به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۸۷۶۷۶

سوئیس تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کرد

گروه سیاسی: سوئیس تحریم های خود علیه ایران را که قبلاً به حالت تعلیق درآمده بود ، لغو کرد.
سوئیس تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کرد
 پایگاه اینتنرنتی ادمین: شورای فدرال سوئیس در بیانیه ای نوشت: این شورا از توافق بین پنج به علاوه یک (چین، روسیه،آمریکا، آلمان ،فرانسه و آلمان) و ایران برای حل مناقشه هسته ای استقبال می کند. این توافق دورنمای جدید سیاسی و اقتصادی به روی ایران از جمله روابط دوجانبه باز می کند.با توجه به این نقطه عطف در دوازده سال مناقشه هسته ای، شورای فدرال در دوازدهم اوت تصمیم می گیرد تحریم های خود علیه ایران را که از ژانویه دوهزاروچهارده به حالت تعلیق درآمده بود، بردارد و بند جدید لغو تحریم ها را صادر می کند. این اصلاحیه با توجه به این حکم از سیزدهم اوت (فردا) به اجرا در می آید. اقدام امروز شورای فدرال نشانه حمایت از اجرای توافق هسته ای و تمایل سوئیس برای تقویت روابط دوجانبه با ایران است.
شورای فدرال سوئیس در نشست دوازدهم اوت تصمیم گرفت تحریم ها بر روی معاملات فلزات گرانبها با نهادهای دولتی ایران و همچنین تجارت فرآوردهای پتروشیمی ایران را بردارد.
همچنین تصمیم گرفت تحریم های مربوط به انتقال نفت خام و فرآوردههای نفتی و همچنین سیاست های بیمه ای را که در ارتباط با این معاملات اتخاذ شده است، بردارد. در بخش مالی، حداکثر مبلغ انتقال پول اتباع ایران به یا خارج از این کشور به ده برابر افزایش پیدا می کند. 
همه این اقدامات از سی ام ژانویه دوهزار وچهارده به حالت تعلیق درآمده بود.