به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۵۱۳۸۶

گران‌ترین خیابان‌های دنیا متری چند؟/تصاویر

گروه اقتصادی: از ماسه‌های سفید و زیبای سواحل گرفته تا نماهای فوق العاده از شهرو جنگل و خیابان در کنار ساختمان‌های لوکس و جذاب و مراکز خرید گران‌قیمت و پر زرق و برق همگی جزء ویژگی‌های گران‌ترین خیابان‌های دنیا هستند.
بسیاری از میلیونرها میلیاردرها در این خیابان‌ها و محله‌ها زندگی می‌کنند. خانه‌های آن‌ها نیز جزء لوکس‌ترین‌ها به حساب می آید. برای تعیین قیمت زمین در این خیابان‌ها و محله‌ها متوسط قیمت یک متر زمین به‌عنوان شاخص در نظر گرفته‌شده است. برای داشتن یک مقایسه اجمالی جالب است بدانید متوسط قیمت یک مترمربع زمین در مرکز شهر میامی 26 دلار است و متوسط قیمت یک متر زمین در گران‌ترین خیابان در دنیا 120 هزار دلار است.

در ادامه به لیست گران‌ترین خیابان‌ها در دنیا می‌پردازیم.
خیابان مانتین در پاریس
قیمت هر مترمربع: 26 هزار دلار

مانتین که یکی از خیابان‌های شانزه لیزه در پاریس محسوب می‌شود سابقه طولانی در میزبانی از افراد ثروتمند دارد. این خیابان برای اولین بار در قرن 19 میلادی به شهرت رسید. در حال حاضر برندهای مشهور و گرانقیمتی مانند شانل، دیور، لوئیس ویتون و رالف لارن همگی در این خیابان نمایندگی دارند. یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های فرانسه در چند سال اخیر نیز از جواهری هری وینستون در این خیابان انجام شد که چیزی در حدود 108 میلیون دلار طلا و جواهرات به سرقت رفت. با این وجود خیابان مانتین همچنان شهرت خود را حفظ کرده است.


خیابان پنجم در نیویورک
قیمت هر مترمربع: 28 هزار دلار

خیابان پنجم واقع در منهتن نیویورک چندین سال است که جزء گران‌ترین خیابان‌های دنیا محسوب می‌شود. این خیابان که بین خیابان‌های 49 و 59 واقع شده بسیاری از فروشگاه‌های مشهور و محبوب مانند لوئیس ویتون، گودمن، پرادا و جواهر فروش‌هایی مانند بولگاری و تیفانی را در خود جای داده است. تعداد زیادی از خانه‌های معروف در این خیابان که به ثروتمندان و میلیونرهای بزرگ تعلق داشته امروزه تبدیل به موزه شده‌اند. مرکز راکفلر و ساختمان معروف امپایر استیت نیز در این خیابان قرار دارد.


خیابان اوستوژنکا در مسکو
قیمت هر مترمربع: 29 هزار دلار

خیابان اوستوژنکا که به مسیر طلایی در شهر مسکو مشهور است نسبت به دو خیابان معرفی شده قبلی آنچنان نام آشنایی نیست. شهرت این خیابان از اوایل دهه 90 میلادی و زمانی که برخی فروشگاه‌های بزرگ و دفاتر اداری شرکت‌های مشهور در آن تأسیس شدند آغاز شد. برخی از مشهورترین طراحان و معماران نوکلاسیک روسیه نیز به در خانه‌های مجلل و زیبای خود نیز در همین خیابان زندگی می‌کنند. کلیسای جامع مسیح نجات گر نیز که در شهر مسکو روسیه معروف است در انتهای همین خیابان قرار دارد. با تمام این وجود جای تعجبی نیست که قیمت هر مترمربع زمین در این خیابان به طور متوسط 28 هزار دلار باشد.


خیابان چمین دروت در ژنو
قیمت هر مترمربع: 37 هزار دلار

با نمایی فوق العاده از کوه‌های آلپ در یک طرف و دریاچه ژنو در طرف دیگر و استاندارهای بالای زندگی کاملاً روشن و اضح است که چرا قیمت هر مترمربع این خیابان در کشور سوئیس 37 هزار دلار است. بسیاری از خانه‌های و عمارت های واقع شده در این خیابان فضای سبز بزرگ و اختصاصی خود را دارند که به باغ‌های متعدد و استخرهای بزرگ تقسیم شده‌اند. 5 خانه موجود در این خیابان بین سال‌های 2008 و 2010 هرکدام به قیمتی بالغ بر 15 میلیون دلار به فروش رفتند.


خیابان پیترسون هیل در سنگاپور
قیمت هر مترمربع: 42 هزار دلار

این خیابان که بیشتر آن را ساختمان‌های مسکونی تشکیل می‌دهند در سنگاپور به خیابان میلیاردرها معروف است. در سال‌های اخیر با نوسان ارز داخلی در سنگاپور قیمت املاک مسکونی این خیابان نیز بسیار بالا رفته است. خیابان پیترسون هیل در منطقه شرق سنگاپور واقع شده و بسیاری از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لوکس و مشهور نیز در این خیابان قرار دارند. معروف‌ترین ساختمان این خیابان مارک نام دارد که هر طبقه آن نمایی فوق العاده از تمام شهر را ارائه می‌دهد و طراحی داخلی فوق العاده ای دارد. ادوارد سورین یکی از موسسان فیسبوک نیز در این خیابان زندگی می‌کند.


خیابان پرنسس گرایس در موناکو
قیمت هر مترمربع: 86 هزار دلار

موناکو که هر ساله میزبان مسابقات جایزه بزرگ فرمول وان و بزرگ‌ترین نمایشگاه قایق‌های تفریحی در حوزه اروپا است یکی از محبوب‌ترین محل‌های سکونت برای ثروتمندان اروپایی نیز محسوب می‌شود. قیمت زمین و املاک در خیابان پرنسس گرایس به دلیل موقعیت عالی و فضای محدود در بالاترین حد خود قرار دارد. قیمت برخی نقاط این خیابان به متری 135 هزار دلار نیز می‌رسد. افراد مشهوری همچون آندره بوچلی، راجر مور و لوئیس همیلتون در این خیابان سکونت دارند.


خیابان کاخ کنسینگتون در لندن
قیمت هر مترمربع: 107 هزار دلار

این خیابان که دو طرفان را درختان بلند و زیبا فراگرفته‌اند به خاص‌ترین آدرس لندن مشهور است. ویلیام و کیت، دوک کمبریج نیز به همراه فرزندشان در این خیابان زندگی می‌کنند. بسیاری از سفارت‌های خارجی نیز در این خیابان قرار دارد و لاکشمس میتال، ششمین فرد ثروتمند دنیا نیز ساکن خیابان کاخ کنسینگتون است.


خیابان پولاک معروف به قله در هنگ کنگ
قیمت هر مترمربع: 120 هزار دلار

گران‌ترین خیابان حال حاضر دنیا با نمایی 360 درجه از بندر ویکتوریا، شهر و جزایر اطراف سال‌ها است که به‌عنوان محل زندگی افراد ثروتمند در هنگ کنگ شناخته می‌شود. ساخت سازهای جدید و رشد ساختمان‌های لوکس و مجلل باعث بالا رفتن قیمت خانه و زمین در این خیابان در سال‌های اخیر شده است. در سال 2010 نیز رکورد قیمت خانه در هنگ کنگ شکسته شد و آپارتمان شماره 10 این خیابان با قیمت 103 میلیون دلار به فروش رسید.

مرجع : بازار خبر