به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۷۹۲۴۱

جبهه نصرت: هدف ما سرنگونی اسد است

گروه بين​الملل: ابو محمد الجولانی، رهبر گروه جبهه نصرت می‌گوید هدف این گروه، پیشروی تا دمشق و تصرف آن و سرنگون کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است.
الجولانی در مصاحبه کم‌سابقه‌ای با شبکه خبری الجزیره به علوی‌های سوریه هشدار داد که بشار اسد و حکومتش را رها کنند. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، و خانواده‌اش علوی هستند. چهره جولانی در این مصاحبه پوشانده شده بود و مشخص نیست این مصاحبه در چه مکانی انجام شده است.

جبهه نصرت در سوریه با ایمن الظواهری، رهبر القاعده اعلام بیعت کرده است. شماری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، جبهه نصرت را در فهرست سازمان‌‌های تروریستی قرار داده‌اند. رهبر جبهه نصرت گفته است که این گروه قصد حمله به غرب را ندارد اما هشدار داده که اگر ائتلاف به رهبری آمریکا به حمله خود به مواضع آنها ادامه دهد، جبهه نصرت از خود دفاع خواهد کرد.

ابو محمد الجولانی گفت رهبری القاعده به این گروه دستور داده تا از خاک سوریه به اهداف غربی حمله نکنند.این گروه به همراه چندین گروه پیکارجوی دیگر اخیرا توانسته‌اند با پیشروی‌های خود، نیروهای دولت سوریه را به عقب برانند و مناطق جدیدی را تحت تسلط خود در آورند. رهبر جبهه نصرت همچنین در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که این گروه با مسیحیان در جنگ نیست و از اقلیت‌های سوریه که از بشار اسد حمایت نکنند، محافظت خواهد کرد.

از زمان شروع جنگ داخلی سوریه، گروه‌های شورشی تعداد زیادی از شهروندان سوری از اقلیت‌های این کشور از جمله مسیحیان را به قتل رسانده‌اند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان تا کنون بارها، "بی‌تفاوتی و سکوت" جامعه جهانی در باره کشتار مسیحیان خاورمیانه را محکوم کرده است.مسیحیان عراق و سوریه از زمانی که گروه داعش و سایر گروه‌های تروریستی بخش‌های وسیعی از این دو کشور را در اختیار گرفته‌اند، با خشونت‌های این گروه‌ها مواجه شده‌ و شماری از آنها از این کشورها مهاجرت کرده‌اند.

'گروه خراسان وجود ندارد'

رهبر جبهه نصرت در مصاحبه خود با شبکه الجزیره وجود گروهی به نام خراسان را تکذیب کرده است.زمانی که ائتلاف به رهبری آمریکا حملات خود به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد، این کشور از هدف قرار دادن گروهی به نام خراسان خبر داد که وابسته به جبهه نصرت بوده و می‌خواهد به منافع غرب حمله کند. آمریکا این گروه را "تهدیدی جدی" ارزیابی کرده بود.ابو محمد الجولانی به الجزیره گفته است که "هیج گروهی به نام خراسان وجود ندارد و ما این را تنها از آمریکایی‌ها شنیده‌ایم."'