به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب : ۸۳۳۴۵
از طرف ایران ماموریت داشتم

ادعاهاي مظنون به حمله تروریستی در اردن

گروه‌ بين‌الملل: فردی عراقي که مظنون به تلاش برای حمله تروریستی در اردن بوده دستگیر شده به پلیس گفته از طرف سپاه قدس ایران ماموریت داشته و پلیس اردن در آخرین لحظات این حمله را کشف و خنثی کرده است.
به گزارش دويچه وله، مقامات اردن اعلام کرده‌اند که یک حمله تروریستی را در این کشور کشف و خنثی کرده‌‌اند. به گفته مقامات اردن یک مرد عراقی که قصد انجام این حمله تروریستی را داشته به پلیس گفته که از طرف سپاه پاسداران ایران مامور به انجام این حمله بوده است. خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر از قول یک منبع آگاه نوشت: «نیروهای امنیتی یک نقشه تروریستی را در آخرین لحظه خنثی کردند. این حمله بنا بود توسط یک عراقی و به دستور سپاه قدس ایران انجام شود».

فرد مظنون که نامش فاش نشده در نزدیکی محل عملیات پلیس در شمال شهر جرش همراه با ۴۵ کیلوگرم مواد منفجره دستگیر شد. زمان دستگیری او اما فاش نشده است. جرش دومین شهر توریستی اردن است. به گفته مقامات قضایی، فرد دستگیرشده پس از بازداشت، به "حمل مواد منفجره و قصد انجام حمله تروریستی" متهم شده است.

اردن همواره از سوی بشار اسد متهم به حمایت از شورشیان سوری شده است و ایران نیز تاکنون در جنگ داخلی سوریه از بشار اسد حمایت کرده است. اردن میزبان گروه‌های نظامی آمریکاست که شورشیان سوریه را برای نبرد با گروه داعش "دولت اسلامی" آموزش می‌دهند. گفته می‌شود که این گروه‌های نظامی برخی قبایل در داخل سوریه را نیز آموزش می‌دهند. آخرین حمله بزرگ تروریستی در اردن سال ۲۰۰۵ روی داد که در جریان آن بمب‌گذاران انتحاری سه هتل را در امان، پایتخت این کشور منفجر کرده و ده‌ها تن را کشته و زخمی کردند.