به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۷۸۱۱۶
معاون اول قوه قضائیه:

بی تعارف هر مفسدی را محاکمه می‌کنیم

گروه سیاسی: معاون اول قوه قضائیه، محاکمه مفسدان اقتصادی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این قوه عنوان کرد و گفت: بدون تعارف هر مفسدی را محاکمه می کنیم.
بی تعارف هر مفسدی را محاکمه می‌کنیم
به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به نیرنگ های منافقین در زمان پیغمبر اسلام (ص) گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران نشات گرفته از بعثت رسول مکرم اسلام(ص) است. وی افزود: امام خمینی (ره) در شرایطی این انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و یک عده تحت سلطه شوروی سابق و عده‌ای دیگر از کشورها تحت سلطه آمریکا بودند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در آن زمان هیچ کشوری نمی توانست بدون وابستگی به این دو ابر قدرت به حیات خود ادامه دهد. مگر کشوری می توانست بدون وابستگی به یکی از این دو قدرت، انقلاب کند؟ ولی امام خمینی(ره) توانست با اتکاء و اعتماد به مردم و توجه به اصول و آرمان‌های مقدس دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی مردم ایران را به پیروزی برساند و به همه جهانیان بگوید نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی.

معاون اول قوه قضاییه گفت: آن زمان که امام خمینی(ره) می‌گفت نه شرقی نه غربی بلکه فقط جمهوری اسلامی، این یک حرف معجزه آسایی بود. محسنی اژه‌ای بیان کرد: آن زمان که امام خمینی (ره) با اتکا به خدا و اسلام و اعتماد به مردم گفت "به دهن این دولت می زنم و دولت تعیین می کنم"، هیچ کشوری حتی قدرت‌های جهانی فکر نمی کردند یک شخص روحانی بتواند در مدت زمان کوتاهی و بدون تشکیلات، بدون تکیه بر هیچ قدرت دنیایی، بدون داشتن نیروهای ویژه امنیتی و اطلاعاتی، به این هدف خود آن هم در آن شرایط حساس و بحرانی دست یافته و به عمر نظام شاهنشاهی 2500 ساله که قوی ترین امکانات نظامی و انتظامی و اطلاعاتی را داشت، خاتمه دهد.

وی تصریح کرد: کسانی که مطامع دنیایی‌شان به خطر افتاد آن‌ها ساکت نشستند، چند کودتا برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپا کردند و گروه‌های معاند و منافقی همچون دموکرات و کوموله را به جان مردم انداختند. تعداد زیادی از بزرگان و متدینین و خادمین مردم و عناصر اصلی این نظام را از همان روزهای اول انقلاب تا مدت‌ها بعد، یکی پس از دیگری ترور کردند.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: از آذربایجان شرقی و تبریز بزرگواران زیادی به دست عوامل استکبار به خاک و خون کشیده شدند. کجایند شهدایی امثال آیت الله مدنی، آیت الله قاضی و صدها هزار از افرادی که یا شهید شدند یا مجروح شدند و یا مشکلات زیادی برای آن‌ها به‌وجود آمد؟

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در کنار همه این اتفاقات، یک جنگ تمام عیار را با حمایت ابرقدرت های جهانی آن زمان بر کشور ما تحمیل کردند. وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند می‌ایستیم، می توانیم و مقابله می کنیم اگر پیروز شدیم در این دنیا فبها و اگر نشدیم تکلیف خودمان را انجام دادیم که ایستادند و مقاومت کردند و با کمک و اعتماد به مردم همه مظاهر دنیای شرق و غرب پیروز شدند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز شرق با کارت جمهوری اسلامی ایران در برابر غرب می ایستد. امروز قدرتمندان غرب برای امتیاز گرفتن از شوروی از کارت ما استفاده می کنند. وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند خوشبختی این کشور در گرو ارتباط با غرب است، افزود: جای تاسف دارد که این افراد باتجربه 36 ساله‌ای که پشت سر خود دارند باز هم بر ارتباط با آمریکا مصرند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: همه می دانیم که هر کجا ما سر سوزنی کوتاه آمده ایم 10 قدم می آیند با اینکه این تجربه 36 ساله را پشت سر داریم و با اینکه بعضی مسئولان دیدند معجزات ایستادگی و مقاومت را، با اینکه دیدند اعتماد به داخل و ملت را، با این وجود هنوز هم به سازش با غرب مصرند. حرف هایی می زنند و جالب تر اینکه از زبان افرادی این حرف ها زده می شود که انسان باور نمی کند.

سخنگوی قوه فضاییه گفت: مگر تا شیطان، شیطان هست و شیطانی که عدو مبین هست و خدا به ما دستور داده که شیطان برای شما دشمنی آشکار است مگر می توانیم به وی دست دوستی دراز کنیم؟ مگر آمریکا شیطان بزرگ و شیطان مجسم نیست؟ نمی گوییم با آمریکا جنگ کنیم، ولی می گوییم ارتباطی با آمریکا نداشته باشیم.

وی خطاب به مردم جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم فهیم و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، با یکپارچگی و هوشیاری و با حرکت پشت سر ولی امر تا به امروز همه این مشکلات را البته با سختی، البته با هزینه دادن، با شهید دادن با جانباز دادن و با اسارت، پشت سر گذاشته‌اند. وی ادامه داد: امروز مردم ایران برای همیشه تاریخ سربلند هستند که ثابت کردند می شود یک ملت با اتکا به خدا و با ایستادگی و با بصیرت و با وحدت در مقابل همه استکبار بایستد و پیروز شود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه هم در این مسیر از اول انقلاب تا به امروز سعی کرده است و می کند نقش خود را ایفا کند و با کمک مردم و با کمک نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی سر هر دشمنی را به سنگ بکوبد. وی تصریح کرد: امروز قوه قضاییه با وجود مشکلات بسیاری همچون کمبود قاضی، کمبود اعتبار و مواردی از این دست در مقابل هر فتنه گر، تجاوزکننده و مفسدان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. می ایستد. وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: نمی گوییم رسیدگی های قضایی به حد مطلوب و به انتظار است ولی می گوییم که نهایت تلاش خود را کرده ایم و خواهیم کرد.