به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۶۳۹۸۷

در فرایند فعالیت حزبی، ایراد از قانون است

گروه سیاسی: عضو حزب اعتماد ملی گفت: تشکیل احزابی همچون ندای ایرانیان و حزب نزدیک به علی لاریجانی یا دیگر احزابی که یک یا دو سال مانده به انتخابات رشد می کنند، نمی توانند مطالبات واقعی مردم در چارچوب حزب را پیاده کنند و به دلیل نبود نظام حزبی در کشور، آمدن این احزاب تازه تاسیس تاثیری در اداره مملکت از خود به جای نمی گذارند.
در فرایند فعالیت حزبی، ایراد از قانون است
الیاس حضرتی درباره فرایند تشکیل دولت و مجلس حزبی در کشور اظهار داشت: وجود یک حلقه مفقوده در شرایطی که فاقد یک نظام حزبی در کشور هستیم و در مقابل دارای نظام پارلمانی هستیم مسئله ای است که ما را برای رسیدن به دولت و مجلس حزبی دچار وقفه می کند. وی با اشاره به تشکیل احزاب جدید در کشور گفت: تشکیل تعدادی حزب و تشکل سیاسی در کنار دیگر احزاب قدیم تا چه اندازه به ما در فرایند حزب شدن کمک می کند بحثی است که نیازمند کمی تامل است.

عضو حزب اعتماد ملی بیان داشت: تشکیل احزابی همچون ندای ایرانیان و حزب نزدیک به علی لاریجانی یا دیگر احزابی که یک یا دو سال مانده به انتخابات رشد می کنند و فصلی به عرصه می آیند، نمی توانند مطالبات واقعی مردم در چارچوب حزب را پیاده کنند و به دلیل نبود نظام حزبی در کشور، آمدن این احزاب تازه تاسیس تاثیری در اداره مملکت از خود به جای نمی گذارند.

وی با بیان اینکه نمی توان مسئولیت اداره مملکت را به احزاب داد، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته مردم به احزاب رای می دهند و احزاب به منظور حفظ آبروی خود در نزد افکار عمومی، افراد و نمایندگانی کارآمد و متبحر و باتجربه به عرصه معرفی می کنند تا بتوانند انتظارات و مطالبات جامعه را به خوبی براورده کنند اما در ایران وضعیت بدین گونه نیست.

حضرتی با تاکید براینکه در فرایند فعالیت حزبی کشور ایراد از قانون است، گفت: احزاب اعتباری ندارند و در قانون توجه لازم و مسئولیتی به انها داده نشده است. وی خاطرنشان کرد: مسئولیت ها باید با اختیارات تناسب لازم داشته باشد و این مسئله بیشتر در روند فعالیت احزاب کشورهای توسعه یافته مشاهده می شود و تا رسیدن به حزبی شدن مجلس و دولت فاصله داریم.
مرجع : ایسکانيوز