به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵
 
۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۸۳۱۱۰
توافقات حاصل صدها ساعت مذاکره بوده است؛

زیباکلام: مردم برای جشن هسته‌ای در عید فطر آماده باشند

گروه سیاسی: صادق زیباکلام پیشنهاد داد مردم ایران خود را از هم اکنون برای جشن هسته‌ای در عید فطر آماده کنند.
زیباکلام: مردم برای جشن هسته‌ای در عید فطر آماده باشند
صادق زیباکلام امروز شنبه طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: در مورد مذاکرات هسته‌ای که این روزها در وین در جریان است به نظر می‌رسد تقریبا تمام موضوعات مورد اختلاف، از سر راه برداشته شده و نسبت به آنها توافق صورت گرفته است. در واقع در حال حاضر در خصوص اینکه نطنز چگونه باید کار کند، برای فردو چه تصمیماتی باید گرفته شود، میزان ذخایر اورانیوم 20 درصد ایران چه قدر باید باشد، حجم اورانیوم 3 درصد غنی شده در ایران چه میزان باشد ، سانتریفیوژها چه تعداد در توافق ذکر شود، تحقیقات و توسعه سانتریفیوژها در برنامه‌ هسته‌ای ایران بر چه اساسی باشد و ... تصمیمات و توافقاتی صورت گرفته است. البته این نکته را نباید در ذهن دور نگه داشت که به هیچ وجه این تصمیمات و توافقات ساده و آسان به دست نیامده بلکه حاصل صد ها ساعت مذاکره بوده است.

فی المثل در شرایطی که به نظر من تقریبا موضوعات به سرانجام رسیده ولی روز پنج شنبه 5 ساعت آقای ظریف با آقای جان کری به تنهایی مذاکره می نمایند.این موضوع نشان دهنده سختی روندی بوده که مذاکره کننده های کشور طی کرده اند. شاید این پرسش مطرح شود اگر در مذاکرات موضوعی باقی نمانده پس چرا طرفین توافق را اعلام نمی کنند که باید گفت یک مشکل باقیمانده و آن مشکل ابهامی است که غربی ها نسبت به پرونده ای در گذشته دارند. گویا گزارشاتی از قبل در مورد فعالیت هسته ای کشورمان وجود دارد که در این گزارش ها ادعا شده ایران به دنبال سلاح هسته ای است. این در حالیست که می شد این ابهامات و سوالات غربی ها را در دولت قبل مرتفع ساخت اما متاسفانه مذاکرات 6 ساله آقای جلیلی با 1+5 تنها اتلاف وقت بود. به عبارت ساده در آن دوران کوچکترین گامی در جهت حل این اختلافات برداشته نشد.

ایران همواره اعلام آمادگی کرده که حاضراست در خصوص این ابهامات و شبهات با آژانس همکاری کند. اما مشکلی که وجود دارد این است که حل و فصل این مشکلات دربرگیرنده بازدید از برخی از سایت‌های نظامی ایران می باشد. ایران نیز حاضر نیست چنین مسئله‌ای را قبول کند.

البته همانطور که اشاره نمودم این موضوع به سال ها قبل بر می گردد و در حال حاضر آژانس، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یقین دارند که در هیچ کجای ایران فعالیت‌های هسته ای صورت نمی گیرد و تمام فعالیت‌های ما در چند مرکز مشخص خلاصه می شود. اما به هر حال این پرونده گشوده است همچنان و باید بسته شود. البته بسیار بعید به نظر می رسد که این پرونده بتواند خللی در راه رسیدن به توافق ایجاد کند. این پرونده در آینده حل و فصل خواهد شد.

مع الوصف می توانیم از حالا آماده توافق شویم.به نظر می رسد توافق هسته ای نزدیک است و در شب های معنوی و با برکت قدر می توانیم به این مهم برسیم. براین اساس به مردم ایران پیشنهاد می دهم خود را از هم اکنون برای جشن هسته ای در عید فطر آماده کنند. ان شاءالله.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۳۰
جشن گرفتن واقعا زشته.مگه اونا جشن میگیرن که ما جشن بگیریم.الان ما شوق نشون بدیم که اونا ذوق میکنن وقدرت چانه زنیشون میره یالا.مانباید وابستگی رو نشون بدیم.آقای زیباکلام برای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات راه های بهتری هم هست لطفا استقلال کشورو زیرسوال نبر (312676)
ببین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۷
شما اگه دوست داری عذا بگیر (312687)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۱۰
من دلواپس نیستم من یک اصلاح طلبم.اما جشن گرفتن واقعا کار زشتیه برای اینکار.ما برای پیروزی،والیبال،رئیس جمهور منتخب و...جشن بگیریم نه تنها عیب نیست بلکه پسندیده هم هست.عزا عشق دلواپسانه نمیدونم شما باچه استدلال ومنطقی میگی بریم عزا بگیریم.آیا هرکس جشن نگیره باید عزابگیره?!دوستان ما رفتیم کوتاه اومدیم یسری چیزهارو دادیم تا پولی که حق ما بوده پس بدن.خوب بنظرشما این جشن گرفتن داره?شما پولتو از بدهکارت بگیری میری جشن میگیری?این کار نشون میده مردم ماوابسته به خارج هستندواونارو حریص ترمیکنه.خوددانید (312795)
عبرت بگيريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۰۴
دمت گرم
من حرفتو قبول دارم (312833)
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۳۱
بحث سر عزادار بودن نيست . سر اينه كه با به خيابون اومدن هول بودن خودمون و موفقيت غرب در كوتاه اومدن ايران را ثابت مي كنيم وگرنه منم از خدامه توافق بشه ولي خيابون اومدن فقط نشاندهنده عقب موندگيه (312800)
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۳۶
کدوم مردم؟؟ مردم ایران فقط شعار میدن وقت عمل همین مردم تهران بجای حمایت از دولت میرن شمال چون فقط منافع شخصی خودشون رو میبینن. من از همین الان پیش بینی میکنم (312804)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۳:۲۴
عذا نه عزا درسته، (312826)
ق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۷:۲۱
شاید منظورش غذا بوده (312874)
شباب خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۷:۵۸
این جشن به نظرم نباید بعنوان جشن توافق هسته ای یاد کنیم بلکه بعنوان تشکر از دولت و تیم مذاکره کننده و حمایت قاطع از دولت و همچنین حضور قاطع در انتخابات برای رفع موانع دیگر که سر راه ملت سد کرده برداریم در خیابان حاضر بشیم و با صدای بلند بگوییم آقای روحانی برای همیشه تنها نیست (312875)
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۲
این حرفها در کتاب های به درد نخور و رفوزه 30 سال پیش نوشته شده است که اصلاً حرفی برای گفتن نداره.
اونها که مثلا کاسبان و دلواپسان تحریم اختلاسهای میلیاردی نکرده اندکشورشون راه معمولی را ادامه داده است
در صورت توافق بایستی در ایران بزرگترین جشن گرفته شود چرا که راه دزدان و دلواپسان زر و زور که رسیدن به منافعشان تنها در تاریکی و تحریم است بسته می شود و مردم ایران هم وارد جامعه بین الملل و شفافیت می شود.
زنده باد سرزمین جاوید (312689)
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۳۴
بله دیگه ما همیشه باید عذا بگیریم،،،،،
شادی بهمون نمیاد.... (312693)
ماهان
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۴۰
همیشه باید عذا دار بود!!؟؟؟
همیشه دشمن، همه دشمن؟؟
شادابی و سرزندگی از جامعه رفته کی باید فکری بکنه!
القای عذای همیشگی و دنیای پر دشمن مردم رو خسته کرده (312696)
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۳۱
شما هروقت املاي عزارو ياد گرفتي بيا (312801)
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۰
من با حرف علي موافق نيستم و اعتقاد ندارم كه استقلال كشور زير سوال رفته اما معتقدم جشن گرفتن براي اين موضوع يك رفتار اشتباهه (312702)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۱۸
علی جان خوب ما از همه خوشحال تریم . مثل اینکه سختی و دشواریهای سالهای تحریم و فشار رو درک نکردی ها . نکنه خدایی نکرده زبونم لال تو هم دلواپسی ؟؟؟ (312714)
ماهان
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۵۲
جشن رو ما بخاطر این میگیریم که عقلانیت خودمون رو ثابت کردیم. به دنیا ثابت کردیم ما ایرانیان متمدنی هستیم که موافق صلح ودوستي هستیم، و اون تفکرات متحجرانه، نماینده تفکر مردم ایران نیست. (312810)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۲۸
من هم موافقم توافق جشن نیست بلکه عقلانیت و تدبیر است برای آرامش مردم +اقتصاد. (312720)
امید. نگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۳۶
جواب به دنبال گشترش حاشیه و دوری جستن از اصل، از خصوصیات بارز شما و طیف هم فکر شماست..!! (312725)
دوستدار عزت میهنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۰۰
دوست عزیز شما تو 8 سال گذشته یا ایران تشریف نداشتین یا جزو خواص بودین که این حرفها را میزنید. درهر صورت این مهم در حال بوقوع پیوستن هست و از همین جا به شما و همه مردم ایرات تبریک میگیم .
پشتوانه مردمی دولت دکتر روحانی قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده رو بقدر کافی بالا برده است. (312732)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۱۸
مردم "اونا" به اندازه ی مردم ما زجر نمی کشند از این تحریم ها. و برعکس برخی بلندگو به دست های "اونا" نفع شخصی از تحریم ها نمی برند که برخی بلندگو به دستان ما تمام کاسبی شان در تحریم است. پس جشن داره خوبم داره. شب توافق خواهی دید خیابانها را و جواب مردم را (312736)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۳
استقلال کشور زمانی زیر سوال میره که مصدومان فلسطینی در بیمارستانی درکشور ما به حضور پرستارهای مرد اعتراض میکردند! (312741)
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۱۵
اتفاقا علی آقا اونا هم جشن میگیرن و مردمشونم بخاطر اینکه مسئله مهم مورد اختلاف کشورشون با ایران حل شده ابراز خوشحالی میکنند مردم ما هم همینطور در ضمن جشن گرفتن سر این موضوع هیچوقت وابستگی رو نشون نمیده اینو نشون میده که مردم از حل یه مسئله ای و یه مشکلی که یه دهه هست داره ادامه پیدا میکنه خشنودند (312751)
جاسبی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۳۱
آقا جان مردم قراره از یک برهه زمانی کسل کننده و رنج آور خارج بشن . چرا نباید خوشحال باشند و جشن بگیرند ؟ (312757)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۰۰
دوست عزیز، در عصری زندگی میکنیم که اطلاعات، به مقدار زیادی در دسترس و عریان هستند. همه ی دنیا می دانند که رشد اقتصادی ایران منفی است. تورم موجود در کشور به صورتی است که نیاز به یک انقلاب اقتصادی احساس می شود و دنیا هیچگاه به زنده بادها و مرده بادها نگاه نمی کند. واقعیت عیان است. (312763)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۳۵
انشاا... ک همینطور بشه و روابط ایران امریکا هم از حالت دشمنی در بیاد البته با قبول ما توسط غرب (312772)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۰:۵۳
من به جای منفی به این پست مثبت ذادم که عذر می خواهم (312791)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۲۹
با جشن وسرور استقلال مملکت زیر سوال نمی ره.با تصمیمات وحرکتهای نا بخردانه استقلال مملکت به خطر می افته.خدا کنه شما از کاسبان تحریم نبوده باشید (312799)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۴۱
تيكه اول صحبتت قشنگ بود ولي تهش زدي تو خاكي. (312840)
مهرماه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۴۱
ضمن اینکه این پیروزی واقعا قابل جشن گرفتنه ولی جشنمون رو تو اتخابات مجلس نشون بدیم
با رای منطقی و عاقلانه
انشالله مجلسی اصلاح طلب (312841)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۳۰
زنده باد دولت تدبیر وامید.ظریف متچکریم (312677)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۳۸
بهتر است با برگزاري جشن و كارهاي خياباني كه استعداد تبديل شدن به بحران و شرارت دلواپس ها را دارند كار را براي پروژه سياست داخلي روحاني سخت نكنيم . فراموش نكنيم فرداي توافق افراطي ها تمام تلاش خود را به كار مي برند تا روحاني و اصلاحات در سياست داخلي و انتخابات مجلس موفق نشوند. در اين شب هاي قدر و ضربت خوردن و شهادت بهانه دستشان ندهيم. (312805)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۳
امیدوارم این توافق به نفع مردم ایران باشه نه آقازاده ها و از ما بهتران (312681)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۴
آقای زیبا کلام توافق از خیلی وقت قبل ترهاانجام شده واین تعلل ها برای آماده سازی مردم است .برای اینکه نگویند چرا با شیطان بزرگ رفتیم سر میز مذاکره چرا بااونها دست دادیم .چرابا شیطان بزرگ باهمون غول وشاخی که برای مردم ساخته بودیم چراسریه میز نشستیم .مذاکرات هسته ای بهانه ای بود برای ازسرگیری رابطه باآمریکا. (312682)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۳۴
با سلام
این حرف به نظرم منطقی نیست، این همه وزیر خارجه و معاون و دستار کی نمیان بخاطر مثلاً مصلحت اندیشی داخلی ایران فیلم بازی کنند. به علاوه در آمریکا توافق با ایران مخالفان کاملاً جدی داره که به هر دری می زنند تا این اتفاق نیفته بنابراین فکر نمی کنم درست باشه که اینجوری استدلالکنیم و همه چیز رو صحنه سازی بدونیم. (312737)
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۱
حالا فرق شریعتمداری کیهان که گفته توافق صورت نخواهدگرفت وآقای زیبا کلام که می گوید صورت خواهد گرفت وبرای عیدفطرجشن می گیریم چیست؟ نظربدهید متشکرم (312685)
سید امیر رضا نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۱
یا علی
چشنی که دکتر روحانی قولش را داد
به امید ممنوع التصویری سید محمد خاتمی عزیز (312688)
سورنا
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۴۰
به امید ممنوع التصویری سید محمد خاتمی عزیز ؟؟!!؟؟!! (312774)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۰:۵۵
رفع ممنوع التصویری (312793)
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۳۳
به اميد رفع ممنوع التصويري
البته اگر هسته اي رو با اين چيزا قاطي نكنيم بهتره و حساسيت هاي طرف مقابل هم هم فروكش ميكنه و روحاني هم راحت تره (312802)
موسوی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۳
من در شبهای قدر خدا رو هزاران بار صدا میکنم این توافق صورت بگیره.
خدایا تو شاهدی از قبل این دعواهای ساختگی چه اموال بیت المال که غارت نشد.
زنده باد توافق (312690)
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۳۷
اخ جون.مجلس و بردیم (312695)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۵:۵۱
به نظر من این جشن با ید از طرف مردم با جدیت و مشارکت بالا انجام بشه این خودش جواب محکمی به دلواپسان است و موقعیت سید حسن را بهتر می کنه و امید برای آزادی میر حسین و کربی بیشتر می شه . (312701)
سوشیانس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۱
آفرین زیبا کلام دوستت دارم همیشه برقرار باشی (312703)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۱۷
هر موقع که خبر توافق بیرون اومد همون موقع جشن هسته ای صورت میگیره چون هیجان و شوری که اون لحظه آدم داره رو نمیتونه نگه داره و بعدا بخواد تخلیه کنه . البته بعدا هم چیزی نمیمونه . ما که بد جور منتظر خبرای خوب و برگزاری جشن با شکوه هسته ای و حمایت از دولت و وزیر امور خارجه جناب آقای دکتر ظریف هستیم (312713)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۳۱
این آقا که می گفت انرژی هسته ای لازم نداریم ،این آدم باید عزای عمومی اعلام کنه نه جشن!
جالبه زیبا کلام نخود همه ی آش ها هست دقت کردید؟ (312721)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۱۱
آره دیگه کارشناس شیر مرغ تا جون آدمیزاده دیگه
مگه نمیدونستی ؟ (312853)
محمدعلي
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۵۸
ظريف_مچكريم (312731)
خلیل الله
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۰
امیدوارم سفارت امریکا درایران افتتاح بشه همچنین سفارت ما درامریکا (312738)
پویا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۳۸
ما در جنگ شهید ندادیم که سفارت آمریکا در تهران باز شود (312857)
پویا
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۴۳
هیچ توافقی در کار نخواهد بود
مطمئن باشید (312859)
مسعود
Belgium
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۴
دکتر جان
این مسئله ای که شما فرمودید از سال 2003 باز شده نه 6 سال قبل.

در ضمن مرور آنچه بر سر لیبی آمد نیز خالی از لطف نیست. (312742)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۶
انشاءالله ... (312744)
ااااا
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۷
در حالی که اقای تدبیر و امید از صلح امام حسن (ع)صحبت میکنند این اقای به ظاهر متفاوت از جشن صحبت میکنند ؟؟؟؟؟ واقعا چه جشنی . اینکه یه عده ادم بالا شهر نشین با ماشین های مدل بالا نه از شادی بلکه جلب توجه و فخر فروشی یه دور دوری کردن گذاشتید به پای جشن و خوشحالی امت . (312745)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۸
انشائ الله براحتی تمام ایرانی (312746)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۰۹
اگر به فرض اینکه توافق صورت بگیره فقط میمونه این سوال که چرا این همه وقت این همه فشار رو به ملت تحمیل کردن؟؟؟ دور همی واسه مملکت تصمیم میگیرن بعد به اسم خواسته ملت به خورد همه میدن...و یه سوال دیگه اینکه با برداشتن احتمالی تحریمها از این به بعد عواقب بی تدبیری ها و چپاول گری ها و کار نابلدی هاشون رو میخوان گردن کی بندازن؟؟ (312749)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۱۵
از اول اشتباه بود که حتی یک ریال بابت هسته ای خرج کردیم (312753)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۱۶
باعث تاسف که بعضی جهان سومی بودن خود را پذیرفته اند (312854)
ا.م
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۲۰
امام حسن (ع) : اگر به تعدادانگشتان یک دست یار با یصیرت داشتم با معاویه می جنگیدم . (312754)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۲۶
انشاالله این جشنها باشکوه برگزار شود و در آینده شاهد جشنهای بزرگ دیگر مثل ایجاد شغل برا جوانان ، گسترش شادی و نشاط در جامعه و تبدیل مرگ بر این و آن به درود بر این و آن (312755)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۱۱
هیچ آدمی بخاطر توافق با گرگ زخم زده خوشحالی نمیکنه (312837)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۳۲
ول کن بابا جشن کجابوده هروقت جیبم پرشد جشن میگیرم (312758)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۳۷
البته توافق کاربزرگ دولت تدبیر وامید ودرایت وهوشمندی شخص دکترروحانیست. زنده وپاینده باددکترروحانی ودکترظریف. درستش هم همین است ما بایدباجهان تعامل داشته باشیم .با دشمن تراشی وچنگ کشیدن به صورت دنیا نمی توان زندگی کرد.یاداون سیدبزرگواربحیر اگر ایده گفتگوی تمدنها ادامه می یافت وباجهان مسالمت آمیز مدارا می کردیم امروز خبری از داعش وبوکوحرام نبود.امروز تحریمی وجودنداشت. (312759)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۴۰
با سپاس از اینکه گفتگوهای که از دکتر زیبا کلام گذاشتید.به نظر بندا هم این توافق جشن دارد به خاطر اینکه مرحله بعدی در صورت نرسیدن به توافق فروش نفت به صفر بوده و مرحله بعداز آن حمله نظامی بوده و به نظرم بنده با این توافق جلوی آن گرفته شد (312760)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۱۰
جو الکی ندید
36 ساله میگن حمله نظامی
. . . . زیادی میخورن شما توجه نکن (312851)
دادا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۵۲
درجواب دوست.عزیز که گفته انها باید جشن بگیرند نکنه فکر میکنه بیماران امریکا و اروپا از نداشتن دارو داشتن میمردند یا جوانای انها بخاطر منزوی بودن کشورشان داشتن خود کشی میکردند پس باید جشن بگیرند!!!! (312762)
پور امینی از همدان
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۰۳
ماتجربه پایان جنگ تحمیلی را در اختیار داریم مردم بعد از توافق نهائی تامدتی که اوضاع تثبیت شود در هیچ زمینه ای چه اقتصادی و.... تصمیمات عجولانه نگیرند که بعد ها موجب پشیمانی شود مگر خیلی مطمئن باشند وبا مشورت با اهل فن (312764)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۱۸
استقلالی که با یه جشن به باد بره همون بهتر که به باد بره . تو آمریکا این همه تظاهرات میشه استقلالشون پابرجاست (312765)
مخالف چپ و راست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۲۲
سر اين قضيه كه مسائل قبلا حل نشده باز ما دولت قبل را و تيم مذاكره كننده قبلي را مقصر مي دانيم وانگار همه عادت كرده اند به جاي واقع بيني فقط براي مسائل جناهي ايران را مقصر بدانيم و از هر ابزاري براي مسائل جناحي استفاده كنيم حال ادم ازاين جناح بازيها به هم مي خورد (312767)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۴۰
خدایا چه ملتی هستند اینها


جشن یعنی انشاله خیلی از مشکلات تمام شد

جشن یعنی انشاله مردم و دولت به کارهای مهم دیگر هم بپردازند

آقای زیبا کلام لطف می کردید می گفتید جشن شکرانه هم بخاطر زحمات دولتمردان و هم بخاطر ناامیدی منافقان در کشور و پیروزی درمقابل دشمنان

خدا خودش کمک کند (312773)
قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۴۴
چرا عید فطر؟ ما میخوایم از الان جشن بگیریم. (312777)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۰۹
شما کلا خوش باش
از اول جشن گرفته بودی ولی نمیدونستی واسه چی (312850)
هوشنگ
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۰:۱۴
این زیبا کلام هم هوشنگی واسه خودش (312782)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۰۴
تمام کامنت ها را خوندم، عجب جنگ هسته ای راه انداخت زیبا کلام عزیز:اما برای خنده: زیبا کلام عجب هوشنگیه خیلی بامزه بود. (312834)
دانشجوی ارومیه ای
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۰:۴۰
دکتر زیباکلام را همه میشناسیم. حرف های به اصطلاح از معده بر آمده زیاد میزنند وگاهی با واقعیت فاصله دارد.اقای دکتر تقریبا در تمام موضعات موجود در جهان از سیاست وسینما واقتصاد واسرائیل و هسته ای و فرهنگ و.. نظر دارن البته با مایه شور.
بهرحال دست به دعا برای توافقی که منافع مردم وانقلاب در ان رعایت شده باشد انشالله. (312790)
واس ماس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۳۴
توافق خوب واقعا چشن هم داره در غیر این صورت هرچه پیش بیاد واس ماس (312803)
عبرت بگيريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۴۹
آقاي زيباكلام
اين چه پيشنهادي است كه مي دهيد ؟ حالا وقت جشن گرفتن است ؟ بهتر نيست به مردم بگوييد شور و شعور خود را تا انتخابات مجلس نگه دارند تا بتوانيم مجلس را بگيريم. مردم به خيابان بيايند كه چه بشود؟ كه دوباره كشف حجاب و رقص مختلط و شعارهاي آنچناني تا باز هم اصلاحات با چالش مواجه شود و پايداري و دلواپس ها و صداوسيما شانتاژ كنند . خودتان هم مي دانيد اين جشن ها در مناطق شمالي تهران و چند كلانشهر ديگر با دور دور و بوق بوق است و هيچ نتيجه اي جز سواستفاده رسايي و شريعتمداري ندارد. (312807)
عبرت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۱:۵۸
آقاي زيباكلام
فكر نكنيد با اين پيشنهادهادلواپس ها عقب نشيني مي كنند آنها جري تر مي شوند و فضا را براي روحاني در عرصه سياست داخلي تنگ تر مي كنند.داريد با اين كارها فضا را امنيتي مي كنيد. وقتش نرسيده از ٨٨ عبرت بگيريم؟! ٨٨ باعث نشد اصلاحات سالها عقب بيفتد؟ ٨٨ باعث نشد مملكت بيفتد دست مرتضوي و بابك و بقايي و رحيمي ؟ وقتش نرسيده استاد علوم سياسي كه سالهاست علل عقب ماندگي و " ما چگونه ما شديم" تدريس ميكند قبول كند كه خياباني كردن سياست خارجي مصداقي از عقب ماندگي است؟ چه با بوق چه با مرگ برامريكا (312812)
زیبا کلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۲:۰۵
باز این زیبا کلام حرف زد!!! (312813)
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۳:۵۶
بیش از 20 ملیون ایرانی شغل درست و حسابی ندارد بعد شما ها گیر دادید به انرژی هسته ای بابا نخواستیم به فکر نان ملت باشید.شکم پرشد بعد بشینیم و بیندیشیم برای هسته (312831)
احسان
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۱۰
واقعا ؟؟؟
مطمئن باشیم ؟؟؟؟ (312836)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۳۲
سلام ،
دوست عزیز، آقای ببین !؟ ( دومین نظر ) !
به نظری که دادی نمره مثبت و 20 دادم ، اما به دیکته ات نمره صفر کله گُنده !
چونکه ( عزا ) صحیح است و نه ( عذا ؟! )
اگر قرار بود ده تا جمله بنویسی تکلیف چه بود ؟
بالاخره باید ،منهم در این مذاکرات به یک نفر گیر بدم و کسی را بهتراز شما ( آقای ببین) پیدا نکردم! زیرا،تیم مذاکره که کارش عالیست،نئو محافظه کاران هم(دولت پاکدست و هواداراش) که کفگیرشان ده دیگ خورده،آمریکا هم که عاقل شده،پس میمونه فقط شخص شما که باید بهش گیر داد! دلخور نشی آ . (312838)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۳۵
لبنانیها،فلسطینیها،والبته اسد و حوثیها هم جشن خواهند
گرفت چون سیبیل اونا هم با توافق ایران چرب میشه و میمونه
بچه های سیستان و بلوچستان و خوزستان و کرپستان و ترکمن صحرا
بخاطر کمبود امکانات تو کپر درس بخونن ،بیمارامون واسه نبود دارو
جون بدن، ما دیدیم پولهای این مملکت وملت خرج کسانی شده که
برای صدام عزا گرفتن و ۱۷۰فرزند دلیر این مملکت رو دست بسته زنده
به گور کردن و ما شدیم حامیان قاتلین فرزندان ایران (312839)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۴۲
من با توافق وجشن و پایکوبیه مردم و دوستی با تمام
کشورها و ملتها موافقم ما ملت شادی هستیم نه ملت گریه
به شرطی که پول این مردم برای رفاه و شادی و سلامت و اموزش
همین مردم خرج بشه نه یه عده مفت خور بیگانه که تنها
بخاطر پول ملت ایران هست که ایران ،ایران میکنن در حالیکه
همینها هشت سال در کنار صدام بر علیه ایران جنگیدن
و بهترین فرزندان این سرزمین رو شهید کردن (312842)
علی جعفری
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۰:۵۷
سلام با لغو تحریمها دو گروه مخالفت میکنن،1 دلواپسان،2 اساییل،
ولی اسراییل دشمن است باید مخالفت کنن ولی دلواپسان منافعشان در خطر است وقتی سازمان ملل قطعنامه صادر میکرد دلواپس نبودن حالا مردم انتخابات به شخصی رای دادن که باب میلشان بود این اقلیت ناراحت و دلواپس شدن به هر حال یه باور دوستان دلواپس باید ما شب و روز گریه کنیم و بدون دشمن نباید باشیم باید با دنیا جنگ کنیم وووووو (312844)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۰۶
خواهشا جوگیر نشید .
آبروی کشور رو نبرید
بازم یه سری غرب زده قبل از اینکه بدونن چی شده الکی کف و هورا سر ندند (312846)
فردا صبح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۱:۵۳
انشاله جشن می گیریم


جشن قدرت و شجاعت ملت ایران (312860)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۳:۰۹
شادی حق مسلم مردم ایران است خدایا هر کس مردم را غصه دار میخواد زندگیشو پر از غصه کن (312861)
هاله نور
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۳:۳۲
مخواستم به اقای امیر از قم بگم چشم برای فلسطینی بیمارستانهای خصوصی مجانی با کلیه امکانات ونور وکلفت هر جور که دستور بدن دراختیارشون میذاریم درحالیکه در پر بیننده ترین برنامه تلوزیون رفتگر بدبخت ایرانی با بچه مرگ مغزیش درخواست گدایی میکنیم وبه این به اصطلاح دانشجو از ارمیه هم بگم واقعا اگر تو داشجو باشید وای بحال این دانشگاه و سواد دنشجوهایش شما باید فعلا نهضت سواد اموزی باشید (312862)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۴:۰۴
باز این بابا حرف زد یکی نیست بهش بگه حرف نزنی فکر می کنی مردم میگن لالی اخه مرد ناحسابی چرا اینقدر ... هستی اخه این مردم زمانی باید جشن بگیرند که توافقی انجام بشه و عملا اجرا بشه نه نصفه نیمه بلکه کامل و بدون سنگ اندازی طرف مقابل که معمولا اینطور نمیشه چون طرف مقابلمون اهل دبه کردن هست و زمانی باید جشن بکیرند که نتیجه مثبت تواف رو در زندگیشون احساس کنند که از قدیم گفتند از حرف تا عمل فرسنگ ها فاصله هست فرسنگ ها
می فهمی اینو یا نه؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (312863)