به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۹۱۹۰
دايي بعد از سه بازي که به بازيکنانش پول نرسد...!

عابديني: علي کريمي محبوب مردم است

گروه ورزشي: عضو کميته فني باشگاه پرسپوليس گفت: علي دايي بعد از سه بازي که به بازيکنانش پول نرسد به هيچ کس رحم نمي‌کند و همه چيز را مي‌گويد.
عابديني: علي کريمي محبوب مردم است
امير عابديني در مورد علت انحلال باشگاه داماش گيلان گفت: باشگاه ورزشي داماش گيلان يا به عبارت ديگر شرکت ورزشي ايرانيان در تهران و گيلان فعاليت مي‌کرد و در رشته‌هاي مختلفي مثل واليبال، بستکبال، کاراته و ... تيم داشت اما به تدريج اين تيم‌ها تعطيل شد و فقط تيم ليگ برتري فوتبالش ماند که آن هم به ليگ يک سقوط کرد باشگاه در اين دو سه سال تامين بودجه نشد و بدهي انباشته پيدا کرد و تا مرز ورشکستگي پيش رفت هيچ منبعي هم براي پرداخت اين بدهي‌ها وجود نداشت اکنون بايد اين باشگاه به شرکت‌هاي زيرمجموعه اميرمنصور آراي منتقل شود تا اگر توانستند بدهي‌ها را پرداخت کنند.

وي افزود: به بازيکنان و مربيان که از باشگاه طلبکار هستند برگه داده‌ايم تا به حقشان برسند قطعا دستگاه قضايي ديون مردم را پرداخت مي‌کند البته من پيشنهاد داده‌ام که تيم فوتبال آن واگذار شود و با فروش آن بخشي از بدهي‌ها را پرداخت کنيم و بدهي هم که به اداره ماليات داريم هم پرداخت شود اکنون داماش مثل خيلي از باشگاه‌هاي ديگر مثل استقلال و پرسپوليس ورشکسته است باشگاهي که بدهي‌اش ده‌ها برابر سرمايه‌اش باشد ورشکسته مي‌شود. پرسپوليس و استقلال هم‌اکنون ورشکسته‌اند اما به خاطر برند آن برايش هزينه مي‌شود.

مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس در مورد حکم توقيف اموال اين باشگاه توسط کشتي‌گيران گفت: باشگاه پرسپوليس اموال ارزشمندي ندارد به جز يک مشت در و تخته و 4 تا صندلي و ميز و کامپيوتر اموال ارزشمند ديگري من در باشگاه نديدم مي‌خواهم به هيات مديره پيشنهاد کنم که از کشتي‌گيران طلبکار تخفيف بگيرند و حقشان را بدهند طلب کشتي‌گير و فوتباليست فرقي ندارد بايد پرداخت شود کشتي‌گيران تازه مي‌خواستند حرفه‌اي شوند و دو زار پول بگيرند که اين گونه شد.

عابديني افزود: دلم براي رحيمي مي‌سوزد در مخمصه افتاده است در ابتدا آنقدر به او وعده دادند و دلش را قرص کردند که گفت طلب‌هاي شفاهي را هم پرداخت مي‌کند اما اکنون طلب کتبي و با حکم قضايي هم پرداخت نمي‌شود دليل اصلي اين مسئله آن است که وعده و وعيد‌ها عملي نشده است مردم فکر مي‌کردند در پرسپوليس شق‌القمر مي‌شود و پرسپوليس واگذار مي‌شود و اسپانسر هم پول فراوان مي‌آورد اما اکنون حتي به آکادمي باشگاه هم 50 ميليون تومان پول نداده‌اند تا کار را آغاز کنند در حالي که يک ميليارد و 200 ميليون بودجه برايش تصويب شده است. ما تاکنون ايستاده‌ايم و نگذاشته‌ايم عبدي از نفس بيفتد اما چگونه مي‌توان با قدرت کار کرد در حالي که سوختي وجود ندارد و پولي پرداخت نمي‌شود مگر مي‌توان بدون سوخت موشک هوا کرد.

مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس درمورد اينکه اين باشگاه روزهاي سختي را در پيش خواهد داشت گفت: اگر آقايان سياسي و سليمي با اسپانسر کارشان را يکسره نکنند و حرف‌هايشان را نزنند روزگار سختي در انتظار پرسپوليس است اميدوارم آنها بنشينند و وضعيتشان را با اسپانسر مشخص کنند اگر اسپانسر مشکل دارد برطرف شود و يا اگر حرف و حديث جديدي زده شده به مردم بگويند در پرسپوليس و استقلال نمي‌توان روي هيچ چيز سرپوش گذاشت اگر بخواهند اين گونه رفتار کنند علي دايي بعد از آنکه در سه بازي به بازيکنانش پولي ندهند در آن صورت به هيچ کس رحم نمي‌کند و همه چيز را مي‌گويد پس بهتر است که همه چيز را بدون سرپوش گذاشتن به مردم بگوييم.

عابديني در مورد خداحافظي علي کريمي گفت: من علي کريمي را توسط حسين شمس سرمربي سابق تيم ملي فوتسال به پرسپوليس آوردم. شمس بود که کريمي را به من معرفي کرد و من هم تمرين و بازي کريمي را ديدم و او را با 15 ميليون تومان به پرسپوليس آوردم. بازيکني که فقط در ليگ تهران بازي مي‌کرد را با اين قيمت به پرسپوليس آوردم زيرا مي‌دانستم او بازيکن خيلي بزرگي مي‌شود. آن زمان کريم باقري با 10 ميليون تومان در ليگ برتر به کشاورز رفته بود، حميد درخشان، ناصر محمدخاني و پنجعلي، کريمي را تاييد کردند. البته دو سه نفر هم بودند که اسمشان را يادم نمي‌آيد اما آنها به در خانه کريمي رفتند و او را به دفتر من آوردند.

عابديني افزود: هيچ وقت فکر نمي‌کردم علي کريمي به همان شکلي که در فوتبال پيشرفت کرد در مسائل اخلاقي و اجتماعي هم رشد کند ولي او توانست با رعايت مسائل اخلاقي و مردم‌داري در قلب مردم جاي بگيرد. او فقط در فوتبال اسطوره نشد بلکه رفتارهاي مردمي‌ اش باعث شد که در دل مردم جاي بگيرد. از يک سو خلاقيت فوتبالي داشت و فوتبال زيبايي را ارائه مي‌کرد که باعث شد حتي آقاي فوتبال آسيا شود اما آنچه مهم‌تر بود اخلاق و منشش بود. هميشه حق را مي‌گفت و حرفش را قورت نمي‌داد و به خاطر صداقت در رفتار و کلامش محبوب شد. وقتي او با پسرک فال‌فروش و گل‌فروش عکس مي‌گرفت اين از رفتار خوبش بود. وي ادامه داد: هرچند او يکي دو باره هم عليه من صحبت کرد اما من همواره دوستش دارم و حتي قرار بود او را به جنواي ايتاليا منتقل کنم که در نهايت برخي دوستان با 100 هزار دلار او را به باشگاه‌هاي عربي بردند.