به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۷۰۹۵۲

دختر جوان فضای مجازی، مرد از آب درآمد‍!

گروه جامعه: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مردی که دریکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی خود را زن معرفی و از کاربران کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
دختر جوان فضای مجازی، مرد از آب درآمد‍!
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در این‌باره گفت:‌ در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی از وی مبلغی پول کلاهبرداری کرده است موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد:‌ شاکی در اظهارات خود به ماموران گفت که در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی با دختری آشناشدم و بعد از مدتی از او تقاضای ازدواج کردم ،او از من در خواست کرد که مبلغی پول به حساب وی واریز کنم، که پس از واریز وجه، دیگر خبری از وی نشده و جواب گوی پیام های من نیست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که مردی 35 ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیرشد، گفت: این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، مرتضوی افزود: یکی از آسیب های فضای مجازی جعل هویت در آن است و مجرمان سایبری با هویت های مختلف به قصد سوءاستفاده از کاربران و اخاذی از آنان با هویت های جعلی در این فضا دست به اعمال مجرمانه خود می زنند. بنابراین هنگام وارد شدن به این فضا محتاط بوده و به افراد غریبه اعتماد نکنید ، ارتباطات و گفتگو در شبکه های اجتماعی تنها باید با دوستان و آشنایان باشد.
مرجع : ایسنا