به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۸۲۸۲
روحاني:​ کشور در حال تحولی بزرگ در ماه‌های آینده خواهد بود

دستیابی به توافق نهایی در مدت شش ماه امکان‌پذیر است

گروه سياسي:​ رئیس‌جمهور با بیان اینکه "دولت مصمم است فضای مناسب برای کار، تلاش و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان ایجاد کند"، گفت: تمهیداتی که دولت باید در راستای توسعه استان انجام دهد، حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق مختلف کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان است.
دستیابی به توافق نهایی در مدت شش ماه امکان‌پذیر است
 حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان سیستان و بلوچستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در این استان ابراز امیدواری کرد که استان سیستان و بلوچستان که تا به امروز به عنوان استانی محروم شناخته شده، از فردا استانی به سمت توسعه و در آینده استانی باشد که از لحاظ توسعه اقتصادی هم‌پای توسعه فرهنگی و معنوی مردم دلاور و قهرمان این استان قرار گیرد. وی با بیان اینکه "در کنار حمایت دولت، انگیزه‌های دیگری می‌تواند بر سرعت فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری بیفزاید که از جمله آنها انگیزه معنوی است"، تصریح کرد: باید آینده منطقه و مردم آن را بهتر ترسیم کرده و کمک کنیم تا مردم منطقه زندگی بهتری داشته و بتوانیم کشور را آبادتر و سرافرازتر ببینیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "دولت باید تمهیداتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد شرایط مناسب در مناطق مختلف کشور ایجاد کند"، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی در استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی و منابع معدنی وجود دارد که باید اقدامات لازم در راستای بهره‌برداری از آنها صورت گرفته و در کنار آن صنایع جانبی را نیز ایجاد کنیم. روحانی ایجاد شرایط مناسب بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری را از جمله اقداماتی دانست که باید در این جهت انجام شود و افزود: امروز دولت در حال فراهم کردن شرایط بین‌المللی برای کار بهتر کارآفرینان بوده و معتقد است اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران با تلاش، کوشش، صبر و حوصله قدم به قدم می‌تواند برطرف شود و شرایط را از دست آنهایی که با این بهانه‌ها می‌خواستند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند، بگیرد.

وی با اشاره به توافق اولیه با 1+5 و تلاش تیم مذاکره‌کننده ایران برای رسیدن به توافق نهایی، گفت: امروز همگان معتقدند که دستیابی به توافق نهایی در همین مدت شش ماه امکان‌پذیر است؛ البته مسائل سختی پیش روی ما قرار دارد، اما بحمدالله پیشرفت‌هایی صورت گرفته و اگر با همین روند ادامه پیدا کند، می‌توان ظرف مدت شش ماه به توافق نهایی رسید. رئیس‌جمهور ادامه داد: این به معنای رفع همه تحریم‌ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور و شرایط بین‌المللی به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری در ایران تسهیل شده و فرصتی مغتنم به شمار می‌رود چراکه ایران کشور بکری است و می‌توان در سال‌های آینده شاهد شکوفایی سرمایه‌گذاری در کشور باشیم و این نه تنها نظر دولت بلکه نظر اغلب کارشناسان و سرمایه‌گذاران جهانی است. وی با تأکید بر اینکه "من کاملاً به آینده امیدوارم و می‌دانم کشور در حال تحولی بزرگ در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهد بود"، گفت: دولت می‌داند که باید زمینه‌ها را آماده و به کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری اطمینان دهد و امکانات را در اختیار آنان قرار دهد که در این راستا در استان سیستان و بلوچستان اقداماتی در خصوص گازرسانی به بخش‌های بزرگی از استان که قدم بسیار بزرگی برای همه صنایع انرژی‌بر خواهد بود انجام شده است.

روحانی افزود: همچنین در زمینه ایجاد مجتمع پتروشیمی در منطقه ایرانشهر و صنایعی که باید در چابهار ایجاد شود، تصمیماتی اتخاذ شده است؛ در زمینه معادن و بخش کشاورزی نیز زمینه‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه "امروز کار بزرگی بر عهده کارآفرینان برای توسعه کشور است"، گفت: صندوق توسعه ملی نیز در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری آمادگی دارد تا شرایط ویژه‌ای را برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در استان سیستان و بلوچستان فراهم کند.

روحانی در پایان ضمن تشکر از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استان سیستان و بلوچستان، ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد شکوفایی و توسعه بیش از پیش این استان باشیم. بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور پیش از ورود به محل این مراسم از نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در حاشیه مراسم برگزار شده بود، بازدید کرد.
مرجع : ايسنا

امیر علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۰:۵۱
آقای رئیس سلام
من به شما رای دادم و همه جا و اطراف خودم حامی شما بوده و هستم .
منو ببخشید یارانه ثبت نام کردم ..
ولی آقای رئیس نان گران است و گرانی بسیار است ...
تحمل باید کرد با امید ! این وظیفه من است
پس تو را به خدا در تدبیر شتاب کنید وضعمان خراب است....
در همسایگی ما کسی هست که به ما نیش می زند و از زخم زبانش امان امان ....می گوید همه چیز دست ماست روحانی تان ...( ...استغفر الله
دلم دلمان با تو است پس بی خیال این و آن طوفان بپا کن
سفره منی که از نان خالی است اتم می خواهد چه کار.......... (218723)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۳:۳۰
طرف صحبت من اصوگرایان متعصب مثل پایداری و محموگرایان نیست چون انها با غرض و بدجنسی با دولت برخورد می کنند و خواب بازگشت به هشت سال گذشته را می بینند ، خراب کردن خیلی راحت است و یک برج 20 طبقه را میتوان در یک ثانیه منهد م کرد ولی ساخت آن سالها طول میکشد پس برای ترمیم خرابی های هشت سال گذشته وقت لازم است و تا اینجا کارنامه اقتصادی دولت نه عالی ولی نسبت به آنها که ارزش پول ملی را 1/3 کردند خیلی بهتر بوده ، در آن سالها ایران ، منزوی و ارزش اندوخته های مردم و کشور 1/3 شد و کشور در آستانه جنگ شده بود (218783)
مردم ایران راه درست را خوب تشخیص میدهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۳:۴۵
دکتر مهدی تقوی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی گفت: «دولت باید به اصلاح نظام مالیاتی اقدام کند و به جای آنکه فقط از کارمندان و طبقه متوسط و فقیر مالیات بگیرد، به اخذ مالیات از دلالان، بساز بفروش ها و ثروتمندان اقدام کند.»

وی ادامه داد: «افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل رکود تورمی موجود در اقتصاد را نه تنها کاهش نمی دهد؛ بلکه تشدید می کند. لذا به نظر من آقای روحانی هم در حال تکرار اشتباهات آقای احمدی نژاد است و پیشنهاد من این است که ایشان فاز دوم هدفمندی را اجرا نکند.»

اقای ... (218794)
بهاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۳:۴۹
مردم زمانی میتوانند صبر کنند که ببینند دولت دارد در مسیر صحیح حرکت میکند

مردم زمانی میتوانند صبر کنند که ببینند حرف وعمل دولت مردان یکی است

مردم زمانی میتوانند صبر کنند که صداقت ببینند (218799)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۷:۲۱
مردم اگر صبر کافی داشتند نباید هشت سال قبل آن مرد ریس جمهور می شد (218859)
پاسخ به کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۳۴
کوروش خان

اینکه مردم را همیشه بین انتخاب (مرگ یا تب) (افراط یا محافظه کاری) نگه داشتن کار درستی نیست.

بشر بعد از تجارب تلخ تاریخی به تفکر صحیح مدیریت جامعه (حزب مداری) رسیده است.

احزاب مختلف مستقل در یک کشور جمهوری(مردم سالاری واقعی) خودشان وتفکرشان وروش مدیریت جامعه را به مردم کشورشان ارائه درصورت کسب رای اکثریت به مدت مشخص(مثلا" 4 سال ) فرصت دارند به وعده هایی که داده اند عمل کنند بعد از 4 سال این مردم هستند که به ان حزب با توجه به کارنامه اش اقبال نشان می دهند یا یک حزب دیگر رابرای مدیریت ... (218984)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۳۹
کار سیاسی آگاهی, صبر, سعه ی صدر و هوشمندی می خواهد; همراه با حس انجام وظیفه و امید به آینده... (218989)
1000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۵:۴۱
خبر خوشی که توسط وکلای ملت تصویب میشود و مانع میشود که روحانی و دار و دسته اش بیشتر به ملت فشار نیارن این است": رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از طرح وکلای ملت برای حذف مجازات کسانی که به نظر دولت استحقاق دریافت یارانه‌ را نداشته اما یارانه گرفته‌اند، خبر داد . یادمون باشه نمایندگان بعدی کسانی باشند که حاضرند برای دفاع از حقوق ملت ،در مقابل این دولت قرار می گیرند.مجلس مچکریم. بهار سانسورچی ،مرد باش و تائید کن. (218836)
عاشق علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۶:۰۲
منفی چرا ؟ همه با هم رای مثبت بدهید....اول نان درمان مدرسه امنیت برای ایرانی بعد با اضافیش برن خیر بشن اتم و آب سنگین بسازن..... (218840)
نجات ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۷:۴۲
امیدواریم توافق نهایی برای نجات ریحانه جباری به وقوع بپیوندد. (218867)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۱:۱۹
اقای روحانی دلار شد 3250 خبر داری؟همه چی ام که گرون شده؟بابا میذاشتی یه سال بگذره با این وضعیت دوباره اصلاحات میشه مقصر اوضاع.چرا مشورت از دوستان نمیگیرید.یارانه چاهی بود که احمدی نژاد کند شما نباید توش بیفتی از ما گفتن بود. (218734)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۲۱
تازه خبر از بورس نداری که ببینی دو سه ماهه سهامدارار کفری شدن (218972)
پیتر و برادران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۱:۲۲
عدم توافق = مرگ تدریجی زندگی ملت
توافق = باز شدن دری به سوی یک زندگی ایده آل (218736)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۲۳
خودشون گفتن اگه تمام خواسته هاشون اجابت شه شاید 20 سال دیگه فقط تحریم های هسته ای برداشته شه اونوقت شما میای افاضه میکنی؟؟ ما که تو مقدماتی نصف هسته ای رو خوابوندیم هنوز یه قرون نتونستیم بیاریم داخل کشور اونوقت شما هنوز خوشبینی؟ بجای این حرفا دولت باید اقتصاد داخل رو قوی تر کنه (218975)
این جمله از من نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۱:۳۳
فیلسوفی گفت:

در کشورهای جهان سوم سیاستمداران فقط با "زبانشان "حکومت می کنند (218738)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۲:۴۹
فیلسوفی دیگر هم گفت:درجایی که ناعدالتی جای عدالت را گرفت.........بقیه نمیتونم بگم چون چاپ نمیشه...ببخشید. (218768)
rastin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۲:۵۲
انشالله اینها همش شعارنباشه چون در عمل همه چی گرانتر شده است-بیکاری و بلاتکلیفی جوانان گسترده تر شده است- کاش یک نفر دلش به حال عمر رفته این جوانها میسوخت. (218771)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۲۶
از بس که زود گول بعضیا رو میخوریم حقمونه (218979)
من اصلاح طلبم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۲:۵۹
اقای روحانی به دام یارانه بی عدالتی احمدی نزاد نیفتید (218777)
lمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۴:۴۳
اقای روحانی حرفا باید به عمل تبدیل شود تا باور کرد جیزی که امروز ما مشاهده می کنیم خلاف واقعیتهاست (218825)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۲۱:۵۷
مااز ریس جمهورمنتخب ملت میخواهیم.
1-شعارهای انتخابات راعملی کنند
2-دربرابرافراطیونی که دولت راحاشیه سازمیکنند‌جواب محکم ومنطقی بدهد
3-اقتصادفلج کشورراساماندهی دهد
4-مطبوعات ورسانه راآزاد،طوری که همه درتریبون ها اظهارنظر کنند،نه اینکه فقط اصولگراها حرف خود رابزنندودرتمام اموردخالت کنندوسیاست شکست خورده هشت سال گذشته راتوجیح وبه دولت حمله کننددرتمام امور.
5-خصوصی سازی
6-مبارزه بارانت خواری
7-وازبزرگان اصلاحات حمایت کند و........ (219005)