به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۵۵۲۵۷

هجوم بولدوزرها به تاریخ شیراز

گروه سیاسی: ظریف: خوش بینم! و عدم رابطه ما و آمریکا تا قیامت نیست مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار شماره روز شنبه است.
هجوم بولدوزرها به تاریخ شیراز
این روزنامه عنوان ظریف: خوش بینم! را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: مسافران هسته‌ای این بار پرونده اختلافات را روی میز نیویورک باز کردند. حل اختلافات هسته‌ای ایران و آمریکا را یک بار دیگر پای میز مذاکره نشاند و بدین منظور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا برای حل اختلافات جدی باقیمانده بر سر راه دستیابی به توافق نهایی، پیش از شروع رسمی هفتمین دور مذاکرات جامع در نیویورک، طی سه روز گذشته چندین ساعت با یکدیگر در سطوح سیاسی و کارشناسی بصورت دو جانبه مذاکره کردند. اما جدای از این تحرکات دیپلماتیک، رایزنی‌های رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در جریان بوده است.

به گزارش منابع خبری دیپلمات‌ها این مذاکرات را در جهت درک مواضع طرفین، مفید ارزیابی می‌کنند اما منابع آگاه می‌گویند که اختلافات همچنان باقی مانده و تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است. با این حال ظریف ضمن ابراز خوشبینی نسبت به حصول توافق گفت: امیدوارم بتوانیم به استناد توافق ژنو نقشه راهی ترسیم کنیم که هم تحریم‌ها لغو شود و هم اطمینان حاصل شود که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع عدم رابطه ما و آمریکا تا قیامت نیست، نوشت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا در پاسخ به این سوال که می‌توانید پیش بینی کنید رییس جمهور آمریکا به ایران سفر کند، اظهار داشت: به هر حال این عدم رابطه و شرایط ایران و آمریکا تا قیامت که نخواهد بود. به هر حال زمانی دریک شرایط مناسبی، در دوره این دولت یا دولت بعدی و یا بعد از آن، مساله ایران و آمریکا حل خواهد شد و اینگونه نیست که 100 سال دیگر هم همینطور باشد.روحانی خاطرنشان کرد: اراده دولت من بر این است که سطح تخاصم و تنش را پایین بیاوریم و شرایط را برای اینکه 2 ملت بتوانند به هم نزدیکتر شوند، فراهم کنیم،به اعتقاد من ملت ایران یک ملت بسیار بزرگ با سابقه تمدن بسیار عظیم است و امروز مردم آمریکا هم مردمی فعال در صحنه علمی، فرهنگی و اقتصادی هستند، رابطه نزدیک این 2 ملت می‌تواند خیلی از مشکلات را حل بکند.

این روزنامه با انعکاس عنوان صنعا در اشغال انقلابیون نوشت: صدها هزار نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در خیابان فرودگاه صنعا، به دخالت‌های خارجی درامور داخلی این کشور اعتراض کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی دخالت های آمریکا در امور داخلی یمن و فتنه انگیزی کشورهای غربی را در کشورشان محکوم کردند. تظاهرکنندگان تاکید کردند هرگز خون شهدای انقلاب خود را فراموش نخواهند کرد.

هجوم بولدوزرها به تاریخ شیراز تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. در روزهای گذشته تصاویری از تخریب برخی خانه های تاریخی در شهر شیراز منتشر شده که خبر عمق یک فاجعه فرهنگی را دراین شهر تاریخی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد که بولدوزرها به جان خانه‌هایی قدیمی و تاریخی با گچبری و تزیینات منحصر به فرد می‌دهد. موضوعی که نه تنها کارشناسان میراث فرهنگی را به واکنش واداشته، بلکه رییس سازمان میراث فرهنگی را نیز وادار کرد تا با ارسال نامه‌هایی از جمله به دفتر رهبر معظم انقلاب همگان را متوجه عمق این فاجعه کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان جنتی: انکارکنندگان فتنه استحقاق نفرین را دارند، نوشت: خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع فتنه، ساکتین فتنه را خطاب قرار داد و گفت: برادر و خواهر بیدار شو و از فتنه درس بگیر. جنتی گفت: آدم دلش نمی‌خواهد نفرین کند ولی کسانی که حقیقت فتنه را انکار کردند و یا با سکوت و چراغ سبز نشان دادنشان فتنه گران و خانواده‌های آنها را نادیده گرفتند، استحقاق نفرین را دارند. این دسته از افراد گاهی تعبیراتی به کار می‌گیرند و اجمالا فتنه را قبول ندارند. در حالی که باید به آنها گفت که چرا قبول ندارید، مگر اسراییل نگفت که بزرگترین سرمایه‌های ما همین فتنه‌گران هستند.