به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۷۸۶۲۰

داعش مسئول بمب‌گذاری قطیف عربستان

گروه بين‌الملل: داعش امروز(جمعه) با صدور بیانیه ای از طریق اینترنت، مسئولیت بمبگذاری در مسجدی در شهر شیعه نشین قطیف عربستان را برعهده گرفت.
داعش مسئول بمب‌گذاری قطیف عربستان
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه داعش آمده است :«سربازان خلافت» مسئول بمبگذاری انتحاری در مسجدی واقع در شهر شیعه نشین قطیف عربستان هستند. در این بیانیه فرد بمب گذاری با نام «ابو عامر النجدی» معرفی شده است. در حمله انتحاری ظهر امروز به مسجد امام علی(ع) شیعیان در شهرک القدیح استان قطیف عربستان، بیش از 20 نمازگزار به شهادت رسیده و دهها نفر نیز زخمی شدند. آخرین گزارش ها از این انفجار حاکی از شهادت 22 نمازگزار و مجروح شدن 75 تن دیگر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان عملیات تروریستی علیه نمازگزاران مسجد امام علی (ع) در منطقه القدیح استان قطیف عربستان را که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بی گناه شد٬ شدیدا محکوم کرد. مرضیه افخم شامگاه جمعه با تاکید بر لزوم شناسایی و مجازات عاملان این حادثه تروریستی، خاطرنشان کرد: مقابله و مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی و عدم ماجراجویی های خارجی و توقف تحمیل هزینه های جبران ناپدیر به ملتهای منطقه گامهای ضروری است که باید در اولویت قرار گیرد. بر اثر حمله انتحاری به مسجد امام علی(ع) شیعیان در شهرک القدیح استان قطیف عربستان، دست کم 17 نفر به شهادت رسیده و 13 نفر دیگر نیز زخمی شدند.