به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۶۳۹۶۹
هنرمندان بعداز۳۵ سال خطوط قرمز را می‌شناسند

ژاله‌صامتی:امیدوارم اوضاع از این بدتر نشود

ژاله‌صامتی:امیدوارم اوضاع از این بدتر نشود
گروه فرهنگی: ژاله صامتی از آن دست هنرمندانی است که با وجود تسلط بر کار خود، گزیده کاری را به حضور مدام در مقابل دوربین ترجیح می دهد. صامتی متولد ۱۳۵۱ تهران است و نخستین کارش را با سکانسی از فیلم«دت یعنی دختر» ابوالفضل جلیلی آغاز کرده است. سکانسی که به گفته خودش معرف او به عرصه بازیگری بوده است.

صامتی در گفتگو با خبرنگار گروه هنري بهارنیوز به امیدواری همیشگی هنرمندان به بهتر شدن فضای کار اشاره کردو گفت: ما هنرمندان همیشه خوشبینیم و امیدواریم که در عرصه رسانه ملی و با روی کار آمدن آقای سرافراز صدا و سیما هم از حالت رخوت خود خارج شود. و اتفاقات خوبی برای هنر بیافتد. ولی متاسفانه ما در طول این سال ها با شرایطی مواجه بوده ایم که آرزو می کنیم اوضاع از این بدتر نشود.

صامتی با اشاره به دوری ۱۳ ساله‌اش از تلویزیون گفت: تناقضات در رفتار و عمل مسئولان رسانه ملی و خمودگی عوامل فنی و کارمند در سازمان باعث شده است که هنرمندان پر انرژی دوری از رسانه ملی را به بودن در قاب تلویزیون ترجیح دهند. بازیگر فیلم سینمایی رفیق بد درباره توقیف و جلوگیری از اکران برخی فیلم ها گفت: واقعا نمی دانم در این مورد چه باید گفت، قشر هنرمند بعد از سی وپنج سال از انقلاب، خط قرمزها را می شناسیم و مشخص نیست چرا عده ای که حتی صلاحیت نظارت را هم ندارند بر چه اساس و مجوزی مقابل اکران این فیلم ها می‌ایستند. و من فکر می کنم که ماجرا از اصل خراب است و دستورالعمل هایی وجود دارد که نباید باشند و این نوع از دستورات هیچ تناسبی با هنر و هنرمند ندارد.