به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۲۳
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۶۱۴۶۷

قرائت بیانیه پایانی‌وین توسط ظریف و اشتون

گروه سياسي: بیانیه پایان نشست وین توسط وزیر خارجه کشورمان و هماهنگ کننده 1+5 قرائت شد. متن بیانیه به شرح زیر است:
هتل امپريال وين محل برگزاري مذاكرات
هتل امپريال وين محل برگزاري مذاكرات
براساس آنچه که در اقدام مشترک سال پیش تصویب شد تلاش کردیم تا این مسئله را تا اینجا ادامه دهیم و از اتریش برای میزبانی تشکر می کنیم. تعهد هر دو طرف بر این بوده که به یک راه حل پایدار همه جانبه برسند. 10 دور مذاکره داشتیم و چندین مذاکره چندجانبه با طرفین داشتیم برخی موضوعات پیشرفت کردند ولی بایستی در برخی مسائل تکنیکی و فنی صحبت ها شود تا به اینکه به صورت نهایی در یباید. ترجیح می دهیم این راه حل جامع را در وین به نتیجه برسانیم اما قول می دهیم در واقع در مورد نظرها و ایده‌هایی که در مورد رسیدن به راه حل جامع هست تمرکز کنیم.

ما همراه با وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 به این نتیجه رسیدیم که راه حل دیپلماتیک را ادامه دهیم. براساس طرح جامع اقدام مشترک قرار بر این شد تا 10 جولای این مسئله ادامه پیدا کند و این مذاکرات در طولانی مدت در 4 ماه آینده قرار شد بر روی مسائل کلی تصمیم گیری شود و در مورد مسائل جزئی و پیش نویس آن در ماه های اینده تصمیم گیری شود.

ما بار دیگر تایید می‌کنیم که هر دو طرف براساس اقدام مشترک بر تمامی تعهدات خودشان در زمان مقرر عمل کردند و تعهد داشتند در واقع اقدامات داوطلبانه و بازرسی‌هایی که وجود داشته است. نشست بعدی ما در اواسط دسامبر خواهد بود. گفتنی است توافق ژنو تا 10 تیرماه 1394 تمدید شد و قرار است مذاکرات طی هفته‌های آینده برای دست‌یابی به توافق ادامه پیدا کند.