به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۷۳۴۳۷
استقلال بازی برده را باخت

توقف پرسپولیس؛ شکست استقلال

گروه ورزشی: سرخابی های پایتخت سال 1394 را با ناکامی آغاز کردند، پرسپولیس مقالبل راه‌آهن به تساوی دو بر دو رضایت داد و استقلال که در دیدار رفت از فولاد شکست خورد در اهواز باز هم مقابل این تیم باخت را پذیرا شد.
توقف پرسپولیس؛ شکست استقلال
دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران در شرایطی با پیروزی قرمزپوشان اهوازی به پایان رسید که شاگردان امیر قلعه‎‌نویی نیمه اول را با پیروزی به پایان برده بودند. در ادامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران از ساعت ۱۸:۵۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود فولاد به اتمام رسید. اسماعیل شریفات(۷۰) و ماتیاس چاگو(۸۳) برای فولاد و رضا عنایتی(۱۳) برای استقلال گل زدند.

در نیمه اول این دیدار استقلال تیم برتر میدان بود و موقعیت های بیشتری نسبت به میزبان خود ایجاد کرد و با زدن یک گل مزد برتری اش را هم گرفت. گل استقلال حاصل توپ برگشتی از یک ضربه ایستگاهی بود. ضربه ایستگاهی آبی پوشان روی دروازه فولاد سانتر شد ولی سلیمی دروازه‌بان فولاد در محوطه شش قدم توپ را به صورت ناقص دقع کرد. رضا عنایتی هم که در آن منطقه حضور داشت با یک ضربه آرام دروازه حریف را باز کرد.

در ادامه بازیکنان فولاد تلاششان را برای جبران نتیجه چند برابر کردند. حملات فولاد بیشتر روی فرارهای اسماعیل شریفات برنامه ریزی شده بود ولی این حملات نتیجه‌ای در بر نداشت تا نیمه اول با همان تک گل عنایتی به پایان برسد. تیم فولاد اواسط نیمه نخست مهرداد جماعتی کاپیتان خود را از دست داد. جماعتی که دچار آسیب دیدگی شده بود، در این نیمه جای خود را به امید خالدی داد.

در نیمه دوم دو تیم فوتبال زیبا و پرجنب و جوشی را به نمایش گذاشتند. در این بین فولاد میل هجومی بیشتری داشت و در تلاش برای جبران گل خورده بود اما استقلال به دنبال حفظ نتیجه و استفاده از ضد حملات بود. دقیقه ۷۰ این دیدار فولادیها موفق شدند کار را به تساوی بکشانند. در این دقیقه محسن مسلمان ضربه کرنری را از جناح راست روی دروازه استقلال ارسال کرد که ضربه سر اسماعیل شریفات دور از دستان محسن فروزان به تور دروازه چسبید و کار دو تیم به تساوی رسید تا همه چیز از نو آغاز شود.

بعد از این گل بازهم توپ و میدان در اختیار فولاد بود و حضور آرش برهانی به جای یعقوب کریمی هم نتوانست روی عملکرد استقلال تاثیر مثبتی بگذارد. در دقیقه ۸۳ این دیدار فولاد روی شوت ماتیاس چاگو به گل دوم دست پیدا کرد. این گل روی پاس رو به عقب شریفات به دست آمد تا آبی ها در دقایق پایانی برای جبران شکست تلاش کنند.

استقلال در دقایق باقی مانده موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کرد. در این دقایق مدافعان بلند قامت استقلال هم برای استفاده از توپ های بلند خود را به محوطه جریمه فولاد رساندند اما این فولاد بود که در دقیقه ۹۰ توسط چاگو صاحب یک موقعیت خوب شد که شوت او را فروزان به کرنر فرستاد. در چهار دقیقه وقت اضافه هم این استقلال بود که تمام تلاشش را کرد اما نتوانست از شکست فرار کند. فولاد خوزستان با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و خود را به جمع مدعیان قهرمانی رساند. استقلال هم با این شکست همچنان ۴۱ امتیازی ماند.

یروزی نفت تهران و تراکتورسازی/ صدر جدول بدون تغییر ماند
تیم‌های فوتبال نفت تهران و تراکتورسازی تبریز با پیروزی مقابل حریفان خود در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، جای خود را در رده اول و دوم جدول رده بندی حفظ کردند. در ادامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز جمعه تیم فوتبال تراکتورسازی در تبریز به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود تراکتورسازی خاتمه یافت. همچنین تیم نفت تهران هم با یک گل برابر نفت مسجد سلیمان به برتری رسید تا به صدرنشینی خود در جدول رده بندی ادامه بدهد. تراکتورسازی هم با این برد ۴۷ امتیازی شد تا در رده دوم جدول باقی بماند. لوسیانو ادینهو مهاجم تیم تراکتورسازی با گلی که امروز به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش را به عدد ۱۶ رساند.

* تراکتورسازی تبریز ۳ - استقلال خوزستان صفر
گل‌ها: فرشاد احمدزاده (۴۰)، لوسیانو ادینییو (۵۷) و آندرانیک تیموریان (۸۱) برای تراکتورسازی

* نفت تهران یک - نفت مسجد سلیمان صفر

گل: علیرضا عزتی (۸۴) برای نفت تهران

* سایپا یک - ملوان انزلی صفر

گل: حکیم نصاری (۸۵) برای سایپا

* پرسپولیس ۲ - راه آهن ۲

گل‌ها: رامین رضاییان(۳۸) و امین منوچهری(۷۷) برای راه آهن و مهدی طارمی(۷۶) و محمد نوری(۹۰ - پنالتی)برای پرسپولیس