به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۸۹۸۵

مورینیو تاریخ​ساز یا سیمئونه شگفتی ساز؟

گروه ورزشي: فردا شب تمام نگاه​های فوتبال دوستان جهان به شهر مادرید است. البته نه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو. ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید از ساعت 23:15 سه شنبه شب، میزبان دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است و تیم شگفتی ساز اتلتیکو مادرید که در حال حاضر بالاتر از دو غول بزرگ اسپانیا بر صدر جدول لالیگا تکیه زده از چلسی انگلیس پذیرایی خواهد کرد.
مورینیو تاریخ​ساز یا سیمئونه شگفتی ساز؟
سفید و قرمزها که با شکست بارسلونا موفق شدند پای به جمع 4 تیم برتر اروپا بگذارند بعد از تساوی 2 بر 2 مقابل رئال مادرید در هفته بیست و ششم لالیگا، در 8 بازی پیاپی این فصل پیروز شده اند و تنها یک گل دریافت کرده اند. در مقابل چلسی از لحاظ روحی در وضعیت متفاوتی قرار دارد. آبی ها در لیگ برتر انگلیس، شکستی خانگی مقابل ساندرلند قعر جدولی متحمل شدند و کمی از کورس قهرمانی جا ماندند. این باخت، اولین شکست مورینیو در ورزشگاه استمفورد بریج نیز محسوب می شد.

دو تيم اتلتيکو مادريد و چلسي پیش از این یک بار در سوپر جام اروپا سال 2012 مقابل هم قرار گرفتند که در آن ديدار اتلتيکو مادريد 4 بر يک پيروز شد. در آن ديدار روبرتو دی متئو، سرمربی چلسی بود و تیم تحت هدایت سیمئونه به لطف هت تریک رادامل فالکائو موفق شد آبی های لندن را در هم بکوبد.

چلسي در حالي مقابل اتلتيکو مادريد به ميدان مي‌رود که ژوزه مورينيو سرمربي اين تيم بارها در ورزشگاه ويسنته کالدرون با رئال مادريد به مصاف اتلتيکو مادريد رفته است. مورينيو 4 دفعه با قوهای سپید به مصاف اتلتيکو سيمئونه رفته که 3 بار پيروز شده و تنها يک بار طعم شکست را چشيده است. آخرين رويارويي دو تيم در فينال جام حذفي سال گذشته بود که اتلتيکو توانست در برنابئو، رئال‌مادريد را شکست دهد و به نوعی حکم خروج آقای خاص از مادرید را امضا کند.
البته مورینیو 5 بار پیش از سیمئونه نیز دربی مادرید را تجربه کرد که هر 5 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. ديگو سيمئونه بارها در مصاحبه‌هاي خود به تمجید از مورينيو پرداخته و او را یک مربي بزرگ و صاحب سبک دانسته است. او حتي اعتراف کرد وقتي مورينيو، سرمربی اينتر بود به تمرينات اين تيم مي‌رفته تا نوع تمرين دادن مورينيو را از نزديک ببیند.

بزرگترين نگراني چلسي در این بازی، آسيب ديدگي ادن ازر، ستاره بلژيکي اين تيم است. ازر در ديدار رفت مقابل پاري سن ژرمن آسيب ديد و از بازي خارج شد. او تا کنون نتوانسته به ترکيب تيمش برگردد و حضورش در این بازی نیز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد اما رها شدن ديگو کاستا از آسيب ديدگي، بهترین خبر برای دیگو سیمئونه است. کاستا در ديدار اتلتيکو مادريد مقابل الچه هم به ميدان رفت و گل دوم تيمش را در دقايق پاياني از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.

قصه عجیب کورتوآ
این بازی تحت تاثیر یک داستان عجیب نیز قرار دارد. تیبو کورتوآ، دروازه بان 21 ساله اتلتیکو که با دریافت تنها 22 گل در 34 بازی، بهترین عملکرد را در میان گلرهای لالیگا داشته، تحت مالکیت باشگاه چلسی قرار دارد و به صورت قرضی در تیم دوم مادرید توپ می زند. مالک متمول لندنی ها، شرط عجیبی برای حضور این دروازه بان در مقابل چلسی قرار داده است. کورتوآ تنها در صورتی می تواند مقابل تیم اصلی خود بازی کند که این باشگاه 3 میلیون یور برای هر بازی به آبی پوشان بپردازد.

البته یوفا این قانون را مورد قبول نمی داند و حضور او در این بازی را بلامانع عنوان کرده است. جالب اینکه انریکو سرزو، رئیس باشگاه اتلتیکو مادرید با وجود اظهار نظر یوفا، خود را موظف به رعایت تعهد اخلاقی می داند و ظاهرا قصد دارد این مبلغ را بپردازد. مورينيو نام خود را به عنوان تنها کسی ثبت کرده که با 4 تیم مختلف پای به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گذاشته است. او همچنین مي خواهد نخستين مربي تاریخ باشد که با سه تيم متفاوت، قهرماني در اين رقابت ها را به دست آورده است. از طرف ديگر اتلتيکو مادريد با مربي شگفتی ساز خود در پي آن است که نخستين قهرماني خود را در ليگ قهرمانان اروپا کسب کند.