به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۵۹۴۷۸

تولید سه نانودارو در پژوهشکده بوعلی

گروه علمی و فناوری: رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری پژوهشکده بوعلی مشهد با اشاره به فعالیت‌های این مرکز از تولید سه دارو با تکیه بر فناوری نانو در کشور خبر داد.
تولید سه نانودارو در پژوهشکده بوعلی
دکتر محمودرضا جعفری در جریان بازدید خبرنگاران از پژوهشکده بوعلی در خصوص فعالیت‌های مرکز تحقیقاتی نانو فناوری این پژوهشکده اظهار کرد: این مرکز به عنوان برترین مرکز تحقیقاتی در حوزه داروسازی و پزشکی در کشور فعالیت می‌کند. وی ادامه داد: در حال حاضر سه داروی مهم با تکیه بر فناوری نانو از این مرکز روانه بازار شده و این درحالی است که این داروها تنها تحت لیسانس چند شرکت آمریکایی تولید می‌شود. جعفری با اشاره به داروهای تولید شده در این مرکز از کپسول ژل‌ نانوکورکومین یاد کرد و افزود: این کپسول با استفاده از ماده موثره زردچوبه تولید شده و فرمولاسیون آن به نحوی تغییر کرده که بتواند جذب بدن شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی نانو فناوری پژوهشکده بوعلی تصریح کرد: همچنین قرص سیناآنفولیش برای درمان سالک در این مرکز تولید شده که تمام مراحل مربوط به عقد قرارداد و ورود این محصول به بازار انجام شده است. وی با بیان اینکه این مرکز در حوزه داروسازی به شکلی هدفمند فعالیت خود را ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: داروی ضدسرطان ما امسال در جشنواره نانو به عنوان محصول برتر کشور شناخته شد.

جعفری همچنین از برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی دیگری در خصوص سرطان در این مرکز خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ادامه این بازدید دکتر رمضانی، رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی پژوهشکده بوعلی با اشاره به اینکه این مرکز یکی از اولین مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت است، بیان کرد: این مرکز توانست در سال 83 مقام اول را در بین مراکز تحقیقاتی کشور کسب کند.

رمضانی با اشاره به بخش‌های مختلف این مرکز تحقیقاتی اظهار کرد: گیاهان دارویی، سم‌شناسی، فارماکودینامی و آنالیز از بخش‌های اصلی این مرکز هستند. علاوه بر این، از مراکز صنعتی بیرون از دانشگاه علوم پزشکی نیز به این مرکز مراجعاتی داریم. وی درخصوص فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: در این مرکز تحقیقاتی ساختارهایی در مقیاس نانو طراحی و دسته‌بندی می‌شود که برای سایر تحقیقات بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مرجع : ایسنا