به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۹۴۳۳

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

گروه اقتصادي: به رغم آمارهای مناسب اقتصادی و ارزش بالای سهام بورس‌های جهانی، تنش‌های منطقه مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد و هر اُنس آن به 1294.20 سنت رسید.
قیمت جهانی طلا افزایش یافت
در حالی که اوایل صبح امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت و در پایین‌ترین زمان هر اونس آن به 1289 دلار و 80 سنت رسید اما در ادامه سیر افزایشی خود را ادامه داد و در لحظه انتشار خبر با 30 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1294 دلار و 20 سنت معامله شد. قیمت امروز طلا نسبت به یکماه گذشته 24 دلار و 10 سنت و نسبت به یکسال گذشته 53 دلار و 50 سنت با کاهش همراه بوده است. امروز قیمت طلا در بالاترین سطح به قیمت 1296 دلار نیز رسید. قیمت طلا امروز اوایل صبح به کمترین میزان طی 5 هفته گذشته رسید.

همچنین قیمت فلز پلاتین امروز با رشد 2 دلار و 56 سنت به قیمت 1470 دلار و 62 سنت معامله شد قیمت فلز پالادیوم که در جواهر سازی استفاده میَ‌شود افزایش 3 دلار و 45 سنتی داشت و به قیمت 873 دلار و 95 سنت معامله شد. کارشناسان دلیل کاهش قیمت طلا را انتشار آمارهای مناسب درباره اقتصاد جهان عنوان می‌کنند که روز گذشته هم آمارهای خوب اقتصادی درباره تولید چین منتشر شد. وجود تنش‌ها در منطقه از جمله اوکراین و غزه و عراق مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شده است.
مرجع : فارس