به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۸۸۷۷

ارتباط با ساکنان سیارات تا 20 سال آینده

گروه علمي و فناوري: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد : تا دو دهه دیگر ، ارتباط با نخستین موجودات فضایی در حال زندگی در سیارات دیگر امکان پذیر خواهد شد.
فرآیند کشف سیارات با موجودات زنده در خارج از منظومه ی شمسی خواهد بود. دانشمندان به کمک تلسکوپ های فضایی نوین، خواهند توانست داده های دریافتی از آن سوی کهکشان ها را پردازش ومطالعه کنند. سارا زیگر، پرفسور دانشگاه فن آوری ماساچوست در این زمینه گزارش داد: سطح مطالعات بر روی جهان و کهکشان ها در آینده ای نزدیک تا چندین برابر افزایش خواهد یافت. وی افزود: دانشمندان هم چنان به شدت در حال مطالعه و بررسی بر روی سیارات مختلف هستند و روزی خواهد رسید که سیاراتی با شرایط زیست محیطی مشابه در کره ی زمین، کشف به ثبت خواهد رسید.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که هر ستاره دستکم یک سیاره دارد که احتمال پیدایش و یا وجود حیات در آن بسیار است. مثلا کهکشان راه شیری در خود تریلیون ها سیاره را جای داده است. با این که حجم این پروژه بسیار سنگین و پر زحمت است اما سازمان ناسا مدعی شده داده است که تا 20 سال آینده برقراری ارتباط با تمدن های کهکشانی امکان پذیر خواهد بود.
مرجع : ايرنا