به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۷۲۷۱۷
کفاشیان: گفت طلاق می خواهم ؛گفتم چشم!

كارلوس کروش دلایل استعفایش را اعلام کرد

گروه ورزشي: سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به دلیل فشارهایی که روی من و رئیس فدراسیون فوتبال بود، از سمت خود استعفا کردم.
كارلوس کروش دلایل استعفایش را اعلام کرد
کارلوس کی‌روش بعد از جلسه با علی کفاشیان اظهار داشت: بله من امروز استعفا دادم. دلیل آن هم فشارهایی بود که روی من و کفاشیان وجود داشت. وی درباره اینکه فشارها از سوی چه کسانی بوده است، گفت: نیازی به صحبت در این مورد نیست و همه مردم می‌دانند که موضوع چه بوده است.

سرمربی مستعفی تیم ملی ادامه داد: کسی نمی‌تواند بگوید من قصد ادامه همکاری با تیم ملی را نداشتم. این جدایی خواسته و تصمیم من نبود حتی رئیس فدراسیون فوتبال هم این موضوع را نمی‌خواست اما برخلاف آرزوها و خواسته‌های خود ناچار به این کار شدیم.

کی‌روش در پاسخ به اینکه آیا صحبت‌های وزیر ورزش را شنیده و آیا منظورش وزیر ورزش است، تصریح کرد: ما و همه مردم می‌دانیم چه کسی و به خاطر چه چیزی این کارها را انجام داده است. باید دید تکلیف خواسته مردم که موافق ماندنم بودند چه می‌شود؟ این سؤالات را باید از کسی بپرسید که به ما فشار آورد تا من کنار بروم. بیش از این در این باره صحبت نمی‌کنم.

وی درباره اینکه درباره جدایی از ایران غرامتی خواهد گرفت، تأکید کرد: جدایی من کاملاً محترمانه و صلح‌آمیز بود، چرا که با کفاشیان دوست هستم. اتفاقی که افتاد بر خلاف افکار و انتظاراتم بود. کی‌روش در پایان خاطر نشان کرد: شرمنده مردم هستم اگر با این خبر نوروزشان خراب شد اما آنها بدانند که این جدایی خارج از حیطه اختیارات من بوده است و همین‌جا از همه مردم و دوستان عذرخواهی می‌کنم.

کفاشیان: گفت طلاق می خواهم؛ گفتم چشم!
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرآنلاین؛ درباره شوک بزرگش در شب عید برای فوتبال ایران می گوید. او از این می گوید که چه شد که تصمیم برای جدایی کارلوس کروش نهایی شد و رفتن او تنها راه باقی مانده برای دو طرف شد. او معتقد است بهترین تصمیم گرفته شده چون ادامه این شرایط برای هیچ یک از دو طرف وجود نداشته است. کفاشیان در این باره به خبرآنلاین می گوید: « چاره دیگری نداشتیم. یک دفعه شب عیدی به این تصمیم رسیدیم. به هر حال این هم خبری است برای خودش. کارلوس را 4 سال قبل شب عید آوردیم، حالا هم شب عید قرار شد از پیش مان برود.»

اما چه اتفاقی افتاد که این طور شد؟؛ «چرایش را که دیگر همه دیدند. اتفاقاتی که از پی هم افتاد در این چند روز تشدید کننده بود و در نهایت توافقی گفتیم دست مان درد نکند و قرار شد از هم جدا شویم. همین حرف ها و اتفاقات چند وقت اخیر موثر بودند تا کارلوس به این نتیجه برسد چون او دقیقا در جریان همه اتفاقات و اخبار بود و آمد گفت بهتر است که برود»

اما در جلسه چه گذشت و این دو چه رفتاری با هم داشتند؟ کفاشیان هم مثل کروش از فضای آرام این نشست می گوید:«اتفاقا کلی گفتیم، خندیدیم و شوخی کردیم. آمد به من گفت می خواهد طلاق بگیرد. من هم با خنده گفتم اگر همسرم هم بگوید می خواهم طلاق بگیرم، باید قبلش یکی را جای خودش برایم پیدا کند!»

او بعد از این توضیح می دهد که دو طرف سعی کردند خیلی منطقی با ماجرا برخورد کنند:« او به من گفت شرایط برای ادامه همکاری سخت بوده و چاره ای غیر از رفتن برایش نمانده. می گفت نمی خواهد به اردوی اتریش و سوئد برود و ترجیح می دهد تیم را همین حالا ترک کند. به خواهش من و توافق مان برای جدایی تفاهمی پذیرفت که به اتریش برود و من به این دلیل از او تشکر کردم. به هر حال خودم هم چون شرایط را می بینم، حرف هایش درباره سختی کار پذیرفتم. به او حق دادم. توافق کردیم که بعد از اردوی سوئد درباره تسویه حساب با هم توافق نهایی کنیم. نه ما قصد داریم ضرر کنیم و نه او. در این 4 سال با همه مشکلاتی که داشتیم به هر حال همیشه در مورد مسائل مالی به توافق می رسیدیم و دیر یا زود پولش را می دادیم. این بار هم او به خواست من به اردوی سوئد رفت تا کارش با تیم ملی تمام شود.»

کفاشیان درباره جانشین کروش هم می گوید:«راستش به او گفتم باید به من مشاوره بدهد و دوستی مان ادامه داشته باشد. اگر او برود ما دوباره باید دنبال مربی باشیم. خواست مردم و افکار عمومی این است که وقتی ما کسی مثل کروش را از دست می دهیم دنبال یکی مثل او برویم، ولی با این شرایط و وقتی به جیبم نگاه می کنم حتی برای انتخاب مربی درجه یک از لیگ خودمان هم خیلی سخت می توانیم مربی انتخاب کنیم. باید ببینیم تا پایان این اردو در اتریش و سوئد چه اتفاقی می افتد. فعلا کارلوس روی نیمکت است. بگذار سال تمام شود و ببینیم در سال جدید و از 5 فروردین که سر کارم می آیم چه اتفاقاتی می افتد تا بعد برای مربی بعدی تصمیم بگیرم. به هر حال این تغییر نه خواست ما بود نه کارلوس کروش و نه مردم اما شرایط طوری شد که این جدایی بهترین تصمیم بود.»

او که سال قبل می گفت بعد از جام جهانی دوست دارد کاپلو را جای کروش بیاورد درباره اینکه آرزویش را محقق می کند؟ می گوید:«کاپلو اسمش خیلی جذاب است. کارش هم خوب بوده اما سرمربی روسیه است و نمی آید تهران. باید دنبال گزینه دیگری باشیم.»

از او درباره مارچلو لیپی می پرسیم. مربی ایتالیایی که گفته دوست دارد در آسیا و یک تیم ملی خواهان پیشرفت کار کند، یا مربیان دیگری مثل بیلسا و... که هر یک شاید مسیر آینده شان آسیا باشد ؛ رئیس خنده رو اما پاسخ می دهد:« کی؟ نیکی؟ فکر کردم خانم کریمی را می گویی. ایشان یک بار آمدند و یکسری مستند برای فوتبال ساختند. بابا ما همین کارلوس را در روزهای خوب مان، با پولی که داشتیم به سختی و با من بمیرم، تو بمیری راضی نگه داشته بودیم. حالا که شرایط مان سخت شده، خیلی دشوار است با مربی کلاس جهانی به توافق برسیم. باز هم می گویم فعلا اصلا نمی توانم در این باره نظری بدهم. واقعا خودم هم نمی دانم چه کاری باید بکنم. فعلا بگذارید تیم ملی این دو بازی خوب دوستانه ای که در پیش دارد را خوب برگزار کند و مردم در عید از تماشای دو فوتبال خوب ملی لذت ببرند تا بعد ببینیم چه باید بکنیم.»

urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۰۱:۳۶
بابا بیخودی اینو بزرگش نکنین. من موندم که طرفدارای این بابا از چیه این خوششون اومده. اینجوری بگم بدون یا نبودن این اقا هیچ تاثیری در تیم ملی نداشت و نخواهد داشت. مگه میشد بین 4 تیم پنجم شد یا اینکه چند تیم تو اسیا فوتبالشون از ما برتر بود و ما بردیمشون. بابا جون هرکی دوست دارین نه در مورد کیروش و نه هر شخصیت دیگه اسطوره سازی و شخصیت سازی نکنین. خوب عملکرد ایشون در ازای پولی که گرفته زیر ه صفره. یه مربیه فوتبال چرا باید حقوقش از مربی سیرک بیشتر باشه؟ (297567)
urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۲۳:۳۳
نسبت کامنتای منفی به مثبت تو علم امار معنی داره. یعنی خیلی از مسایل کلان مملکت رو هم می تونید بر اساس این امار برنامه ریزی کنید.یعنی 60% نظر دهندگان بواسطه علاقه شخصی که منشا مشخص نداره حاضرند منافع خود و دیگران را به خطر بیاندازند. یعنی افرادی هستند که با اینکه می بینند کیروش هیچ اثر مثبتی نداره و بواسطه حرفه ای گریش ایران رو بهترین گزینه از نظر مالی و با اعمال حق شرط انتخاب کرده و خودش هم استعفا داده باز بی اونکه بدونن حمایتشون چه تاثیری داره باز ازش حمایت می کنن. (297616)
urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۲۳:۳۶
من موندم تو این مملکت چند نفر فوق تخصص فوتبال وجود داره که دارن از این اقا حمایت می کنند. خوب متخصص ترین افراد ایرانی مربیان تیم ای داخلی هستند. جالبه ک وقتی این مربیان نظر میدن همه میشن متخصص فوتبال و حتی نظر این مربیا رو هم غیر تخصصی و بر اساس عقده های شخصی می پنداند. حال انکه بر فرض اینکه کیروش مربی بزرگی باشد در صورت نبود بازیکن بزرگ به چه دردی می خورد. مثل اینکه از کاسپاروف بخوای با صفحه مینچ برات شطرنج بازی کنه (297617)
urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۰۱:۴۳
خیلی تابلوه که ایشون به خواسته کفاشیان رفته که وزارت ورزش رو تحت فشار قرار بده ولی خدا رو شکر که رفته. اگه ایشون مثل ولاسکو تاثیر قابل مشاهده ای رو فوتبال داشت حالا میتونست خودشو یه فرد مهم معرفی بکنه. حالا که کوچکترین تاثیری نداشته با چه رویی داره طوری صحبت می کنه که انگار باید منتشو بکشیم. مورد خطابم افرادی هست که ایشون رو اینجور گنده کردن و با هزار تا فیلم و ادا و حقوق میلیاردی اوردنش تو تیم ملی. همون موقع هم گفته بودم این اقا اگه کوچکترین موفقیتی داشته باشه تف عالم بر من باد. حافظه تاریخی (297568)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۰۳:۳۴
سال نو مبارک
البته شاید بشه گفت خدا رو شکر!
دستمزد میلیاردی و نتایج نیم بند و ضعیف!!
طرحی نو با مدیریت جدید لازم است انشاا... (297571)
احمد
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۰۴:۳۱
وقتی دولت پول ندارد کارمندان قراردادی را پیمانی کند، ضرورت ندارد مربی‌ای را بیاوریم که یکی از گران‌ترین مربیان جام جهانی گذشته بود. (297572)
اميد
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۰:۲۴
کيروش نمي رود اين سياه بازي با کفاشيان (297575)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۱:۱۹
بهار نیوز راحت شدی؟ حالا کف و هوراهاتونو واسه فرکی آمده کنید! (297576)
urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۸:۱۰
فرکی یا هر کس دیگه مربی بشه مثل کیروش باید بگرده از دور و ور دنیا بازیکنای دورگه رو جمع کنه بیاره تیم ملی تا عملکردش مثل کیروش بشه. یا اینکه بگه همه 11 نفر وایستن رو خط دروازه که مبادا گل نخوریم. دفاعی ترین تیم جام جهانی که به قول تماشاگرای اون بازی اصلا بازی ارزش دیدن نداره. تازه فرکی هم بیاد نمی تونه بین 4 تیم پنجم بشه و یا مثلا مشکل ما برد کشورهایی با 100 نفر جمعیت نیست. ببین کف خواسته مردم کجا رسیده که ارزوشونو مربیشون تیمهایی مثل عراق رو ببره. واقعا متاسفام (297606)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۱:۴۹
خوب‌هر‌اومدنی‌رفتنی‌هم‌‌داره،از‌کی‌روش‌بخاطر‌زحماتی‌که‌کشید
سپاسگذارم،امیدوارم‌هر‌جا‌رفت‌‌موفق‌‌باشه،
اما‌‌در‌مورد‌‌‌جانشینش‌‌‌بیلسا‌‌عالیه‌‌‌،فکر‌نمیکنم‌قیمتش‌بیش
از‌۵۰۰هزار‌دلار‌در‌سال‌باشه،نوع‌فوتبالشم‌‌که‌با‌اینکه‌تو‌ارژانتین
موفق‌نبود‌‌اما‌تو‌تیم‌ملی‍شیلی،اتلتیکو‌بیلبائو‌‌والان‌‌تو‌مارسی‌‌خوب‌کار
کرده. (297578)
hi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۱:۵۲
این مملکت از همه جا داره ضربه میخوره والا مردم خوب خوب طاقتی دارن (297579)
زن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۵:۳۹
چرا به اسم خانم کریمی توهین می کنه؟! شوخی در سطح مقامات باید از یک ادب حداقلی برخوردار باشه! این لحن صحبت کردن در مورد یک خانم سطح این آقا را نشان می دهد!!!!! (297597)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۵:۵۷
کیروش خوب یا بد رفت... همین!
کیروش نه آنقدرسهمپررنگی درفوتبال داشت و نه آنقدرکم رنگ. هنگام خداحافظی برانکو بایدهوار راه می انداختیم که ایران رتبه ی17فیفا را داشت و ژاپن و کره مقابلش تعظیم می کردندو...
کیروش باید می رفت... همین! (297598)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۷:۱۱
واقعا متاسفم..تازه یه نظم توی تیم ملی داشت پایه گزاری میشد که به لطف وزارت ورزش خراب شد (297601)
ali5_h63@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۱۹:۰۲
بهار این کیروش که ایقد ما ملت دوستش داریم چه هیزمی به تو فروخته که ایقد خوشحالی که داره میره (297608)
urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۲۳:۲۱
اون اصلا هیزمی نفروخته که تر یا خشک باشه! منظورم اینه که این اقا اصولا عملکردی به غیر از جذب بازیکنای دورگه نداشته. ولی چون خارجیه و میلیاردی پول گرفته طبق رسم مردم ایران باید قربون صدقه اش بریم. واقعا تو ایران کسی نیست که از فوتبال سر در بیاره؟ منظورم مربیاش نیست منظورم اونایین که کامنت میزارنو و به گفته هام منفی میدن. فوتبال با مربی میلیاردی رشد نمی کنه عزیزان با فوتبال پایه رشد می کنه. اونایی که هی دم از علم فوتبال میزنن بدونن که فوتبال یه قاونو بیشتر نداره و اونم سرمایه گذاری تو فوتبال پایه (297614)
urmia
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۲۳:۲۷
چرا فوتبال و وایبال رو کنار هم نمیزارین ببینین چی باعث پیشرفت والیبال و چی باعث پسرفت فوتبال شده. تنها موردش سرمایه گذاری تو پایه ها و نقطه ضعفش ارزش بیودی دادن به بازیکنای در پیتی هست. بهترین بازیکن لیگ باید 50 ملیون معادل درامد یه کارمند عالیرتبه باشه. نه بیشتر و نه کمتر. اگه میبینید که تو کشورهای دیگه بابت بازیکن میلیاردی پول میدن دلیلش یه چیز دیگه س که در ایران وجود نداره. بزرگترین باشگاه فوتبال کشور سالیانه درامدی معادل 10 میلیارد و هزینه معادل 50 میلیارد. خوب شما چی انتظار دارید؟ (297615)
ازاد
Turkey
۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ۲۳:۴۳
حالا منظورت از ملت کی بود؟ اگه اسم شما ملته خوب مشکلی نیست. ولی اگه منظورت مردم ایرانه که بدونین خیلیها هستند که فوتبالو می فهمن و می دونن این اقا به خاطر بحران مدیریتی که در ایران وجود داره اومده ایران و می دونه که اگه تیم اخر دنیا هم بشه یه افرادی هستند مثل شما که ازش حمایت کنند و افرادی هم پیدا می شن که این اقا و اقای کفاشیان تقصرا رو بندازن گردن اون. تا فوتبال پایه نباشه کیروش که سهله از کهکشانهای دیگه مربی بیاد فایده ای نداره (297618)