به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۹۲۹۰

مانيتور چرخان لنوو Thinkpad /تصاوير

گروه فناوري: لنوو که در سال های اخیر به یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامپیوتر در جهان تبدیل شده است، اوایل سال جاری از یک لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد كه برای ساختش از طرحی جدید استفاده شده است.
مانيتور چرخان لنوو Thinkpad /تصاوير
این دستگاه 11.6 اینچی در چهار مدل مشابه و در عین حال متفاوت وارد بازار می‌شود. یکی از این مدل‌ها دستگاهی مجهز به ویندوز 8 و بدون صفحه نمایش است. دیگری مجهز به همان سیستم عامل اما با صفحه نمایش لمسی و صفحه نمایش قابل چرخش است.

علاوه بر این دو نسخه ویندوزی، لنوو 2 مدل دیگر را با سیستم عامل کروم منتشر کرده است. همانند مدل‌های ویندوزی یکی از این دستگاه به صفحه نمایشی لمسی مجهز است و دیگری ساده و بدون این قابلیت است. دستگاه لمسی مجهز به سیستم کروم اولین دستگاه دو کاره‌ای است که از این سیستم عامل بهره می‌برد.

وزن این دستگاه‌ها بیشتر از سایر لپ‌تاپ‌های 11 اینچی است، بیشتر به این دلیل که برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان طراحی شده است و باید بتواند در برابر ضربات مقاوم باشد. تنها تفاوت ظاهری نسخه‌های کروم و ویندوز در کیبورد دستگاه است. نسخه کروم به دکمه مخصوص ویندوز مجهز نیست و هم چنین از حروف کوچک انگلیسی بر دکمه‌ها استفاده کرده است.

همه این دستگاه‌ها از پردازنده سلرون اینتل استفاده می‌کنند و قیمت چندانی نخواهند داشت. نسخه ابتدایی کروم که بدون صفحه لمسی است 349 دلار قیمت دارد و نسخه ویندوز مجهز به صفحه نمایش لمسی 549 دلار قیمت گذاری شده است.

این دستگاه برای افراد حرفه‌ای که تصمیم دارند تا نرم افزارهای سنگینی را با استفاده از دستگاه خود اجرا کنند مناسب نیست و بیشتر برای افرادی ساخته شده که تصمیم دارند تا یک دستگاه قابل حمل داشته باشند که کاربردی بیشتر از تبلت‌ها دارد.

















مرجع : بازارخبر