به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۵۲۷۶۳
امان از نمایندگان بند 2 و 3

نمايندگاني‌كه نگران‌افزايش‌سرعت‌ اينترنت‌ند!

گروه سياسي: جعفر محمدی سردبير سايت عصر ايران در يادداشتي نوشت: نماینده مجلس و مردم، می توانند سه نسبت با هم داشته باشند:
1 - نماینده، وکیل مردم باشد و دغدغه های آنان را دنبال کند. این عالی ترین و بهترین ارتباطی است که بین وکیل و موکل می توان تصور کرد. به عنوان مثال وقتی نماینده ای درباره راه های کاهش نرخ تورم صحبت و اقدام می کند، همسو با مردم است زیرا قریب به اتفاق مردم، دغدغه تورم دارند.

2 - حالت دوم این است که نماینده در فضایی سیر کند که اساساً مردم کاری بدان ندارند. وقتی نماینده ای که با رأی مردم ایران به مجلس رفته، مدام پیگیر ماجرای جنبش تسخیر وال استریت شود، یا دغدغه اش جرم انگاری برای وازکتومی باشد و نظایر این ها، می توان او را متهم کرد که در دنیایی جز دنیای موکلانش زندگی می کند و اصلاً کاری ندارد که آیا وال استریت آمریکا یا جرم انگاری وازکتومی دغدغه مردم است یا نه؟ او کار خودش را می کند و اصلاً توجه ندارد که موکلانش او را برای چه کاری به مجلس فرستاده اند؟! او در واقع، نماینده تفکرات و توهمات خود است نه نماینده مردم.

3 - اما سومین و اسفناک ترین حالت این است که نماینده نه تنها دغدغه های مردم را مطرح نمی کند و نه تنها نسبت به آنها بی اعتناست، بلکه دقیقاً و دقیقاً بر خلاف خواست مردم سخن می گوید و اقدام می کند! گو این که در برابر مردم جبهه گیری کرده باشد. به عنوان مثال در حالی که قریب به اتفاق کاربران اینترنت که بالغ بر ده‌ها میلیون نفر می‌شوند از کندی اینترنت رنج می برند و خواستار افزایش سرعت و پهنای باند هستند، نماینده‌ای از جایش بلند می شود و می گوید که اگر سرعت اینترنت بیشتر شود و پهنای باند افزایش یابد، وزیر ارتباطات را استیضاح می کنیم!

تردید نباید داشت که چنین نمایندگانی، حتی اگر با رأی مردم هم به مجلس رفته باشند، امانت دار رأی مردم نیستند و الّا مگر می شود وکیل، بر خلاف خواسته های موکل عمل کند؟! به هزار تأسف باید گفت که در مجلس ما ، نمایندگانی که مشمول بند 2 و 3 این نوشتار هستند، پرشمارند و این، سر منشأ بسیاری از مشکلات و مصائبی است که ایران 93 بدان دچار است.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۰:۲۶
نگران ته مانده بسکویت و چایی یکی نیستن که از دستشون نره تا با خوردنش از تبرکش بهره مند بشن؟ (248737)
بینش راستین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۰:۳۸
اینها دنبال اینن که مردم فقط حرف های غیر منطقیشون رو بشنون و خدایی نکرده صدای دیگه ای به گوششون نرسه (248788)
وطنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۰:۳۸
من نمیفهمم واقعا.اخه چراااا؟؟؟؟یعنی اینا به فکر رای اوردن نیسن؟؟یعنی مطمینن باز نماینده دور بعدین که با خیاله راحت دارن زندگی مردم رو خراب میکنن؟؟تا یه وزیر میاد خرابی ها رو اصلاح کنه با چوبه استیضاح میزنن تو سرش!!!اخه چرااااااا؟؟؟چرا ما نباید پیشرفت کنیم؟؟چرا همش خودمون خودمون رو از ریشه قطع میکنیم؟؟؟اخه تا کیییی (248738)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۰:۳۹
وقتی اینها صلاحیتشون تایید میشه یه عده دیگه رد میشن چرا باید نگران انتخابات باشند آخه کاندیدا ها احتمالا خودشون هستند (248789)
ناجی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۲
این به اصطلاح نمایندگان میدانند که دور آینده باز نمایندگان اصلح را رد صلاحیت کرده باز به همینها میدان میدهند و دوباره با حداقل رای وارد مجلس خواهند شد (248820)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۱:۱۸
متاسفانه اینان با این رفتار قیم مآبانه به شعور و درک مردم به احترامی میکنند و هر آنچه می خواهند انجام دهند به نام مردم و از طرف مردم حرف می زنند.
چرا این روزها از طرف مردم حرف زدن و تصمیم گرفتن مد شده در صورتیکه روح مردم هم از این جریانات خبر نداره. (248746)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۱:۲۳
امیدوارم که انتخابات آینده مجلس یک انتخاب واقعی مثل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشه .( انتخاباتی که ما بتونیم به کسی که می خواهیم و همراه مردمه رای بدیم تا با اکثریت رای مردم انتخاب بشه نه اینکه نماینده با 12 درصد انتخاب بشه). (248748)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۲:۰۵
متاسفم برای خودم و مردم کشورم با این تمایندگان انشاالله در انتخابات بعدی با آگاهی کامل شرکت کنیم.
خودم کردم که لعنت بر خودم باد..... (248753)
ی آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۲:۱۹
کسانی که با سرعت اینترنت مردم مشکل دارند معلومه کنار ملتن یا روبروی ملت (248754)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۵:۲۰
خدا کنه همونطور که در 24 خرداد 92 سرنوشت دولت عوض شد ، در اسفند 94 سرنوشت مجلس هم عوض بشه. (248757)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۸:۰۶
وقتی این اقایون میگن پشتوانشون امت شهید پرور وملت غیورند چرا باید از دسترسی سریعتر مردم به اخبار واطلاعات وحشت زده بشن! (248761)
الله بخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۹:۲۶
لطفا اسامی این نمایندگان را علنی اعلام نمایید تا مردم اینها را بهتر بشناسند. این نماینده نما ها محصول بیتفاوتی و عدم شرکت اکثریت در انتخابات است.امیدواریم اصلاح طلبان و اعتدالیون به محض اعلام نهایی لیست شورای نگهبان لیست کانددیداهای همسو را ازطریق سایتها وشبکه های اجتماعی پخش نمایندتا حداقل نگذاریم این مخالفین اکثریت اعصابمان را خرد کنند (248765)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۳:۱۳
اخه اله بخش جان اینکه مث روز روشنه کیا از این موضوع به وحشت افتادن وگرنه انکه حساب پاکه از محاسبه چه باک! (248833)
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۹:۲۸
اینها از آگاهی و بیداری مردم می ترسند. این آقایان خودرادانا و مردم را نادان میدانند. خودشان را نماینده خدا و قیم مردم می دانند (248766)
انصار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۰۹:۴۶
بابا بذار بگند جلو تکنولوژی را نمیتوانند بگیرند
ایر ان صاحب اینترنت پر سرعت خواهد شد
و فقط اینها دم از فرهنگ و ... خواهند زد. (248770)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۰:۵۴
واقعاً می فهمند که اینترنت چیه و سرعت و پهنای باند به چه دردی می خوره که اینطوری موضع گیری می کنند والا با منع کردن چیزی حل نمیشه الان میگن که پیوست فرهنگی نداره،
یکی جواب بده پیوست فرهنگی یعنی چه!؟ (248792)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۳:۱۵
فرزاد اینو خییییییییییییییلی خوب اومدی (248834)
`اقلیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۱:۲۶
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد (248801)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۲
مورد چهارم نمایندگانی که وکیل الدوله باشند که دوره احمدی نژاد زیاد از این استفاده می شد ولی الان دیگه منسوخ شده. (248818)
lk
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۲
متاسفم (248819)
عقیل
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۵۷
با عرض معذرت: به نظر من باید خودمان رو سرزنش کنیم نه نمایمدگان رو چون من وشما اینارو به مجلس فرستادیم.مثلا" توشهرما مردم به کسی رای دادن که در رسوایی اخلاقی پرونده داشته ولی الان همشون سخت پشیمانن. پس اول خودمونو بعد نمایندگان رو سرزنش کنیم. (248829)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۴:۱۲
خدایا اینا رو کی میفرسته به مجلس!!!!! (248846)
تمدن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۲
اینها همه یک مشت mptهستن که برای ملت فهیم دارن قانون گذاری می کنند . . ،  اینها نماینده این تمدن شدن. (248873)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۵۱
دور از جونتون ما 18تا از این نمایندگان رو تو خوزستان داریم!دریغ از اینکه دوتاشون تو یه موضوعی هم نظر باشن! ولی تا دلتون بخواد دنباله رو نماینده های تهرانند!حتی اگه به زیان استان و مردم باشه! (248886)
قحط الرجال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۹:۰۶
هر روز بهتر از دیروزن این مجلس تیزهوشان. (248908)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۱:۲۱
بگذار چشمانش بگرید:2014 و 2015 سال اساسی اینترنت آزاد بدون کابل و فیلتر .شرکتهای گوگل و اینتل ست و دو شرکت معتبر دیگر بیش از 80% پروژه را تمام و کاربردی کردند بعد از این اتفاق قیافه این نماینده که اصلا" در دنیای امروز سیر نمیکند دیدنی است.. (248924)