به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۷۳۳۴۷

ظریف: نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود

گروه سياسي: وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی دارد و اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته است، گفت: قطعا نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود.
ظریف: نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود
محمد جواد ظریف که در ساعات پایانی عصر چهارشنبه برای پیاده روی با تعدادی از اعضای هیات به حیاط هتل آمده بود، در حلقه خبرنگاران گفت: برخی از مسئولان و وزیران غربی نیاز داشتند برای مسائل داخلی خود به کشورشان بازگردند. در صورتی که نیاز باشد بازمی‌گردند؛ البته مدیران و معاونان سیاسی همه کشورها حضور دارند.

وی با اشاره به حل دو مورد اختلافی نیز اظهار کرد: کارها به این دلیل که به جزئیات راه‌حل‌ها رسیده بسیار دشوار است. امیدواریم پیشرفت حاصل شود. هنوز گفت‌وگو‌ها ادامه دارد و الان همزمان بین چندین هیات باید گفت‌وگوها انجام شود.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکرات بین دو هیات در جریان نیست بلکه چندین هیات با نگرانی‌ها و نگرش‌های مختلف با هم در حال مذاکره هستند؛ از این‌رو کارها مقداری پیچیده‌تر است. این پیچیدگی هم در بحث توافق بین ایران و ۱+5 و هم در بین خود اعضای 1+5 وجود دارد.ظریف همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه وزیر خارجه آلمان گفته است قصد دارد حداقل تا پنجشنبه در لوزان بماند، درباره احتمال ادامه مذاکرات تا فردا گفت: هر چیزی ممکن است.

وی با بیان اینکه از مردم خوبمان انتظار دارم فرزندان خود را فراموش نکنند، درباره انتشار احتمالی بیانیه اظهار کرد: درباره بیانیه تصمیمی گرفته نشده است و به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که قطعی صحبت کنیم. تلاش‌هایی برای نگارش صورت گرفته اما نمی‌توانیم فعلا به صورت قطعی از نتیجه کار صحبت کنیم. فقط می‌توان گفت که قطعا نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود.وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سنگینی مذاکرات تصریح کرد: سه روز است که اعضای هیات ایران به خاطر سنگینی کار نتوانسته‌اند از اتاق‌هایشان بیرون بیایند.

وی افزود: ما با شش کشور که مواضع و منافع متفاوت با خودشان و با ایران دارند، روبه‌رو هستیم. هماهنگی بین این کشورها بسیار دشوار است اما مهم این است که آنها بدانند مردم ما و نمایندگانشان در مذاکرات، زیر بار زیاده‌خواهی نخواهند رفت. الان فرصتی استثنایی است که راه جبران رفتار گذشته با مردم ایران را پیش بگیرند البته اگر قدر این فرصت را بدانند.

ظریف همچنین روز جمهوری اسلامی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مردم ایران در سایه جمهوری اسلامی زندگی با عزت داشته باشند.وی همچنین با تبریک روز زمین گفت: امیدوارم فردا همه مردم در کنار خانواده‌هایشان خرسند باشند.
مرجع : ايسنا