به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۷۶۵۴۱

آغاز مذاکرات ژنو 3 برای حل بحران سوریه

گروه بین الملل: سخنگوی دفتر سازمان ملل اعلام کرد که مذاکرات ژنو3 با هدف حل و فصل بحران سوریه فردا (دوشنبه) در مقر این سازمان در ژنو آغاز می‌شود.
آغاز مذاکرات ژنو 3 برای حل بحران سوریه
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، احمد فوزی، سخنگوی رسمی دفتر سازمان ملل در بیانیه‌ای با اعلام این خبر تاکید کرد که استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه از طرف‌های زیادی برای شرکت در این مذاکرات دعوت به عمل آورده است و وی و رمزی عزالدین رمزی، معاونش مذاکراتی را پشت درهای بسته و جداگانه با هر طرف برگزار خواهند کرد. فوزی افزود: طرف‌های سوری که در این مذاکرات شرکت می‌کنند شامل دولت و مخالفان خواهد بود و طرف‌های تاثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در این نشست درخصوص اوضاع سوریه گفت‌وگو کرده و نظارت خود را درخصوص بیانیه ژنو اعلام خواهند کرد.

وی گفت: هیچ‌گونه مصاحبه مطبوعاتی یا بیانیه‌ای طی برگزاری مذاکرات صورت نمی‌گیرد و به رسانه‌ها اجازه داده نمی‌شود از جریان مذاکرات عکس بگیرند اما دفتر رسانه‌ای سازمان ملل تصاویر و فایل‌های ویدیویی را در این خصوص فراهم خواهدکرد. پیشتر اعلام شده بود که دی‌میستورا قصد دارد مذاکراتی را تحت عنوان ژنو 3 برای حل بحران سوریه طی یک دوره بین پنج تا شش هفته در ژنو برگزار کند. دی میستورا از ایران نیز برای شرکت در مذاکرات ژنو3 دعوت به عمل آورده است.