به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۷۳۵۳۶
اسب زین‌داری که کلاه گشاد شد و ...!

باید هم نگران شکستن بت مقدس تحریم باشند

باید با قاطعیت گفت که انرژی هسته‌ای یا هر موضوع دیگری اگر از قامت عقل و خرد خارج شود اسب زین کرده باشد یا هر تحفه! دیگری محکوم به بازگشت به عقل و تدبیر است.
باید هم نگران شکستن بت مقدس تحریم باشند
لیلا واحدی

گروه سیاسی: در طول 12 سال گذشته و به یمن ظهور و حضور معجزه هزاره سوم! بار گرانسنگ عقلانیت و تدبیر در چاه عوام گرایی و خیال پردازی افتاده بود. بماند که روحانی و ظریف با چه تدبیر و ظرافتی سعی دارند آن را از درون چاه بیرون آوردند و بماند که در طول این سالها و به سبب گم شدن گوهر منطق و تدبر چه بر سر ایران و ایرانی آمد و تا کجاها آمارها، حکایت از رکود و رخوت کردند.

اما در طول این سالها عده ای، اطراف این چاه ویل گرد آمدند و با آنچه در توان داشتند سعی کردند تا این بار گرانسنگ هرچه عمیق تر در چاه فرو افتد، تلاش شان از آن رو بود که حیاتشان در گرو خاموشی عقل و منطق بود و از این خاموشی بهره‌ها بردند، این چاه اگر برای مردم جز بدبختی و فلاکت چیزی نداشت برای این عده انواع مواهب و مناصب را به ارمغان آورد که کمترین آن همین رسانه هایی هستند که پروپاگاندای مسمومی علیه دولت منتخب مردم به راه انداخته‌اند. که در زیر به چند مورد آنها اشارات گذرایی می شود.

1- ساعاتی پس از اعلام تفاهم ژنو در حالی که موجی از امیدواری ایران را فرا گرفته بود دلواپسان، تفاهم را به افسار پاره ای تشبیه کردند که در عوض اسبی زین و یراق دار به ایران داده شده است. این عده در حالی در سوگ اسب زیبا و یراق دار خود می سوزند که مرادشان با شاخ و شانه کشیدن های وقت و بی وقتش برای دنیا؛ و اقدامات مشکوک و غیر ضروری، قطعنامه های شورای امنیت و اجماع جهانی را برای مردمی خرید که در طول تاریخ هیچگاه آغازگر جنگی نبوده اند.

بر فرض محال حتی اگر تصور کنیم فعالیت های هسته ای و سانتریفیوژهای نسل چندم هم برای ایران و ایرانی اسبی زین دار و یراق بسته بود؛ وقتی این اسب شیک و زین دار در گوشه ای از خاک این کشور حکم شیی تزیینی در اتاق خانه ای را دارد که صاحبان خانه به قوت لایموت خود محتاج اند، از یک سو هیچ کس داخل خانه به سبب وجود این اسب تزیینی یارای اداره خانه را ندارد، و از سوی دیگر اطراف این خانه پر از دوست و دشمن هایی است که به سبب وجود این اسب اهالی آن خانه را تحت شدیدترین فشارها گذاشته اند، حال پرسش اینجاست که آن شی تزیینی تا چه اندازه می تواند برای اهالی آن خانه مفید باشد وقتی با حضور آن راه نفس کشیدنشان هم سد می شود؟ باید با قاطعیت گفت که انرژی هسته ای یا هر موضوع دیگری اگر از قامت عقل و خرد خارج شود اسب زین کرده باشد یا هر تحفه! دیگری محکوم به بازگشت به عقل و تدبیر است.


2-بخش دیگر دلواپسی تندروها بحث برد-برد مذاکرات هسته ای است، این عده که 8سال باخت همه جانبه کشور را به نظاره نشسته اند اکنون فریاد وای ایران سر داده اند که تفاهم نامه لوزان باخت مفتضحانه ایران در نبرد مذاکرات هسته ای است. تندروها که انصاف و مروت را هم مانند منافع ملی به افکار تار خود فروخته اند این نکته را در نظر ندارند که اساسا وقتی محمد جواد ظریف و تيمش یک تنه در مقابل شش قدرت بزرگ جهان می ایستد و از منطق ایران صحبت می کند، وقتی وزیر امور خارجه آمریکا را هشت ساعت پای میز مذاکره نگه می‌دارد؛ وقتی فابیوس و هاموند و
کلاه گشاد را همین دلواپسان امروز و چاپلوسان دیروز سر ملت گذاشتند
لاورف و وانگ یی و اشتان مایر را از شرق و غرب دنیا جمع می‌کند در یک هتل چند طبقه در لوزان، در حقیقت این ایران است که می برد و معادله برد-برد شروع می شود. وقتی حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته می شود؛ وقتی قرار بر لغو تحریم ها گذاشته می شود یعنی ایران برده است، هرچند این عده ترجیح می دادند این برد به نام سعید جلیلی رقم می خورد تا جواد ظریف.

دلواپسان امروز برداشته شدن تحریم ها را شرط موفقیت مذاکرات قلمداد می کنند، هرچند بماند که پیشوایشان با رقم خوردن هریک از این تحریم ها جامعه جهانی را به تشت آب یخ و مردم ایران را به قطعنامه دان پاره ارجاع می داد! اما باید گفت لغو کامل تحریم ها بستگی مستقیم به رفتار ایران در چند سال آینده خواهد داشت اگر از در منطق و عقل با دنیا در آید قطعا تحریم ها برداشته خواهند شد، اما نگرانی جامعه جهانی از این است که گروههای تندرو به مدد ابر و باد و خورشید و فلک های خودجوش! در کشور باردیگر به قدرت رسند و تمام رشته های ظریف و روحانی را پنبه کنند و دوباره هوس مدیریت جهان کنند، در غیر این صورت هرچند نباید به بیگانگان دل بست و امیدوار بود اما  چاره ای جز اعتماد نمی تواند وجود داشته باشد.

3- در هنگامه شادی مردم پس از تفاهم، عده ای که همیشه خود را عالم دهر و علامه بحر می دانند و به مردم و فهم شعورشان از بالا می نگرند و یقین دارند که تنها ایشان هستند که می توانند بند بند توافق لوزان را بخوانند و بدانند و قضاوت کنند، خوانده یا ناخوانده، فهمیده و نفهمیده قضاوت کرده اند و آن را کلاه گشادی دانسته اند که بر سر ایران نهاده شده است. فارغ از ادعای بی پایه این گروه باید گفت کلاه گشاد زمانی سر ملت رفت که قطعنامه های رنگارنگ سازمان ملل کاغذ پاره خوانده شد و کسی جرات نکرد بپرسد که اگر کاغذ پاره است چرا راه نفس مردم را گرفته است.

زمانی کلاه سرمان رفت که عالیترین مقام اجرایی کشور به شومنی طناز تبدیل شد که مسئله چالشی چون غنی سازی را به آشپزخانه زیرزمین مردم ربط داد! منافع ملی ایران را با ونزوئلا، سیرالئون و کومور پیوند زد و به بدرقه شدنش توسط کارکنان فرودگاه برزیل قناعت کرد، آری کلاه گشاد را همین دلواپسان امروز و چاپلوسان دیروز سر ملت گذاشتند و با ربط دادن هر موضوع بی ربطی به ارزش‌های مذهبی و ملی انتقاد از آن موضوع را پرهزینه ساختند.

4- آخرین جنجال‌های دلواپسان به اینجا ختم شده است که برای ملت و دولت خط و نشان می کشند که بدانید و آگاه باشید که تفاهم لوزان برای ملت بالش پر نخواهد بود؛ این عده فراموش می کنند که مردمی که دوازده سال در حسرت خواب راحت بوده اند بالش پر یا غیر پر چندان برایشان فرقی ندارد؛ همینکه بتوانند در سایه آرامش به وجود آمده دمی بیاسایند و بخندند غنیمت است مابقی پیش کش کاسبان تحریم؛ که هشت سال تحریم کاسبی کردند و بالش‌ها از پر بر زیر سر نهادند؛ کاسبی پررونقی که در این سالها به زنجانی، خاوری، رحیمی و... ختم نشد و تریبون ها و رسانه هایی را علم کرد که، در حالی که خود در رفاه به سر می بردند برای مردم از تحریم بتی مقدس ساختند و هرکه هم این بت را نپرستید چوب تکفیرش زدند. اکنون این رسانه ها باید هم نگران شکستن بت مقدس تحریم باشند.

رضا
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۰۹:۲۵
و تحریم اسب زین کرده ای که حسین شریعتمداری با آن می تاخت. (299046)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۳:۳۸
این توافق پیروزی فقط دولت است نه مردم و برای مردم سودی ندارد دلار دوباره امروز رفت بالا 3300 شد و دولت و سیف جلوی کاهش را سریعا گرفتن.....و این نشان از این است که هیچی قرار نیست تغییر کند و گرانی خودرو و کالاها همچنان ادامه خواهد داشت (299098)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۶
حسین شریعتمداری یک نفر مثل من وتو هست....این اعمال حکومتیان و ملت ما بود که تحریم شدیم و انتظار نداشته باشید به دوران مفت خوری نفت میرسیم ...خیر...تحریمها برداشته نمیشود....و ملت زیاد خوشحال نباشد (299106)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۰:۴۸
آبو بريز اونجاييت كه مي سوزه اخوي...............خخخخخ (299194)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۵۹
براستی ک متن زیبایی بود و تیر کاسبان تحریم ب سنگ میخورد انشاا... (299121)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۳:۲۸
واقعا مسخره است حالا که توافق شده و قرار است تحریمها بر داشته شود می گویند دلار 3000 تومانی منطقی است و مهم ثابت است و اگر کاهش یابد به اقتصاد صدمه می خورد !!!!!! چرا ان زمان که دلار به خاطر تحریمها بالا می رفت پول ملی روز به روز بی ارزش تر شد تا جایی که از واحد پول افغان هم کم ارزشتر شده است همین اقایان دم نمی زدند و حرف از ثبات نمی زدند نمی گفتن به اقتصاد ضربه میزند و به مردم فشار سنگین وارد می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (299215)
emad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۰۹:۳۸
شما حساب کن دلواپسها توی هشت سال حکومتشان 800 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند اما به برکت همین تحریمها اثری از این 800 میلیارد دلار نیست!!! (299048)
سیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۳:۵۹
و البته به برکت جیب های گشادشان (299102)
حسن
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۰۹:۳۹
اشکال این بود که این اسب زین کرده و ظاهرأ قشنگ٫ فقط به عده خاصی سواری میداد. (299049)
tony_z_g@hotmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۰۹:۵۹
دست مریزاد ای مهر بانوی ایران زمین با این قلم شیوا و پر نغز
خداوند یار ونگهدارت باشد (299053)
مردم
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۰
حرف دل مردم ایران در این مقاله نوشته شده . فقط نمی دانم چرا مسئولین نمی خواهند جلوی یاوه گویی ها و اعتماد شکنی ها و مهمتر از همه وحدت شکنی ها را بگیرند ؟ آیا وقت آن نرسیده که مردم به فردای خود امیدوار شوند ؟ تا جلوی خودکشی ها ، طلاق ها ، اعتیادها ، خلافکاری ها و... گرفته شود ؟ افراطیها نان این ملت را می خورند و به فکر آنها نیستند . وفقط سنگ خود و همفکرانشان را به سینه می زنند . (299060)
حسن
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۸
لعنت به اونایی که راحتی خود رو در ناراحتی و رنج دیگران می بینن.خیلی خوشحالم مردم وطنم امیدوار شدن.خدایا این ملت زجرکشیده رو یاری کن (299061)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۸:۴۰
وقتی چند سال گذشت و هیچ تحریمی لغو نشد و امریکا بعد از فهمیدن اطلاعات نظامی ایران به ایران حمله کرد میفهمید حق با کیه. واقع خیلی ساده لوحید، گرگها (اعضای شورای امنیت) هرگز با کسی معامله نمیکنند به زور میگیرند. این قانون جنگل است. (299169)
اردستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۹:۲۴
مثل اینکه اینها واقعا به قیامت ایمان ندارند که اینطور چار اسبه برخلاف ملک و ملت میتازند و به این فکر نمیکنند که در روستا ها و شهرهای دور افتاده مردم به چه فلاکتی زندگی میکنند و بیکاری و فقر و طلاق و دزدی و اعتیاد چه دماری از روزگار مردم در آورده . اما اینها خود شان در ناز و نعمت های رنگارنگ غرق شده اند و یادشان رفته که دیروز کجا بودند و امروز ثروتشان چقدر شده . راستی آیا هیچ به یادشان میاد که اوایل چقدر مستضعف و مستکبر بازی در آورده بودند؟؟ (299179)
دلواپسی ازخیل ایثارگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۹
هدایت افراطیون وغالب مدافعان دولت گذشته شدنی نیست چرااینکه سودشان درفریب عوام وحاکمیت مدیریت عوامانه است وخلاصه اینکه باتمسک نابجابه مقدسات واستفاده ازشعارهای عوام پسندهمراه باتنگ نمودن فضاودورساختن انسانهای محبوب ومردمی ازعرصه مدیریت کشورمیتوانندحیات سیاسی داشته باشندبهمین خاطرهرنوع اتهام زنی راروادانسته وابایی ازتخریب اشخاص موئثردرانقلاب ندارند.این دسته حاضرندچهره های امثال نتان یاهووقصابهای صهیونیست رادرسیماببیننداماتصویردلپذیروآرام بخش محبوبترین انسانهای روزگاریعنی اهل بیت شریف آیت الله روح ... (299062)
حزب ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۰:۴۷
بگذارید بقول خودشان از این توافق ناراحتدونشون و همچنین دلواپسدونشون پاره شود انشاا...

درود بر خاتمی و روحانی و ظریف (299066)
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۰:۴۸
جوادMPT : ما دلواپسیم زیرا بعد از تحریم ها نمی توانیم اجناس بی کیفیت چینی را دو سه برابر قیمت به مردم غالب کنیم
ما دلواپسیم چون محبوبیت روحانی فتنه گر افزایش میابد
ما دلواپسیم چون باید این پیروزی نصیب رفیقمان(جلیلی) میشد نه ظریف فتنه گر (299067)
درد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۰:۵۳
طبیعت هوشمنده
این افرادی که به فکر منافع خودشانند و برایشان مهم نیست که مردم گرسنه اند برایشان مهم نیست که جوانها در ارزوی درامد و شغلی هستند تا ازدواج کنن و به عشق خود برسند.
شک نکنید در همین دنیا تاوان کارشان را خواهند دید. زجری عظیم در انتظارشان است. (299070)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۸:۴۱
این درد قراره بعد از چند سال و باجرای لوزانچای با حمله امریکا و متحدانش بر سر همه ما نازل شود. منتظر باشید و ببینید. (299170)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۱:۲۰
بسيار عالي....هرچي ميكشيم از تندروي همين به ظاهر دلواپسانه .... (299072)
مندیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۱:۲۳
"....و تریبون ها و رسانه هایی را علم کرد که، در حالی که خود در رفاه به سر می بردند برای مردم..." اشکنه تجویز میکردند!!! (299073)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۱:۳۲
سلام همه از همه چی در این باره گفتن الا از ایستادگی و مقاومت دولت احمدی نژاد در مقابل این یاغیان ستمگر
کسی اصلن نگفت این پیشرفت که در زمان کمی اتفاق افتاده مرهون اون ایستادگی هشت ساله است. ایستادگی ای که به پشتوانه حمایت مردم عزیز و رهبر گرانقدرمون بوده
امیدوارم حاصل این های و هوی به نفعمون باشه و در معیشت روزمره ی ما خودش رو نشون بده (299076)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۳:۳۹
کدوم پیشرفت برادر؟ (299099)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۳:۵۸
دونوع مقاومت داریم:مقاومت خردمندانه ومدبرانه سیاستی که روحانی دنبال میکند ومقاومت تعصب بار وجاهلانه مقاومتی که امثال داعشی ها دنبال میکنند( که هم خوب می کشند وهم خوب انتحار میکنند) (299101)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۲۸
منظورت از ايستادگي همان ورق پاره خواندن تحريمهاست ! اين را كه فاميل دور هم ميتواند انجام دهد ! (299113)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۲۱
دوست گرامی از کدام ایستادگی صحبت می کنید ایشان در اصل جلوی حرکت مملکت را نگه داشت و چرخ پیشرفت ایستاد. ضرری که کشور از ناحیه عقب ماندگی در صنعت نفت، سهم ایران از خزر، برداشت از میادین مشترک گاز و نفت، کنترل آبهای مرزی، توسعه صنعت پتروشیمی و دهها مورد مشابه داشت به گردن حامیان احمدی نژاد است. کشورهای غربی با جذب جوانان نخبه کشور و جذب افراد تحصیل کرده به رایگان میلیاردها دلار صرفه جویی کردند و همه اینها را مرهون فضای بحرانی که احمدی نژاد ایجاد کرد هستند. (299146)
بسم الله الرحمن الرحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۱:۴۶
چند سوال از بزرگان ... دارم 1-انرژی هسته ای تابحال چقدر برای ما هزینه داشته2-چقدر خسارت دیده ایم؟3-علومیکه ما به آنها نیاز فوری داریم اما هیچ از آنها نمیدانیم چیست؟4-دقیقا چه زمانی به هسته ای نیاز پیدا میکنیم؟5-هسته ای برای ما چه به ارمغان آورده؟6-نظر مردم برای شما چقدر اهمیت داشته؟7-چرا از بین این همه پیغمبر جرجیس شده سهم ما؟(از بین اینهمه علم آیا عاقلانه هست ماییکه دنبال بمب نیستیم به سراغ هسته ای بریم؟)8- کدام دلواپس مسئولیت این همه خسارت رو برعهده میگیرد؟ (299077)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۲:۰۷
سلام اصل مطلبو گفتید . نگران بسته شدن دکانشان هستند . (299081)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۲:۲۶
راستى يك نفر نظرات مشعشع كارشناسى اين اقا را در مورد رسيدن قيمت نفت به بشكه اى دويست دلار را در صورت تحريم نفتى ايران در روزنامه كيهان سه سال پيش ياداورى كند!حافظه تاريخى چيز خوبيست!!! (299083)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۲:۳۲
آنهایی که آمدند و در خیابنهای بالا شادی کردند اکثریت شکم سیرانی اند که به هر بهانه ای (چه باخت به آرژانتین در جام جهانی چه دادن این بیانییه و چه ...) منتظرند تا آهنگی بگذارند و رقصی بکنند و روسری از سر خود بردارند و توهم روشنفکر ی و آزادی بزنند . مردمانی که شما به ظاهر غصه (( قوت لایموت )) آنان را میخورید همانهایی هستند که در سرما و گرما و در بدترین شرایط به خیابانها می آیند و مرگ بر آمریکا می گویند وامثال شما با طعنه و کنایه آنان را به سخره می گیرید (299084)
عجب
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۱
جنابعالی هم سنگ جای مغزت کارگذاشتن ......خشک و متوهم.همینها مردمند جناب فکرکردی مردم فقط اونهایی هستند که ریش دارند و یقه اشون تا زیر گلو بسته؟ نخیر داداش اینها ملت ایرانند که خوشحالند چون دکان جنابعالی بسته میشه .دیگه نمیتونی خون مردمو توشیشه بنوشی .باااااااااای (299103)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۹:۴۶
ادبیات و منطق جالبی دارید
فقط چرا تا بحثی پیش می آید سریع به طرف مقابل برچسب می زنید
برای من بسیار جالب است که وقتی توی سایتهایی مثل رجا نظر مخالف بدم فتنه گر هستم توی سایتهایی مثل بهار نظر مخالف بدم آدم خشک و ریشو هستم
تنها چیزی که گفتم این بود که اگر توی خیابان ریختن براتون ملاکه تعداد کسایی که 22بهمن و روز قدس و 13آبان و 9دی بیرون می آیند از این عزیزان خیلی بیشترند (299186)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۱
اگه حتی این اراجیفی که نوشتی درست باشد هم به برکت اختناقی است که به وسیله دوستان همفکر شما در این کشور به وجود آمده (299104)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۰:۱۸
اختناق !!!؟؟؟ آقا سینا توی این مملکت که هرکی (چه اصلاح طلب چه اصولگرا )هرچیزی به هرکسی که می خواهند رمیگویند چه با سند چه بی سند چه با منطق چه بی منطق .
ادبیات نظر اول منم مثل متن خانم واحدی بود ، احساسی و هیجانی .اگر ایشان از بیانیه و مفاد آن و نکات مثبت و منفی آن می نوشتند من هم نکات مثبت و منفی را از دید خودم می نوشتم ، نه از نظر شما این اراجیف را .با این حال اگر از خواندن نوشته من سرتون درد گرفت و حرص خوردید از همتون معذرت می خواهم. (299189)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۹
آقا سجاد بازهم مرگ برآمریکا را ادامه بده شاید توهم به نوایی برسی ظاهرا شکم سیرمردم وشادی سایر هموطنان باعث آزردگی خیالت شده وعقلانیت را دروجودگرسنگان ومردم عامی جستجو میکنی؟
گفت درسر عقل باید بیکلاهی وبا کلاهی را بی خیال! (299107)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۹:۲۵
یعنی مردم عامی و گرسنه بی عقل هستند
در ضمن شادی کسی من رو آزرده نکرده . فقط خانم واحدی از شادی و خوشحالی این افراد به عنوان یک سند برای شادی مردم ایزان اشاره داشتند که من هم نظرم رو گفتم که که اکثریت (نه همه ) آنهایی شادی کردند دلیل دیگری داشتند (299180)
آرش
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۲:۵۹
آخ آخ..این غنی سازی اورانیوم توسط یک دختر جوان در آشپزخانه را خوب اومدی...هنوز مسخره ترین جوک تاریخ لقب گرفته است و مورد تمسخر تمام دنیا...خدا ازت نگذره محمود که اینطوری ما را مضحکه قرار میدی (299090)
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۷
دلواپسان هیچگاه در جاده عقلانیت قدم نخواهند زد و هیچگاه از اعمال وگفتار خود دست بر نخواهند داشت چرا که هیچگاه به نتیجه عمل خود فکر نکرده و نخواهند کرد . (299091)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۳:۴۳
نویسنده دارای قلمی توانمند ومنطقی گیرا میباشند برایش آرزوی توفیق دارم (299100)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۴:۵۹
تجربه سال 82 و83 دوباره تکرار شد دوباره با ظریف و آقای روحانی و باز هم تکرار شد اونم برای 10 سال. این گروه مذاکره کننده این را از لحاظ علم و پیاده سازی علوم هسته ای سالیانهای سال ایران را به عقب رونده. نتیجه تجربه 2 سال تعلیق شده محور شرارت ایران، خدا 10 سالشو بخیر کنه...
البته خوب شده مردم به مرور زمان متوجه میشن نتیجه این مذاکرات چه سودی براشون داشته و چه کسانی شدن نماینده مردم. (299120)
م ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۹:۳۰
آقای کم اطلاع! جرج بوش اصطلاح محور شرارت رو اوایل زمستان سال 81 گفت زمانی که هنوز خبری از پرونده هسته ای نبود! اولین بحثهای مربوط به پرونده هسته ای تو اسفند 81 مطرح شدن و اولین گفتگوها با اروپا از خرداد 82. جان هرکی دوست دارید یه کم مطالعه که نه! حداقل درست سرچ کنید. (299184)
دلواپس واقعی2500سال پیش
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۳
خدایاکشورمراازجنگ -دروغ -خشکسالی حفظ کن (299137)
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۷:۵۶
آقای شریعتمداری درستش این است که بگوئیم خر پیر دادیم و اسب چابک و زین شده تحویل گرفتیم... (299163)
یوسف
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۱۸:۳۳
مهم ملت هستن که الحمدلله خوشحالن از توافق اگه مردم برای حرف اینها پشیزی ارزش قائل بودن باید به جلیلی رای میدادن نه روحانی..
در ضمن امثال حسین شریعتمداری که همش از ملت دم میزنه و مدعی هستن ملت تمام و کمال حرفشون رو قبول میکنن چرا خودشون رو در معرض رای مردم قرار نمیدن؟!
شاید ارزش حرفشون رو میون مردم میدونن که از ملت انقدر میترسن و پشت سر برخی قرار گرفتن و به همه فحش میدن یعنی کنار مردم بودن انقدر ترسناک و وحشتناک؟! (299166)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۰:۳۱
وقتی کلاه گشاد سرمان رفت که دلار 800 تومانی تحویل گرفته شده از دولت خاتمی 5000 تومانی تحویل روحانی شد (299190)
مشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۱:۰۱
دلواپسان ناراحت نباشند شاید...... احمدی نزاد بیاید وزمینه را برا ی کارهای مجدد شما دوباره اماده کند فعلا" منتظر باشید (299196)
علی 1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ۲۲:۲۶
شریعتمداری و احمدی نژاد کلکسیونی از تحریم ها برای ایران به ارمغان آوردند که تنها جماعتی از تحریم و توهین لذت بردند و ثروت اندوختند (299207)