به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۲۳۰۳
وقتي افراطیون اينگونه وزیر را عزل کنند، انگیزه خدمت گرفته می​شود

هاشمي: افراطی​ها از اول​انقلاب روابط ما را بادنیا خراب می​کردند

گروه سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه افراطی​ها از اول انقلاب روابط ما را با دنیا خراب می کردند و نمی گذاشتند ایران جایگاه خود را در جهان بیابد، گفت: اگر افراطیون بگذارند به سرعت بنیانگذار تمدن جدید اسلامی خواهیم بود.
هاشمي: افراطی​ها از اول​انقلاب روابط ما را بادنیا خراب می​کردند
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور افزود: اگر افراطیون بخواهند این گونه دخالت کنند و وزیری که تازه می خواهد در وزارتخانه ای مسلط شود استیضاح و عزل کنند، انگیزه خدمت گرفته می شود. وی تاکید کرد: باید بگذارند جامعه پیش برود و در شرایطی آگاه تر شود و بچه های ما نسبت به گذشته آگاه تر شوند، رسیدن به تمدن جدید اسلامی آرزوی دور و درازی نیست و به زودی محقق خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند که رای مردم حق الناس است و کسی نمی تواند آن را غصب کند و همچنین در دیدار اخیرشان با کارگزاران نظام فرمودند که من عمیقا به اعتدال عقیده و قبول دارم. هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: قطعا اگر نیروهای اجتماعی و نهادها این دو اصل در جامعه، جاری باشد انتخابات همان رای مردم را متبلور می کند و افکار عمومی هم عموما در انتخاب، اشتباه نمی کنند.

وی تصریح کرد: اگر روش، اعتدال باشد و رای مردم حق الناس، دیگر اختلافات سیاسی چه معنایی دارد. این دعواها، تهمت ها، فحاشی ها، زندان و محروم کردن ها چه معنایی دارد؟ عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: من فکر می کنم شما آموزش و پرورشی ها بنیانگذار یک جامعه خوب هستید به شرطی که شرایط مناسب باشد و معلمان با علاقه به کارشان ادامه دهند؛ البته خیلی ها عشق دارند اما شاید مسایل زندگی راه دیگری در پیش روی آنها گذاشته باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در حال حاضر اقدامی که داعشی‌ها می‌کنند و جلوی دوربین‌ها سرهای افراد بیگناه را می‌برند و یا مردم را دسته جمعی می‌کشند همان کارهایی است که در جاهلیت می‌شد گفت: امپراطوری‌های خبری این اتفاقات را بزرگ می‌کنند و ما هم از افراطی که در جریان‌ها پیش آمد ضرر کردیم. این در حالی است که در اروپا درها و پنجره‌ها را نمی‌بستند و از همان طریق پیام‌های خود را منتقل می‌کردند.
 
وی افزود: اخیرا صندوق بین‌المللی پول آمار هشداردهنده‌ای را منتشر کرده که براساس آن اعلام شده سالانه 180 هزار تحصیلکرده از ایران فرار می کنند. اگر هزینه دولت را برای تحصیل آن‌ها از دبستان و دانشگاه در نظر بگیریم می‌توان گفت ;i ایران سالانه 150 میلیارد دلار سرمایه اساسی‌اش را از دست می‌دهد.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان این که انسان‌ها سرمایه‌های اساسی هر جامعه ‌ای هستند، گفت: اگر همین افراد را به خارج از کشور بفرستیم به گونه‌ای که با داخل مرتبط باشند و تفکرات ایرانی را ترویج دهند به سرمایه مضاعفی دست خواهیم یافت. باید امور تربیتی و تعلیم افراد را حساب شده پیش ببریم.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما در حال حاضر به قدری نیروی علمی در سطح کشور داریم که می‌توانیم بنیانگذار تمدن اسلامی در عصر حاضر باشیم گفت : این امر از آموزش و پرورش و دانشگاه ها شکل می‌گیرد به شرطی که افراطی‌ها بگذارند و دخالت نکنند که به جایی نرسیم که وزیری را که در حال خدمت است استیضاح و عزل کنند و اینگونه انگیزه خدمت گرفته شود.
 
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: باید دو جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رای مردم حق الناس و کسی نمی‌تواند آن را غصب کند» و «عمیقا به اعتدال عقیده دارم» را اصل قرار دهیم. اگر جامعه به این دو اصل پایبند باشد انتخابات همان دو اصل را متبلور می‌کند.
 
هاشمی رفسنجانی با اشاره به این‌که اکثریت مردم انتخاب بدی نمی کنند و افکار عمومی کمتر اشتباه می‌کنند گفت: روش کار اعتدال است و اگر رای مردم حق‌الناس معتبر باشد، دیگر این اختلافات سیاسی، دعواها، فحاشی‌ها ، تهمت‌ها و زندانی کردن‌ها چه معنایی دارد؟ باید افراد جامعه را از همان مدرسه اینگونه بار بیاوریم تا آینده ساز فردا باشند.
مرجع : ایرنا