به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۶۲۴۶۶

گروه داعش «هیفا وهبی» را تهديد كرد

گروه هنري: ماجرای لباس بدن‌نمای “هیفا وهبی” ستاره‌ی لبنانی موزیک پاپ در یک شوی تلویزیونی همچنان از اخبار مورد توجه در رسانه‌های جهان عرب است و در تازه‌ترین واکنش‌ها، از “ابوبکر البغدادی” رهبر گروه موسوم به “دولت اسلامی” (داعش) نقل شده که او از انتشار این تصاویر خشمگین است و پخش برنامه‌ی “استار آکادمی” را ممنوع خواهد کرد.
گروه داعش «هیفا وهبی» را تهديد كرد
به نوشته‌ی هفته‌نامه‌ی هنری “الجرس” که در بیروت منتشر می‌شود، البغدادی در واکنش به پوشش بدن‌نمای “هیفا وهبی” در جریان یکی از قسمت‌های برنامه‌ی زنده‌ی “استار آکادمی”، گفته که این لباس باعث شده تا «ارزش‌های غیراخلاقی که خلاف آموزه‌های دین اسلام است به یک موضوع ملی برای جهان عرب تبدیل شود». لباس “هیفا” پیش از این نیز خشم مردم در کشورهای عربی را برانگیخته بود و عده‌ی زیادی آن را یک لباس “مفتضح” توصیف کرده بودند.

این خواننده‌ی ۳۸ ساله لبنانی، ماه گذشته میلادی، در جریان یکی از قسمت‌های شوی استعدادیابی “استار آکادمی” با لباس مشکی توری بلند به اجرای یکی از ترانه‌هایش پرداخت. این برنامه در هنگام پخش زنده، بیش از دو میلیون بیننده داشت و به دنبال آن، بسیاری از زنان در زیر ویدئوهای مرتبط با این برنامه در شبکه‌های اجتماعی از آن‌چه لباس “جلف” وی می‌خواندند، انتقاد کردند. آن‌ها هم‌چنین “هیفا” را به رد کردن خط قرمزها متهم کردند.

بیشتر نظرات منفی از جانب زنانی در کشورهای مصر، عربستان سعودی و اردن ابراز شد. هرچند که در مقابل، گروهی نیز به دفاع از حق آزادی انتخاب پوشش “هیفا وهبی” پرداختند! در این میان، شبکه‌ی تلویزیونی سی.بی.سی مصر که برنامه‌ی “استار آکادمی” را پخش می‌کند، به خاطر پوشش جنجالی “هیفا” در این “شو” از بینندگانش عذرخواهی کرد. “وهبی” اما خودش در پاسخ به انتقادها در یک توییت، تقصیر را متوجه نورپردازی صحنه کرد! و نوشت که لباس اصلی، ساده‌تر و پوشیده‌تر به نظر می‌رسید اما از دیدن تفاوت آن در نورپردازی قوی صحنه، شوکه شده است!