به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۱۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۱۱۲۴۵

بحرانی‌ترین‌سال‌هاي‌ازدواج‌وطلاق در كشور

گروه جامعه: مقایسه آمار ازدواج و طلاق طی ۸ سال گذشته نشان می‌دهد سال ۹۱ بحرانی‌ترین سال ازدواج و سال ۹۰ بحرانی‌ترین سال طلاق بوده است.
بحرانی‌ترین‌سال‌هاي‌ازدواج‌وطلاق در كشور
کاهش ۱۰۰ هزار مورد ازدواج فقط طی دو سال. زنگ خطری که شاید کارشناسان جامعه شناسی و رفتارشناسی را به فکر راه چاره بیندازد. اولین زنگ خطر را مدير کل دفتر آسيب‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس انجمن مددکاران اجتماعي ايران به صدا درآورد. سید حسین موسی چلک گفت: در سال ۹۰ در ازای هر ۶.۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال ۹۱ در ازای هر ۵.۲ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع خیلی نگران کننده است و نشان می‌دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده‌است.

موسوی چلک به آمارهای منتشر شده ازدواج و طلاق اشاره کرده و کاهش شگفت انگیز تعداد ازدواج و افزایش طلاق را نگران کنننده دانست:آمار ازدواج در سال گذشته ۹.۵ درصد کاهش و طلاق بيش از ۶ درصد افزايش داشته است. براساس آمار سازمان ثبت اسناد کشور در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ مورد ازدواج به ثبت رسيده در حالي که آمار سال ۹۰ ثبت ۸۷۴ هزار و ۷۸۲ مورد ازدواج را نشان مي‌دهد. آن طور که رئیس انجمن مددکاران ایران گفته در هيچ دوره‌اي آمار ازدواج تا اين حد کاهش پيدا نکرده بود به همين دليل مسئولان بايد با همکاري کارشناسان چاره‌اي بينديشند.

نگاهی به آمار رسمی ازدواج و طلاق در ایران طی سال های ۸۴ تا ۹۱ که از سوی سازمان ثبت احوال ایران منتشر شده است، نشان می‌دهد که سال ۹۱ با کاهش ۱۰۰ هزار موردی نسبت به سال ۸۹، بی‌رونق‌ترین سال ازدواج طی ۸ سال اخیر بوده است. ضمن آن که سال ۱۳۹۰ نیز بالاترین آمار طلاق طی این سالها را دارد. از سوی دیگر سال ۸۹ با رشد ۱۲ هزار طلاق نسبت به سال گذشته‌اش، رکورددار رشد طلاق طی این سال‌هاست. در این لیست، سال ۹۱ تنها سالی است که آمار طلاق با رشد منفی مواجه شده است و بیشترین آمارازدواج طی این سالها مربوط به سال ۸۹ است.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۲/۱۷ ۱۹:۳۳
قابل توجه اقایانی که میگویند داریم به قله های نورانی میرسیم (44974)
۱۳۹۲/۰۲/۱۷ ۱۹:۴۱
ماشاا... در همه چی رکورد زدیم تورم بی ارزش کردن پول فساد مالی اداری نقدینگی بی پشتوانه بی اخلاقی دشمن تراشی خرافات اعتیاد ناامنی اجتماعی وشغلی وحالا هم کاهش ازدواج و افزایش طلاق....... (44976)
یلدا
۱۳۹۲/۰۲/۱۷ ۱۹:۴۲
اینم از ثمرات دولت کریمه خدمتگزار!!!! (44977)
۱۳۹۲/۰۲/۱۷ ۲۱:۱۰
شکم گشنه که فکر تحکیم روابط خانوادگی نیست عزیز من. این قصه‌ها که بچهگیامون می‌گفتن پولداره تو خونش همش مشکل داره بچش یه چیزیش هست و ... مال دوران بچه‌گیه وقتی بزرگ می‌شی و ازدواج می‌کنی تازه می‌فهمی خونه‌ای که توش مشکل مالی هست دل خوش سیری چند؟ عطاش‌رو باید ....بخشید (45007)
۱۳۹۲/۰۲/۱۸ ۰۰:۱۸
تا جوانان کار و درامد نداشته باشند ازدواج نمی کنند و بچه دار نخواهند شد؛ (45081)
جوک
۱۳۹۲/۰۲/۱۸ ۰۰:۲۶
باز هم آخ! (45089)
دوم خردادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۱۸ ۰۰:۳۸
من 25 سالمه.زن هم ندارم.حالا حالاها هم برنامه ای واسش ندارم. (45099)