به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۶۲۷۱۷

با 100ميلیون چه خودرویی بخريم؟/تصاویر

گروه اقتصادی: تا همین پنج شش سال پیش، 100 میلیون برای خودش عددی بود. حتی آن ایام می‌شد با 100 میلیون خانه خرید. اما اکنون با چنین پولی باید روی خراجی‌های نه‌چندان دندان‌گیر بازار حساب باز کنید.
الانترا 2015؛ فول آپشن خوش قیمت
خودرویی که پس از ارائه به بازارهای جهانی، خیلی زود به بازار ایران هم راه پیدا کرد. این سدان متوسط شهری به فروش قابل توجهی هم رسید و اکنون یعنی پاییز 93 لقب یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی را از آن خود کرده است و از همین رو، بازار دست‌دوم خوبی هم دارد. طراحی جذاب و به روز، امکانات فراوان و البته قیمت مناسب باعث استقبال گسترده مردم به این کره‌ای تازه وارد شده است. هیوندای النترا از لحاظ آیرودینامیکی شرایط خیلی خوبی دارد و از نظر طراحی نسبت به رقبا، یکی از بهترین‌هاست. این خودرو مجهز به حس‌گر نور است که بر اساس نور محیط به‌صورت خودکار روشن و خاموش می‌شود و چراغ‌های مخصوص روز به زیبایی این خودرو افزوده است.



این خودرو از لحاظ امکانات، نسبت به رقبای ژاپنی و اروپایی خود در رده بالاتری قرار می‌گیرد. حس‌گر نور، حس‌گر باران، گیربکس خودکار 5 سرعته از نوع تیپ ترونیک، رینگ 17 اینچی، روکش چرمی فرمان و صندلی‌ها، گرم‌کن فرمان و صندلی‌ها، آینه‌های تاشونده برقی، کروز کنترل روی فرمان، سانروف ساده، سیستم تهویه مطبوع خودکار، صفحه 7 اینچی سیستم صوتی، ورودی ipod و usb، وجود 6 بلندگو در کابین و بلوتوث از دیگر امکانات این خودرو به حساب می‌آید. موتور این خودرو با حجم cc 1797 یعنی 200 cc کمتر از مزدا 3 و با توان تولید 148 اسب‌بخار، بازهم قدرت تولید یکسانی با مزدا 3 دارد. هندلینگ الانترا کاملاً راضی‌کننده است ولی نسبت به مزدا 3 در سطح پایین‌تری قرار دارد و به‌مراتب لذت کمتری را تجربه خواهید کرد.



اما در مورد کیفیت اجزای داخلی آن هم باید گفت در سطح پایین‌تری نسبت به رقبای ژاپنی قرارمی گیرد و شاید زودتر از آنچه انتظار داشته باشید، اتاق الانترا به صدا دربیاید. النترا اکنون، در فول ترین مدل‌ها با قیمت 109-123 میلیون در بازار ایران عرضه می‌شود که با توجه به خدمات پس از فروش خوب هیوندای و بازار خوب دست‌دوم آن، قطعاً می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما محسوب شود.

هوندا سیویک؛ ژاپنی کم‌مصرف
خودرویی که در بازارهای جهانی به فروش خوبی دست پیدا کرده است، اما هنوز در بازار ایران حسابی شناخته شده نیست. طراحان این خودرو به مصرف سوخت خیلی اهمیت داده‌اند و برای کنترل مصرف سوخت از آخرین فنّاوری‌ها بهره برده‌اند به همین منظور روی کنسول میانی دکمه سبز رنگ Econ تعبیه شده که با فشردن آن سیویک از توان خود می‌کاهد و به بهینه شدن مصرف سوخت کمک خواهد کرد. در مورد طراحی بیرونی سیویک هم باید گفت جذاب و اسپرت بوده و چهره‌ای خشن دارد.



اما طراحی داخلی آن متفاوت از رقباست. اصلی‌ترین نکته‌ای که بتوان به آن اشاره کرد صفحه پشت آمپر سیویک خواهد بود. در صفحه پشت آمپر سیویک دو ردیف مشاهده می‌شود که ردیف پایین دور موتور را نشان می‌دهد و در ردیف بالا کیلومتر شمار به‌صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود. سیستم خودکار تهویه مطبوع، سیستم vsa، فرمان کوچک و خوش‌دست، قرار داشتن دکمه‌هایی روی فرمان برای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث، گیربکس 5 سرعته خودکار از دیگر امکانات سیویک به شمار می‌آیند. با اینکه روکش صندلی‌ها پارچه‌ای است ولی شما را راضی نگه خواهد داشت. یکی از نکات منفی هوندا سیویک را می‌توان فضای کم برای سرنشینان عقب شمرد.



موتور سیویک با حجم 1798 cc و توان 139 اسب‌بخار بین مزدا 3 و تویوتا کرولا 2014 قرار می‌گیرد. البته به هندلینگ فوق‌العاده سیویک هم باید اشاره کرد که نسبت به رقبا در شرایط خیلی بهتری قرار دارد. هوندا سیویک در تیپ‌های مختلف بین 125-140 میلیون تومان قیمت دارد و با انتخاب آن شما را تا مدت‌ها راضی نگه خواهد داشت.

کیا سراتو؛ شکیل و معروف
موتور کیا سراتو 1998cc حجم دارد و توان تولید 126 اسب‌بخار را خواهد داشت. از امکانات سراتو می‌توان به حس‌گر نور، حس‌گر سرعت فرمان، فرمان تلسکوپی، قرار داشتن دکمه‌هایی روی فرمان برای کنترل سیستم کروز کنترل، سیستم صوتی و بلوتوث، گرم‌کن صندلی‌ها، سانروف، ورودی ipod و usb، صفحه کیلومتر شمار از نوع سوپر ویژن و... اشاره داشت.



در مدل‌های 2014 کیا سراتو، روکش صندلی‌ها چرمی نبوده و مجهز به حس‌گر باران هم نیست که این نقایص در مدل‌های 2015 برطرف شده است. باید شاره داشت آینه‌ها نیز قابلیت تاشوندگی برقی را ندارند.



فرمان کیا سراتو خیلی نرم نیست و این برای خودرویی در چنین سطح قیمتی اصلاً مناسب نیست. کیا سراتو در بازار ایران چیزی حدود 125 میلیون قیمت دارد که با توجه به امکانات و مصرف سوخت مناسبش می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مزدا 3 new؛ زیبا و مطمئن
این خودرو که 4-5 سالی هست وارد بازار شده حسابی برای خودش نامی دست‌وپا کرده است.  مزدا new3 با حجم موتور 1999cc و قدرت 147 اسب‌بخار و با مصرف سوخت 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر خود را به‌عنوان یک رقیب سرسخت به بازار معرفی کرد. چراغ‌های مزدا که مجهز به سیستم شستشو می‌باشند از نوع زنون هستند و سر پیچ‌ها حرکت چرخشی دارند. در چراغ‌های عقب هم LED به کار رفته است.2 مه شکن هم روی سپر جلو مزدا 3 دیده می‌شود.



طراحی داخل مزدا خیلی خوب است و همه‌چیز در اختیار راننده است و کیفیت اجزای داخلی آن نیز از مرغوبیت بالایی برخوردار است. روکش چرم صندلی‌ها، سیستم خودکار تهویه مطبوع، حس‌گر نور، حس‌گر باران، سانروف، سیستم صوتی قابل‌قبول، به کار رفتن 6 بلندگو در کابین، کروز کنترل، وجود نمایشگر نشان‌دهنده اطلاعات مصرف سوخت و سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های تاشونده برقی، گیربکس 5 سرعته خودکار با عملکرد عالی و... از امکانات قابل اشاره مزدا 3new به حساب می‌آیند.



در ادامه امکانات داخل کابین مزدا، باید به وجود دو شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان که حس اسپرت بودن را به راننده القا می‌کند نیز اشاره کرد. مزدا 3 با عملکرد نرم و هندلینگ خیلی خوب باعث می‌شود شما از رانندگی با آن لذت کافی را ببرید.

اما باید به 3 نکته منفی مزدا 3 هم اشاره کرد:
1. کف مزدا 3 خیلی پایین است و خیلی مناسب جاده‌های کشور ما نیست و در شهری مثل تهران یا شهرهای شمالی مدام کف آن ساییده می‌شود و این خیلی آزاردهنده است.
2. فضای کمی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده؛ به‌طوری‌که 3 آدم بزرگ‌سال به‌راحتی جا نخواهند گرفت.
3. قطعات جانبی مزدا 3 خیلی گران است و از این لحاظ در لیست خودروهای پرهزینه جای خواهد گرفت. مثل چراغ‌های جلو که هرکدام حدود 3 میلیون تومان قیمت دارند.

اما این سدان شهری متوسط که چیزی حدود 140 میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری شده است برای یک خانواده کم‌جمعیت گزینه خیلی خوبی خواهد بود و برای یک مدت طولانی می‌توان روی کیفیت آن حساب باز کرد.

میتسوبیشی لنسر 2015؛ جوان‌پسند
مدل 2015 لنسر 1800cc حجم دارد و حداکثر قدرت 140 اسب‌بخار را تولید می‌کند.



رینگ‌های 18 اینچی فابریک، فلاپ های جانبی و باله عقب، چراغ‌های زنون و همچنین پدال شیفترهای از جنس آلومینیم، سیستم صوتی حرفه‌ای دارای 9 باند همراه با صفحه‌نمایش، آمپلی‌فایر و ساب ووفر فابریک با قدرت 710، مجهز به بلوتوث جهت مکالمات تلفنی و سوئیچ کنترل هندزفری بر روی غربیلک فرمان، قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان، گیربکس cvt، سیستم تهویه مطبوع خودکار، حس‌گر دنده‌عقب و دوربین دید عقب، سانروف با تنظیم الکتریکی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، مجهز به گرم‌کن صندلی‌ها، حس‌گر نور، حس‌گر باران و... از امکانات خوب این ژاپنی به حساب می‌آید.



طراحی بیرونی مخصوصاً وجود باله عقب و همچنین وجود پدال تعویض دنده در پشت فرمان به اسپرت شدن این خودرو، کمک شایانی کرده‌اند. از دیگر نکات مثبت میتسوبیشی لنسر می‌توان به مصرف سوخت پایین آن اشاره کرد؛ مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر فقط 6.6 است که از این نظر در سطح خیلی خوبی نسبت به رقبا قرار دارد. قیمت لنسر در بازار آزاد ایران 125 میلیون تومان است که می‌تواند گزینه خوبی باشد مخصوصاً برای جوانان.

رنو فلوئنس؛ اروپایی خوش‌ساخت
فلوئنس از نظر ظاهری و امکانات در مقایسه با کره‌ای‌ها و ژاپنی‌های بازار در سطح خیلی پایین‌تری قرار دارد اما با این وجود نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، چون فلوئنس یک خودروی اروپایی است که از کیفیت ساخت خیلی خوبی برخوردار است. حس‌گر نور، حس‌گر باران، سیستم تهویه مطبوع خودکار، آینه‌های برقی، سانروف، سیستم مسیریابی جدید Carminat TomTom، وجود دکمه‌های تنظیم سیستم کروز کنترل روی فرمان، ساب ووفر، بلوتوث، سیستم صوتی خیلی خوب، فرمان نرم، سیستم ورود بدون سوییچ و...از جمله امکانات قابل‌ذکر این سدان کوچک فرانسوی است.



سیستم فنربندی فلوئنس به‌گونه‌ای طراحی شده تا فرمان پذیری و قابلیت هدایت دقیقی را ایجاد کند که رانندگی لذت‌بخش و راحتی را برای شما فراهم می‌کند. رنو فلوئنس با حجم موتور 2000cc و حداکثر قدرت 148 اسب‌بخار، اصلاً شتاب قابل‌قبولی ندارد و کند است.



این مدل از رنوی فرانسه در بازار ایران 130 میلیون تومان قیمت دارد که با توجه راحتی کابین این خودرو و کیفیت ساخت بالای آن می‌تواند یک گزینه مطمئن برای شما محسوب شود.

تویوتا کرولا 2015؛ ژاپنی زیبا و باکیفیت
کرولا ۲۰۱۵ دوازدهمین نسل از این خودروی سدان است. این ژاپنی که از سال 1996 به بازار معرفی شد، با فروش بیش از 40 میلیون دستگاه رکوردی جدیدی ثبت کرد. این فروش بالا را می‌توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگی‌های فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه‌های گوناگون مرتبط دانست. کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، دستگیره داخلی درب‌ها روکش کرومی، برف‌پاک‌کن تناوبی، آیینه‌های بغل برقی، فرمان هیدرولیک و تلسکوپی، صندلی عقب تاشو، آیینه‌های بغل و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، حس‌گر عقب، بلوتوث، روکش چرمی فرمان با کلیدهای تنظیمات صوتی روی آن و ... از امکانات این خودروی شکیل به حساب می‌آیند.



البته یکی از انتقادات وارده به کرولا، طراحی داخلی ساده آن است که نسبت به رقبای کره‌ای، امکانات کمی را در آن شاهد هستیم. البته کیفیت اجزای داخلی کرولا واقعاً خیلی خوب است.



کرولا در مدل GLI با حجم موتور 2000CC و قدرت 143 اسب‌بخار و مصرف سوخت پایین و البته هندلینگ خوب کاملاً شما را نسبت به خود راضی نگه خواهد داشت. شاید کرولا زرق‌وبرق خودروهای کره‌ای را نداشته باشد اما این اطمینان را به شما می‌دهد که تا مدت‌ها بدون دغدغه از آن استفاده کنید. تویوتا کرولا در فول ترین مدل‌ها تا 135 میلیون قیمت دارد.

نیو اکتیون؛ شاسی‌بلند پرمصرف
شرکت سانگ یانگ به‌منظور گسترش بازارهای خود و حفظ جایگاه رهبری در تولید خودروهای SUV گسترهٔ کاملی از محصولات شاسی‌بلند را روانه بازار کرد که یکی از آن‌ها اکتیون است.  موتور 2295CC نیواکتیون با تولید 150 اسب‌بخار قدرت و 214 نیوتن متر گشتاور به کمک سیستم انتقال نیروی 6 دنده تیپ‌ترونیک قدرت بالایی از خود نشان می‌دهد.



تعویض دنده و کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، گیربکس 6 دنده هوشمند و مجهز به حالت زمستان، سیستم تعلیق پیشرفته، مجهز به سیستم Esp و سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، گرم‌کن صندلی‌ها، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، آنتن پیوسته سقفی، شیشه‌های ضد اشعه آفتاب، دسته تنظیم‌کننده سرعت برف‌پاک‌کن و سیستم ثبت‌کننده خودکار سرعت، سانروف، شیشه‌های جانبی هوشمند مجهز به سامانه تشخیص موانع، دوربین عقب و حس‌گر پارک از امکانات این شاسی‌بلند کوپه مانند است.



مصرف سوخت شهری این خودرو 15.3 اعلام شده است که به نسبت، خودروی پرمصرفی به شمار می‌آید که البته با توجه به قدرت موتور و وزن بالای این شاسی‌بلند، طبیعی به نظر می‌رسد. اگر علاقه خاصی به خودروهای شاسی‌بلند داشته باشید، قطعاً اکتیون 115-134 میلیونی، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

رنو داستر؛ شاسی‌بلند کم‌مصرف



رنو داستر در دو نوع تک و دو دیفرانسیل در بازار ارائه شده است که تقریباً هر دوی آن‌ها با یک قیمت به فروش می‌رسند. رنو داستر تک دیفرانسیل با گیربکس خودکار 99 میلیون تومان و داستر دو دیفرانسیل با جعبه‌دنده دستی 105 میلیون تومان به فروش می‌رسند. حجم موتور داستر 1998cc و با حداکثر توان خروجی 135 اسب‌بخار است که شتابی حدود 10.2 برای آن ثبت شده است. مصرف سوختی که برای این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده، چیزی حدود 8.0 لیتر است.



فرمان هیدرولیک، گیربکس 6 سرعته دستی، رینگ 16 اینچی، تهویه مطبوع دستی، گرم‌کن شیشه عقب، مه شکن، چراغ سوم ترمز، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، مجهز به USB و بلوتوث، آینه‌های جانبی برقی تا شوندگی صندلی‌های عقب و ... از امکانات این شاسی‌بلند اروپایی هستند. البته روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان به‌صورت استاندارد نبوده و در هنگام خرید قابل سفارش هستند.

ام جی 6 فول مگنت؛ چینی زیبا
ام جی 6 با چهره‌ای خشن و اسپرت و دارای انبوهی از امکانات توانسته به موفقیت نسبی در بازار ایران دست پیدا کند. MG6 از گیربکس پنج سرعته تیپ‌ترونیک بهره می‌برد که مجهز به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان نیز هست که شاید کمی تأخیر در تعویض دنده‌ها حوصله‌تان را سر ببرد. مصرف سوخت این خودرو 9 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده که برای یک سدان شهری قابل‌قبول است.


قفل مرکزی، دورفرمان، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، استارت دکمه‌ای، فرمان تلسکوپی، دکمه‌های چندکاره روی فرمان، هویه مطبوع با کنترل دوگانه درجه حرارت، سیستم صوتی حرفه‌ای همراه با 8 بلندگو، GPS و بلوتوث، صندلی‌های تاشوی ردیف عقب، تنظیم برقی آینه‌ها با گرم‌کن، حس‌گر نور، حس‌گر باران، دوربین دید عقب و... از امکانات انبوه این خودرو شمرده می‌شوند. ام جی از موتور توربو با حجم 1796cc و حداکثر توان خروجی 160 اسب‌بخار بهره می‌برد که نسبت به رقبای خود پرقدرت‌تر و کم‌مصرف‌تر است.



 اگر قصد داشته باشید برای خودروی شخصیتان چیزی حدود 120 میلیون تومان هزینه کنید ام جی 6 گزینه خوبی برای شما خواهد بود.
مرجع : بازار خبر