به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۸۲۵۱۷

خیز دایناسورها برای رکورد شکنی در سینما

گروه فرهنگی: «دنیای ژوراسیک» به جمع پنج فیلم تاریخ سینما پیوست، که در آمریکای شمالی بیش از 500 میلیون دلار فروش داشته‌اند.
خیز دایناسورها برای رکورد شکنی در سینما
«دنیای ژوراسیک» در رقابتی نزدیک با انیمیشن «درون» توانست برای سومین هفته متوالی در صدر جدول فروش آخر هفته در آمریکای شمالی قرار گیرد. این آخر هفته «نابودگر: سفرپیدایش» نیز در 10 بازار کوچک خارج از آمریکا اکران خود را آغاز کرد و توانست به فروشی برابر 8.3 میلیون دلار برسد.

«تد 2» به کارگردانی ست مک‌فارلین در رقابت با دیگر فیلم‌های در حال اکران افتتاحیه‌ای ساکت و بی‌سروصدا داشت. «تد 2» با فروش ناامیدکننده 32.9 میلیون دلار در رتبه سوم جدول فروش این هفته قرار گرفت. این فیلم در مقایسه با قسمت اول خود که سال 2012 در افتتاحیه 54.4 میلیون دلار کسب کرده است، 40 درصد کمتر فروش داشت. البته این مسئله را باید در نظر داشت که قسمت اول این فیلم مجبور نبود با دو فیلم پرفروش و قدرتمند در افتتاحیه رقابت کند.

در خارج از آمریکا 20.3 میلیون دلار فروش در 26 بازار مختلف، فروش کلی این فیلم را به 53.2 میلیون دلار رساند. یکی از دلایلی که منجر به فروش بد این فیلم در گیشه شد، نظر بد منتقدان در مورد این اثر سینمایی بود. این فیلم امتیاز سینمایی B مثبت را از تماشاچیان دریافت کرد.
مرجع : مهر