به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۵۲۲۴۰
سوریه خطرناک‌ترین مکان برای خبرنگاران

70 خبرنگاري که در سوريه کشته شدند

گروه ین الملل: سر بریدن جمیز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط شبه نظامیان داعش بر خطری که خبرنگاران پوشش‌دهنده جنگ داخلی سوریه با آن مواجه هستند، مهر تایید زد.
به نوشته روزنامه هافینگتن پست، کمینه حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد، سوریه حتی پیش از آنکه شبه‌نظامیان داعش جمیز فولی را بکشند، خطرناک‌ترین مکان در جهان برای خبرنگاران محسوب می‌شود. بر اساس آمارهای کمیته حفاظت از خبرنگاران، جیمز فولی هفتادمین خبرنگاری است که از زمان آغاز جنگ سوریه در این کشور کشته شد. این سازمان افزود، گمان می‌رود که داعش دست کم هفت خبرنگار دیگر را نیز گروگان گرفته باشند. خبرنگاران مرتباً ربوده می‌شوند. دست کم 20 خبرنگار همچنان در سوریه مفقود هستند.

کورتنی رادش، مدیر گروه حمایتی کمیته حفاظت از خبرنگاران درباره تهدیدهایی که خبرنگاران در سوریه با آن مواجه هستند، گفت: می‌دانیم که داعش و شبه‌نظامیان خبرنگاران را هدف گرفته‌اند. آن‌ها صریحاً از خبرنگاران به عنوان بازیچه‌ای در جنگشان استفاده می‌کنند و این مسأله به شدت خطرناک است. وی افزود: با این حال باور دارم که گزارشگران جنگی به افشای آنچه در سوریه رخ می‌دهد، ادامه خواهند داد. فکر نمی‌کنم که این اتفاقات مردمی را که واقعاً به دسترسی آزادانه اطلاعات و اهمیت حیاتی آن اعتقاد دارد، از تهیه خبر منصرف کند. اما خبرنگاران باید زمانی که می‌خواهند به سوریه بروند کاملاً آماده باشند.
مرجع : ایسنا