به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۷۵۲۹۰

مخالفت وزير نفت با خشک کردن هورالعظیم

گروه اقتصادي: وزير نفت گفت: وزارت نفت خود را متعهد به حفظ محیط زیست می داند و اقدامات ما نه تنها نباید موجب آلوده کردن محیط زیست شود بلکه باید در راستای بهبود محیط زیست قدم برداریم
مخالفت وزير نفت با خشک کردن هورالعظیم
بیژن نامدار زنگنه در مراسم گرامیداشت روز زمین پاک و معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در شانزدهمین همایش ملی تقدیر صنعت سبز با اشاره به اینکه پروژه ای در مورد میدان های نفتی کارون به وزارت نفت ارسال شد که اجرای آن منجر به خشک شدن تالاب هورالعظیم می‌شد، گفت: من با این موضوع مخالفت کردم چون اجرای آن را خیانت به آیندگان می دانم.

وی ادامه داد: با حفاری حدود 100 متر در دریا موفق به استخراج نفت می شویم بنابراین می توانیم همین کار را برای استخراج نفت در تالاب هورالعظیم که در نهایت دارای دو متر عمق است انجام دهیم. زنگنه با تاکید بر اینکه به اعتقاد من اگر قرار است فعالیتی در هورالعظیم انجام شود نباید موجب خشک شدن و یا وارد کردن کمترین آسیب به محیط زیست منطقه شود، گفت: وزارت نفت خود را متعهد به حفظ محیط زیست می داند و اقدامات ما نه تنها نباید موجب آلودگی کردن محیط زیست شود بلکه باید در راستای بهبود محیط زیست قدم برداریم.

وی با بیان اینکه تولید بنزین یورو 4 در کشور و توزیع آن در کلان شهرهایی مانند تهران، اراک، کرج، تبریز و اصفهان موجب کاهش آلودگی هوا تا حد زیادی شده است، گفت: اکنون گازوییل با گوگرد زیر 10ppm تولید می شود و در برخی کلان شهرها مانند شیراز توزیع می شود. وزیر نفت به دیگر اقدامات محیط زیستی وزارت نفت اشاره کرد و گفت: راه اندازی اولین واحد پالایشگاهی خلیج فارس با تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با استاندار یورو 4 و 5 گام بزرگی در عرصه تولید و توزیع بنزین استاندارد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال 93 تولید و عرضه گاز طبیعی 120 میلیون متر مکعب افزایش یافت، تصریح کرد: تولید و تامین گاز طبیعی از دیگر برنامه های وزارت نفت است، شاید در نگاه اول انجام این اقدامات هزینه بر باشد اما در طولانی مدت هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم موجب حفظ محیط زیست می شود.
مرجع : ایسنا