به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۵۱۹۳۶

حکم زندان‌ نویسنده روزنامه‌ بهار تایید شد

گروه سیاسی: حکم پرونده «علی اصغر غروی» نویسنده مقاله روزنامه توقیف شده «بهار» مبنی بر شش ماه حبس از سوی شعبه 32 دیوان عالی کشور، تایید شد.
حکم زندان‌ نویسنده روزنامه‌ بهار تایید شد
«فریده غیرت» وکیل مدافع غروی ضمن اعلام این خبر افزود: موکلم از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست سیامک مدیرخراسانی به شش ماه حبس محکوم شده بود که این حکم تایید شده است. به گفته وی، غروی تا کنون یک سوم محکومیت خود را گذرانده است. پیشتر نیز شعبه 32 دیوان عالی کشور، حکم پرونده «سعید پورعزیزی» مدیر مسوول روزنامه بهار مبنی بر شش ماه توقیف روزنامه و 91 روز حبس تعزیری با دو سال تعلیق را تایید کرده است.

روزنامه بهار اول آبان سال گذشته مقاله ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد و بدنبال آن ششم آبان ماه با حکم هیات نظارت بر مطبوعات، روزنامه بهار توقیف و پرونده آن به قوه قضاییه ارسال شد. نویسنده مقاله روزنامه توقیف شده بهار 19 آبان ماه 1392در اصفهان احضار و بازداشت و پس از دو ماه بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. غروی 15 دی سال گذشته همزمان با مدیر مسوول روزنامه بهار به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب خلاف اصول قانون اساسی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و از سوی هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیر مسوول روزنامه بهار در همان روز به اتهام اشاعه فحشا و منکرات و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب علیه اصول قانون اساسی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

در نهایت دادگاه اوایل اسفند سال گذشته حکم این پرونده را صادر کرد که با اعتراض مدیر مسوول روزنامه بهار و غروی نویسنده مقاله، پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به شعبه 32 دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان عالی کشور در یک رای کلی، حکم هر دو پرونده را ابرام کرد.
مرجع : ایرنا