به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۴۲
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۶۱۰۸۸
نمايندگان بدانند مردم اعمالشان را زير نظر دارند

تصميمات پيامکي، بازي بهارستان با مردم!

مردم حق دارند از برخي نمايندگان که خود را دلسوز علم و دانش و دانشگاه مي‌دانند ولي در برابر بورسيه هاي غيرقانوني دم بر نياوردند بپرسند که با چه استدلالي فرجي دانا را کنار نهادند؟ در زمان فرجي دانا چه فتنه‌هايي رخ نمود و عيان شد؟
تصميمات پيامکي، بازي بهارستان با مردم!
اسماعيل حسين‌پور

گروه مقالات: در يک جامعه مردم نهاد که اصل تفکيک قوا در آن نهادينه شده است، هر قوه اي بايد به وظيفه و رسالتش عمل کند و در اين راستا سؤال و تذکر و استيضاح حق مجلس است. در کشور ما نيز نمايندگان مردم در مجلس حق دارند از اختيارات قانوني خود در راستاي نظارت بيشتر بر قوه مجريه استفاده کنند، اما موکلان اين نمايندگان که آنها را راهي مجلس کرده‌اند هم حق دارند از نشستگان بر صندلي سبز بهارستان بپرسند که تصميمات‌شان بر چه مبنايي است؟

معيار «آري» و «نه» شان چيست؟ مردم حق دارند از برخي نمايندگان که خود را دلسوز علم و دانش و دانشگاه مي‌دانند ولي در برابر بورسيه هاي غيرقانوني دم بر نياوردند بپرسند که با چه استدلالي فرجي دانا را کنار نهادند؟ در زمان فرجي دانا چه فتنه‌هايي رخ نمود و عيان شد؟ فرجي دانا کدام خط قرمز را رعايت نکرد؟ باز حق دارند بپرسند که نيلي احمدآبادي را با کدام استدلال رد کرديد؟ آيا ناخرسندي از نظر دکتر روحاني درباره بورسيه‌ها و نظر ناسنجيده مشاور ايشان بايد در دادن رأي اعتماد اثرگذار باشد؟ پس «اخلاص در عمل» که اين همه از آن دم مي‌زنيم کجا رفت؟ چه زود درس بزرگ مولا علي (ع) و فروخوردن خشمش را از ياد برديم که:
گفت من تيغ از پي حق مي‌زنم بنده ي حقم نه مأمور تنم

روحاني با درک عميق از نياز دانشگاه وزير جديدي را معرفي کرده است، برخي نمايندگان مجلس وزير جديد را ناديده و برنامه هايش را ناشنيده با «دو دو» گفتن هايشان بر خلاف توصيه رهبرمعظم انقلاب، شأن مجلس را خدشه دار کردند و اين بداخلاقي بزرگ مجلس نهم، مردم را شگفت زده کرده است که چرا با رأي نياوردن يک وزير يک بار فرياد«الله اکبر» از بهارستان بر مي‌خيزد و يک بار براي وزير به مجلس نيامده فرياد«دو دو»بلند مي‌شود و اين بد اخلاقي هاي اوج گرفته در اين مجلس،شأن خانه ملت را در نگاه ژرف مردم پايين مي‌آورد و مردم مي‌پرسند: «در مجلس چه خبر است؟»

طنز تلخ اينجاست که برخي نمايندگان که خود را بيش از ديگران دلسوز دانشجو و دانشگاه مي‌نمايانند اين روزها تصميمات شان پيامکي شده است، وقتي شيوه برخي تصميم گيري ها در خانه ملت تا اين حد تنزل پيدا مي‌کند مردم حق دارند دچار حيرت شوند. شايد يکي از برکات اين رأي اعتماد به وزرا همين است که مردم به نيت برخي نمايندگان بيشتر واقف خواهند شد. انتظار مردم و نخبگان اين است که نمايندگان مجلس بدون نگاه بغض آلود برنامه ها و ديدگاه وزرا را بشنوند و بعد با حجت رأي دهند و يقينا هيچ کس بر اين رأي خردمندانه خرده نخواهد گرفت ولي زيبنده نيست برخي نمايندگان مجلس در روز معرفي وزير پيشنهادي با «دو دو» گفتن هاي خود فضاي مجلس را به سمتي سوق دهند که مردم احساس کنند بهارستان نشينان تصميمشان را از قبل گرفته اند.

نمايندگان مجلس نهم بايد خوب بدانند مردم با نگاهي عميق و دقيق نظرات آنها را مي‌شنوند و تحليل مي‌کنند، مردم خوب مي‌دانند دغدغه آنها و دغدغه ي نمايندگان شان چيست. مي‌گويند چگونه وزارت اطلاعات صلاحيت فردي را براي وزارت تأييد مي‌کند ولي برخي نمايندگان مجلس که بايد الگوي اخلاقي و رفتاري جامعه باشند با شتاب زدگي فرياد بر مي‌آورند و تحمل شنيدن سخنان يک وزير را ندارند تا مردم هم باور کنند که تصميمات مجلس بر معيار عقلانيت است و نه عصبانيت.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۱:۱۲
لطفا اسامی نمایندگان مجلس را با ذکر شهر شان بنویسید تا مردم بیشتر با نمایندگانشان آشنا شوند (263952)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۱۲
هر کس نماینده شهر خود را میشناسد مثلا" نماینده شهر ما برای تبلیغاتش از اصلاحات دم میزد اما بعد از ورود به مجلس طرفدار سر سخت پایداری شده .وقتی مردم دم از روحانی میزدند ایشان جلیلی را تبلیغ میکردند .مردم به تبع تبلیغ ایشان 80%به اقای روحانی رای دادند و برای این نماینده نیز خط و نشان کشیدند که شما راهتان با مردم جداست .مطمئن باشید دیگر این اقا در شهر ما هیچ حرمتی ندارد. (263993)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۴۷
نماینده شهرستان ما هم همینطور بود
برای جلیلی تبلیغ می کرد
پس از انتخابات هم ایشان سعی در ابقای مسیولان شهرستان داشتند وهنوز با تغییر وتحول مخالفت می کنند (264034)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۵۰
شجونی به روزنامه اعتماد گفت: من اصلاح‌طلبان را مرتد سياسي مي‌دانم. اصلاح‌طلبان ارتداد سياسي دارند. اينها به نظام و رهبري ضربه زدند. حسن روحاني با اين عمامه آمده اما نمي‌تواند يك فرد سالم براي وزارت علوم معرفي كند و حالا محمد فرهادي را معرفي كرده است كه از چپ‌گراهاي درجه يك است. اينها قسم خورده‌اند راه راست را نروند. من يك اصولگرا هستم يعني به راه آيت‌الله خميني معتقدم و عمل مي‌كنم. من اعتقاد دارم نبايد تفكر اصلاح‌طلبي وجود داشته باشد. ديديد كه موسوي خوييني‌ها يا كروبي چه كردند و چه بلايي سر جامع (264037)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۰
اولا پس از رد صلاحیت گسترده پس ازانتخابات مجلس ششم ودایره انتخاب را تنگ کردن مردم مایوس شدند وصحنه خالی شد واین مطلوب اقتدار گرایان بود ومدت 8 سال صحنه سیاسی از حضور کمرنگ برخوردار شدو اقتدارگرایان به منظور خود رسیدند وبا حمایت های تمام عیار از احمدی نزاد خود را یکه تاز میدان دیند وبا دستگیری اصلاح طلبان مردم را مایوس کردند
در سال 92پس از انتخابات بارقه امیدی هرچند کور سو دردل مردم ایجاد شده واقایان می دانند که اگر انتخابت 94 مجلس باز هم اصلاح طلبان به صحنه بیایند برنده انتخابات خواهند بود (263954)
مات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۴۰
افرین به این تحلیل عین واقعیت است (264029)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۵
ادامه
لذا قصاص قبل از جنایت کرده وانتقام می گیرند و همانطوری که دیدیم در انتخابات سال 92 چهار میلیون رای تکلیفی وتقلیدی داشتند اما اصلاح طلبان قریب 19 میلیون رای تحلیلی و تعقلی داشتند علی رقم مضایقات ومشکلهاییکه برایشان ایجاد شد حال می خواهند مردم را نا امید کرده ویاس را بر انها مستولی نمایند وملت را به کنج بی تفاوتی بکشانند وتصویب طرح هایی عجیب قریب قدرت لایزال بدون پاسخ گوی خود را به رخ مردم بکشند (263957)
تان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۵۶
تحلیل بسیار عاقلانه ای بود (264039)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۱:۵۶
مگر اینها می فهمند این چیزها را. اگر قانون به این ها اجازه میداد،خود آقای روحانی راهم استیضاح می کردند.این ها به یاد نمی آورند تشییع باشکوه مرتضی پاشایی را وپیام آن را واینکه کدام قشر ازمردم و باچه تفکری ، ایشان راتشییع کردند.والسلام (263961)
فرزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۴۷
میشه بفرمایید دقیقا " اگر قانون اجازه می داد " یعنی چی؟ مگه اجازه نمی ده؟ (264033)
بهبود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۵۷
دم اکثریت نمایندگان مجلس گرم. مقابله با فتنه گران از اصول و مطالبات اولیه مردم است. (264040)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۰:۵۸
جوري كه شما دايره كشيدي همه مردم فتنه گرند ميشه بفرماييد خواست كدوم مردمه مقابله بافتنه گران؟ (264096)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۱:۵۷
آقای حسین پور هدف شما از تخریب مجلس چیست؟چرا مدام دروغ میگید؟مرگ بر همه ی کسانی که دروغ میگن و تخریب میکنن.شما و امثال شما خوب میدونید که فرجی نچندان دانا چرا استیضاح شد بورسیه ها رو هم خوب میدونید دروغ بزرگ بود و روسیاهی به ذغال موند .لطفا فتنه گری رو بذارید کنار .مملکت رو امثال شما به گند کشیدن .مجلس اگه میخواست با دولت لج کنه همین الان چند وزیر بی صلاحیت هست اونها رو کنار میگذاشت.نیاز نبود فقط به وزارت علوم بپردازن .در ضمن شما چون طرفدار فتنه هستید، فتنه گران رو آدمهای سالم میدونید. (263962)
جوان 21 ساله
United States
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۴:۳۹
فرجی نه چندان دانا ؟؟؟ شما باید میزان دانایی فرجی دانا رو که به حمدالله مورد تایید اکثریت مردم است رو تعیین کنید ؟؟؟؟؟ نکنه بابت بورسیه ها نگرانی ؟؟؟؟ (263986)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۴:۴۹
مورد تأیید اکثریّتِ مردم ؟؟؟!!!!!!!
عجب ! (263987)
جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۶:۵۸
مگر می شود حد اقل به قول خود شما در سال 88 14 میلیون نفر فتنه گر نامید (264041)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۰:۰۶
در نظر اینها اینه برادر جان(هرکه با ما همدم است او آدم است _ (264082)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۷:۳۹
کدوم فتنه گر؟ باعث و بانی فتنه که رییس شماست که . . . رفته قایم شده و حتی شهامت نداره بیاد جواب قوه قضاییه رو بده. خودتون هم قاضی شدین و هم شاکی. همه میدونن وضعیت وخیم و بحرانی کشور نتیجه هشت سال حاکمیت امثال شماهاست. اینو هم لابد مثل جریان فتنه میخواین بندازین گردن دیگران. خسارتی که بی تدبیری حاکمیت اصولگرایان به کشور زد هیچوقت موضوع باصطلاح فتنه نزد. (264058)
[جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۰:۳۶
درود بر شما تحلیل خوبی داری (264088)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۲:۵۸
متاسفانه شماخودراصاحب مملکت میدانیدکه خداوندشماروماموراصلاح کرده وصدایی غیرازخودربرنمیتابیدولی بایدبدانیداصلاح طلبان زنده اندواین مملکت چندصدایی است شمابهتراست درافکارتمامیت خواه خودتجدیدنظرنمایید (264120)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ۰۰:۴۶
اقایونی که 5 درصد رای اووردن شدن منتخب مردم. (264140)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۰۴
وعده ما انتخابات بعدی.من خوشحالم از این رفتار مجلس,چون دارن ماهیت اصلیشونو نشون میدن.اگه این اتفاقات نیوفتاده بود,شاید مردم انقدر نسبت به مجلس حساس نمیشدن و تو انتخابات بعدی انگیزه ای برای شرکت نداشتن (263963)
اصولگرای واقعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۱۹
اینهافقط بدنبال منافع خودشان هستند.بورسیه های فامیلی ؛تسهیلات وام .پست هایی درحدوزارت و...... یکی نیست به کمیسیون آموزش مجلس ایرادبگیره .واقعاتهمت بستن به دانشمندان درکدام آیین مذهبی ومسلک ذکرشده است که اینطورمثل نخودوکشمش برچسب میزنند.اینهاخودشان ازفتنه گران بدترند. (263964)
hamian-draref.blogfa.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۲۷
جناب آقای حسین پور عضو شورای اسلامی شیروان و افتخار مردم شیروان است.خداوند حفظشان کند (263965)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۵۰
این نمایندگان دنباله همون دولتی هستند که با بی تدبیری و غیر عقلایی کارکردن منافع ملی را بر باد داد و کشور را تا سر حد سقوط و ورشکستگی پیش برد که الان مردم بیچاره چوبش را میخورند. بنابراین از این قوم انتظار بیشتری نداریم. (263969)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۳:۴۲
وعده ی تمام آینده خواهان: اسفندماه94 - اگر ردصلاحیتها گسترده نشود- (263973)
خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۷:۰۴
بورسیه های جالب
لیسانس فقه حدیث امریکا رشته اندونزی شناسی
ادبیات فارسی معدل 14 تورنتو کانا دا
انقلاب اسلامی وریشه های ان دانشگاه تگزاس

///////////////////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (264044)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۷:۰۵
اگر رد صلاحیت گسنرده شد لااقل بی تفاوت ها باید حمایت کنیم
افراطیون منتظرند ما صحنه را ترک کنیم (264046)
جوانی 21 ساله
United States
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۴:۳۷
خواسته آحاد و اکثریت ملت چیز دیگریست و با خواسته نمایندگان همسو نیست یعنی بهتره بگیم که کردار و اقدامات نمایندگان مجلس با خواسته های مردم منافات دارد . در حالی که نمایندگان نماینده و وکیل مردم در مجلس هستند و باید خواسته های مردم در اولویت باشد نه خواسته های شخصی خود نمایندگان و جناح بازی های سیاسی . متاسفانه نمایندگان محترم اکثریتشون به این مهم توجهی ندارند (263985)
مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۵:۱۵
يکي از برکات اين رأي اعتماد به وزرا همين است که مردم به نيت برخي نمايندگان بيشتر واقف خواهند شد. (263995)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۷:۰۶
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد (264048)
از لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۹:۳۱
جناب دکتر روحانی شجاع ومحبوب مردمی که به حضرت عالی رای داده بودند در بدو استقرا دولت ومعرفی وزرا با گزینه وزارت کشور کا ملا" مخالف بود اما جنا بعالی به سادگی از کنار این مهم عبور کردید ووزارت کشور را با دست خود به دست نماینده گان افراطی مجلس سپردید وبه طبع اکثر استانداران در دست نما یندگان مجلس اند همن طور فرمانداران وبخشداران حساسترین جایگاه دولت در دست مخا لفین شما نمونه اش استاندار لرستان که ایشان در زمان دولت قبلی معا ونت عمرانی استانداری اراک ولرستان بودن وهم اینک در دولت شما (264076)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۲:۵۹
خط اول نوشته گویای همه چیز است :(در يک جامعه مردم نهاد که اصل تفکيک قوا در آن نهادينه شده است، هر قوه اي بايد به وظيفه و رسالتش عمل کند و در اين راستا سؤال و تذکر و استيضاح حق مجلس است.) با خواندن این جمله این سوال طرح می شود که آیا جامعه ما یک جامعه مردم نهاد است؟ (264122)
کرال
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۲۳:۵۳
این جور که پیش میره مردم هیچ کاره اند....مثلا ببینید آبت الله جنتی با چه شهامتی به رییس جمهور و همه رشته هاش از تریبون مقدس توهین می کنند..... (264131)
ALI
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ۰۱:۱۹
آین مجلس تن مدرس رو هم لرزوند
ضعیف ترین مجلس تا بحال ایران
در مقابل همه چیز - سکوت کرد
اما برای منافعی جناحی از عمق جان فریاد کشید!!
از بچه ام شرمنده ام (264142)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ۰۶:۳۴
تنها خاطره خوب از مجلس نهم علی مطهری است. خدا حفظش کند. (264149)