 23 نفر نهایی تصمیم قاطع بگیریم.»

کروش ادامه داد: «می خواهیم در اردوی آفریقای جنوبی بازی کنیم. گرچه هنوز بازی با آفریقای جنوبی قطعی نشده اما مردم بدانند که اگر در ایران بمانیم شانسی برای بازی تدارکاتی نداریم. پس هدف ما در درجه اول تطبیق پذیری، در درجه دوم شناخت از بازیکنان و در درجه سوم برگزاری بازی های دوستانه است. اگر بتوانیم در اردوی آفریقای جنوبی با زیمباوه یا تانزانیا بازی کنیم با سبک فوتبال قطر آشنا می شویم. تاکید می کنم که اگر در تهران بمانیم هیچ فرصتی برای انجام بازی دوستانه نداریم و قطعا سفر به آفریقای جنوبی باعث کمک به تیم ملی می شود.»

کروش گفت: «پس از بازگشت از آفریقای جنوبی، در تهران مقابل فلسطین بازی دوستانه داریم. پس از آن ایران را ترک می کنیم و اردویی در استرالیا خواهیم داشت. اکثر تیم ها چند روز زودتر به استرالیا می روند و ما هم می خواهیم بازیکنان با شرایط این کشور آشنا شوند. تیم ملی 6 روز قبل از اولین بازی در جام ملت ها، به مصاف عراق می رود.»

کروش در مورد لیگ گفت: «این تغییراتی که با آن ها روبرو بوده ایم تاثیر کروش بوده و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است. البته یک سری از افراد این را دوست ندارند ولی در همه جای دنیا همه چیز طبق برنامه پیش می رود. من اخیرا دیده ام که عده ای از مربیان در مورد این 50 روز تعطیلی لیگ صحبت هایی انجام داده اند. من باز هم تکرار می کنم اینکه جام ملت ها دی ماه انجام می شود تقصیر من نیست. من این برنامه را نریخته ام. جام جهانی امسال در خرداد ماه برگزار شد و برزیل و اروگوئه بیش از دو ماه لیگ های خود را اجبارا تعطیل کردند. من از شما می خواهم این مسائل را شفاف توضیح بدهید چون یک سری از افراد فکر می کنند من برنامه ریخته ام که جام ملت ها در دی ماه برگزار شود.»

او ادامه داد: «من این سوال را می پرسم که آیا جام ملت ها برای ایران مهم است یا نه؟ این سوال را من نباید جواب بدهم بلکه 65 میلیون ایرانی باید به آن پاسخ بدهند. من مردادماه روزهای فیفا را طبق برنامه ریزی قبلی در اختیار سازمان لیگ گذاشتم. ما 14 روز را به سازمان لیگ دادیم و در مقابل 10 روز از ماه دسامبر را گرفتیم تا بتوانیم اردو برگزار کنیم. برنامه ای که برای جام ملت های آسیا ریخته شده این است که ما تا فینال این رقابت ها برویم. کسی هست که از صعود تیم ملی به فینال ناراحت شود؟ مطمئنا 99 درصد مردم از این موضوع خوشحال می شوند.»

کروش در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان با همان روحیه و جنگندگی که در جام جهانی کار کرده اند در جام ملت ها ظاهر خواهند شد؟ گفت: «اگر به شرایط توجه کنید خودتان انگیزه را در بازیکنان خواهید دید. البته اطلاعی ندارم که تا چه زمانی می توانم این روحیه را در بازیکنانم حفظ کنم. اگر روحیه مناسبی به تیم تزریق کنیم شرایط خوبی داریم و اگر منفی گرا باشیم جواب عکس می گیریم. اعضای تیم استحقاق تحسین را دارند چون عملکرد خوبی دارند. ما تا انتهای راه می جنگیم و برای ملت ایران تمام تلاشمان را می کنیم. این را قول می دهم. ولی کار ما سخت است چون رقبا هر روز قوی تر می شوند. اگر شما مریض شوید باید دارو به شما برسد و منتظر نمی مانید که تبدیل به نوش داروی پس از مرگ سهراب شود.»

خبرنگاری از کروش پرسید: آیا افرادی هستند که نخواهند تیم ملی نتیجه بگیرد؟ که او پاسخ داد: «بسیار شفاف به این سوال جواب می دهم. دلایل و مدارکی وجود دارد که رقبای دیگر دوست ندارند ایران نتیجه بگیرد. ازبکستان از 9 دسامبر در امارات حضور دارد و آن ها در تاریخ 10 دسامبر از ما بازی دوستانه خواستند ولی ما قبول نکردیم چون لیگ 50 روز تعطیل می شد. قطر از خرداد ماه تا امروز 13 بازی دوستانه انجام داده. فکر می کنید چرا؟ آن ها می خواهند قوی تر باشند و ایران را ببرند. امارات 14 بازی و بحرین هم 12 بازی از خرداد تا به امروز انجام داده است. آن ها سخت کار می کنند که ما را ببرند. وقتی یک وعده غذایی خوب می خورید یک سری از افراد پس از آن می خوابند ولی یک سری دیگر از انرژی ان وعده غذایی استفاده می کنند. ما بعد از جام جهانی خوابیدیم در حالی که باید از فرصت ها استفاده می کردیم.»

کروش گفت: «مطمئن باشید مربیان جوانی مثل گل محمدی، دایی، منصوریان، مهدوی کیا و عبدالله ویسی می توانند به ایران کمک کنند. اگر این اتفاق نیفتد کشتی ایران مثل کشتی تایتانیک غرق می شود. افرادی باید در این فوتبال کار کنند که دلسوز باشند نه اینکه از کنارش استفاده ببرند. من مردی از جنس فوتبال هستم. به علی پروین می گویم که هیچ وقت دوست ندارم خودم را درگیر سیاست و کارهای اداری کنم. وقتی صحبت از زمین های فوتبال و دوره های آموزشی برای مربیان باشد عاشق این هستم که فعالیت کنم ولی هرگز دوست ندارم در سیاست و کار وزیر ورزش دخالت کنم.»

سرمربی تیم ملی در مورد بازیکنان سرباز گفت: «من راهکاری برای جانشینی بازیکنان سرباز ندارم ولی نظراتم را گفته ام. در دنیا همه باید وظایف شهروندی را به خوبی انجام دهند. این موضوع حساس است و باید به صورت خصوصی با افراد ذیربط مطرح شود. اگر افراد ذیصلاح این موضوع را پیگیری کنند مشکل حل می شود. اگر راهی پیدا شود که بازیکنان وظیفه خود را برای تیم ملی انجام دهند، بعد از پایان جام ملت ها می توانند وظیفه شهروندی خود را انجام دهند.»

کروش در پاسخ به این سوال که مقصر خوابیدن تیم ملی بعد از جام جهانی کیست؟ گفت: «برای رسیدن به یک گل، باید به خوبی به آن آب بدهید. بعد از جام جهانی باید روحیه به تیم ملی تزریق می شد. تیم ملی آلمان تنها 7 روز بعد از قهرمانی برنامه ای را تدوین کرد که هدفش قهرمانی جام جهانی 2018 است. آیا آلمان ها به خاطر این برنامه ریزی احمق و کم هوش هستند؟»

کروش ادامه داد: «آلمان ها مطمئن بودند که هلند، ایتالیا و تمام تیم هایی که مقابل آن ها شکست خورده اند برای شکست دادن تیم شان برنامه ریزی می کنند. بعد از اینکه ما موفق شدیم کره جنوبی را ببریم بیش از 10 بار دعوت نامه فرستادند که با ما بازی کنند چون تمام فکرشان این است که ما را ببرند. فکر می کنید بحرین اتفاقی که در ایران افتاد و 6 گل از ما خورد را فراموش می کند؟ همیشه شما از من سوال می پرسید ولی این بار من می پرسم. آیا این فصل شاهد تغییری در لیگ ایران هستید؟» خبرنگاری گفت: «از بعد تاریخی و تقویمی بله.» که کروش گفت: «از نظر کیفی چطور؟ تغییری دیده اید؟ اگر هر سال بدون تغییر پیش برویم در جا می زنیم. چه کسی موظف است این مسیر را تغییر دهد؟ افرادی مثل منصوریان، گل محمدی، مهدوی کیا، علی کریمی، کریم باقری، جواد نکونام و علی دایی. این ها نباید منتظر باشند و صبر کنند بلکه باید مسیر را رهبری کنند.»

Salam
Sweden
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۳۷
راست میگه تا حدی. نميتونه معجزه کنه که همه میدانیم که تیم ملی فعلی اصلا در حد قهرمانی آسیا نیست. (268249)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۲:۵۵
حرفای درستی زد و صادقانه و حتی دلسوزانه بود. برنامه ریزی درست و نپرداختن به حاشیه ها، چیزیه که فوتبال ایران کم داره. گرچه من والیبال را ترجیح می دم چون فسادی که این سالها در فوتبال بوجود آمده بخش ورزشی ماجرا را کمرنگ کرده. (268348)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۶:۲۴
والبته که من مظلوم ترین و مردترین ورزشکاران ایران را کشتیگیران پرافتخار و غیرتی مان میدانم. بین والیبالیهاهم بچه پولدارزیاداست؛ امادرکشتی گیران نه! (268382)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۸:۰۴
65 میلیون ایرانی؟؟؟؟؟

بهار اصلاحش کن. (268397)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۳۱
خدا وکیلی کدام حرف کیروش غیر منطقی بود مشکل اینجاست که ما برنامه ریزی وحساب وکتاب بیگانه شده ایم (268269)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۴۲
نمیدونم شما چه دشمنی ای با کیروش دارید !!! آدم کار بلدی هست و حرفای درستی میزنه و تمام حرفهاش منطقیه. این مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش هستند که نمیدونن چه کار کنن تا فوتبال کشور پیشرفت کنه. هر کدومشون یه سر فوتبال رو گرفتن و میکشن به سمت خودشون. اونها هستند که برنامه ریزی ندارن. (268272)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۱۶
والا من كه بهانه گيري نديدم. حرفاش عين واقعيته. (268277)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۸:۴۵
همین چند ماه قبل بود که زیر فشار رسانه ها قرار داد کیروش تمدید شد، یادتان رفته بعد از جام جهانی چه میگفتید؟ (268287)
آرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۹:۴۱
موقع قرارداد بستن یه فیلم داره
موقع بازی کردن هم یک فیلم دیگه
وقتی دو تا بازیکن لیگی هم توی ترکیب اصلیت نداری، چرا الکی لیگ رو تعطیل می کنی؟ (268297)
حمدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۱۸
این آقا زمان گرفتن پول هیچ مشکلی ندارد ولی زمان عمل به تعهدات و عدم توان در موفقیت دچار استرس شده و شروع به نق زدن و فرافکنی میکند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و با همه این اوصاف استاد عوامفریبی و بزرگنمائی است هرچند در جام ملتها مانند جام جهانی موفق نگردد اما به گونه مطلوبی همه را سر کار میگذارد وتا مردم بخواهند متوجه شوند زمان گذشته و او فرصتی دوباره و قرادادی جدید را بدست خواهد آورد بازهم بگوئیم ایران جای خوبی نیست !!!!!!!!!!!!!! (268310)
م.66
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۱۹
دلیل نمیشه حالا که با وزیر ورزش هماهمنگ نیست این طوری علیه او مطلب بگذارید . (268311)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۱۹
کارلوس خان خیلی خوب ما را پیدا کرده !! چرا اما و اگر نکند ؟ ! (268312)
..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۲۷
بهترین گزینه برای تیم ملی ما کارلوس کیروشه (268313)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۳۲
چرا کیروش فقط بلد است اردوها را در پرتقال یا آفریقای جنوبی بر گزار کند ؟ مگر نه این است که پرتقال وطن اوست و در آفریقای جنوبی هم سرمایه گذاری کرده و نیاز به نظارت دارد ؟ ما هم خدا وکیلی بنظر نمیرسه که گوشمان آنقدرها هم دراز باشد !! (268315)
احمد طاهري
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۰:۳۶
حرفاش دقيقا كلمه به كلمه درسته. (268316)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۱۱:۰۶
تا کفاشیان باشه همین اش وهمین کاسه ست فوتبال پیشرفت نمی کنه (268322)