به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۷۱۱۶۸
پنج ثروتمند نخست جهان در سال ۲۰۱۵

۴۵سرمایه‌دار عرب در ليست ثروتمندان‌جهان

گروه جامعه: مجله آمریکایی «فوربس» روز دوشنبه ۲ مارس، فهرست ۱۸۲۶ ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که در میان آن‌ها ۴۵ سرمایه دار عرب وجود دارد.
5 ثروتمند اول جهان
5 ثروتمند اول جهان
به نوشته العربيه به نقل از روزنامه فوربس، ثروتمندان جهان سال ۲۰۱۵، هفت تریلیون و ۵۰ ملیارد دلار ثروت دارند. جوان‌ترین آن‌ها «ایوان اشپیگل» ۲۴ ساله بنیانگذار نرمافزار پیامک "اسنپچت" است که ثروتش به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد. او در مقایسه با کارلوس سلیم، مکزیکی لبنانی تبار، که ثروتش به ۷۷ میلیارد دلار می رسد، فقیر به شمار می آید.

پنج ثروتمند نخست جهان در سال ۲۰۱۵

۱- بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با ۷۹ میلیارد دلار ۲- کارلوس سلیم حلو، مکزیکی لبنانی تبار، سرمایه گذار در ارتباطات و ساختمان با ۷۷ میلیارد دلار ۳- وارن بافت سرمایه گذار با ۷۲ میلیارد دلار ۴- آمانسیو اورتگا صاحب شرکت زارا و برخی فروشگاههای زنجیره ای دیگر در صنعت مد با ۶۴.۵ میلیارد دلار ۵- لری الیسون دارنده شرکت تکنولوژی و اطلاعات اوراکل با ۵۴ میلیارد دلار. از فهرست فوربس می‌توان ۴۵ میلیاردر عرب یا عرب تبارهایی که در دیگر کشور‌ها متولد و زندگی می‌کنند را شناسایی کرد. در میان آن‌ها ۱۰ سعودی، ۹ لبنانی، ۸ مصری، ۵ کویتی و ۴ اماراتی هستند. ثروت ۱۰ ثروتمند سعودی، به ۴۸ میلیارد دلار می‌رسد. علاوه بر این فهرست، ۳ مراکشی، ۲ سوری و کشورهای الجزایز، عمان، سودان و اردن هر کدام یک ثروتمند در میان ۴۵ ثروتمند عرب قرار دارند.

۱۰ ثروتمند عرب جهان با ۱۵۰ میلیارد دلار ثروت

۱۰ ثروتمند عرب از چهار کشور‌ عرب منطقه خاورمیانه هستند، که در مرتبه نخست آن‌ها کارلوس سلیم حلو مکزیکی لبنانی تبار قرار دارد. سلیم با ۷۷ میلیارد دلار پس از بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در مکان دوم ثروتمندان جهان قرار دارد.

ده ثروتمند عرب
۱- کارلوس سلیم حلو- مکزیک - لبنانی تبار: اول در میان ثروتمندان عرب و دوم در جهان، با ۷۵ سال سن و ثروت ۷۷ میلیارد دلار.
۲- ولید بن طلال از سعودی: دوم در میان ثروتمندان عرب و ۳۴ در جهان با ۵۹ سال سن و ثروت ۲۲ میلیارد دلار.
۳- جوزف صفرا- برزیل- لبنانی تبار: سوم در میان ثروتمندان عرب و ۵۲ در جهان. با ۷۶ سال سن و ثروت ۲۲ میلیارد دلار. برادر وی «مویزس» با همین مقدار ثروت در سال ۲۰۱۴ فوت کرد و ثروت وی بین فرزندانش تقسیم شد.
۴- محمد حسین العمودی- از سعودی: چهارم در میان ثروتنمدان عرب و ۱۱۶ در جهان. با ۶۸ سال سن و ثروت ۱۰ میلیارد دلار.
۵- عبدالله بن احمد الغریر از امارات: پنجم در میان ثروتمندان عرب. با ثروت ۶ میلیارد دلار، عمر وی در مجله فوربس ذکر نشده است.
۶- نصیف ساویرس از مصر: ششم در میان ثروتمندان عرب و ۲۲۵ در جهان. با ۵۴ سال سن و ثروت ۶میلیارد دلار.
۷- ماجد الفطیم از امارات: هفتم در میان ثروتمندان عرب و ۲۳۰ در جهان. با ثروت ۶ میلیارد دلار. عمر وی در مجله فوربس ذکر نشده است.
۸- شاهزاده سلطان بن محمد بن سعود - از سعودی: هشتم در میان ثروتمندان عرب و ۵۰۵ در جهان. با ۶۱ سال سن و ثروت ۴ میلیارد دلار.
۹- محمد منصور از مصر: نهم در میان ثروتمندان عرب و ۴۱۸ در جهان. با ۶۸ سال سن و ثروت ۴ ملیارد دلار.
۱۰- محمد ابراهیم العیسی از سعودی: دهم در میان ثروتمندان عرب و ۴۹۷ در جهان. با ۹۰ سال سن و ثروت ۳ میلیارد دلار.